Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.4 TDI 75hv AMF viritys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.4 TDI 75hv AMF viritys

    Tuli hommattua tuollainen AMF-koneella varustettu penninvenyttäjä. Mielessä nyt alkuun softapäivitys, käyttöautoksihan tuo tuli hommattua. Softalla perusluvut n. 100hv/250nm taitaa olla turvallisissa rajoissa vakioahtimella. Takaraivossa kuitenkin kummittelee jossain vaiheessa pienimuotoinen lisävoiman haku. Sinälläänhän tuo tonnin koppi liikkuu noillakin lukemilla ihan kohtuudella käyttöpeliksi.

    Kokemuksia täällä varmasti koneesta melko heikonlaisesti, mutta eipähän tuo mitään maksa kysyä. A2:n ATL:ssä olisi hieman isompi ahdin/pakosarja -combo, ja ilmeisesti britit ovat istuttaneet kaveriksi 150hv 1.9 PD:n suuttimia. Onko kytkimen ja voimansiirron kestosta kokemuksia? ATL perussoftauksella antaa noin 120hv/290nm. Mitä muuta ahdinpäivityksessä olisi hyvä vaihtaa?

    Homma vielä suunnittelun asteella, ja varmaan pysyykin ainakin talven yli. Kokemuksia silti kaivataan.

    #2
    Jos pakosarjan teko ei pelota (oletan, että tuo on 3-zyl- ja VNT-kone), saattaisi esim. AFN:n (81kW) tai AJM:n (85kW) vakiopuhkuja olla liikkeellä kohtuu rahaan. Piisannee tuonne 150hp-luokkaan, eikä ole vielä turhan iso.

    Comment


    • #3
      Kokemuksia varmaan saa kaivatakkin, sillä luulen että ne henkilöt jotka tuolla koneella Audinsa haluaa, niin eivät ole ensimmäisenä etsimässä siitä lisää woimaa! Vaan taloudellisuus ja liikkumisvarmuus paikasta A paikkaan B on luultavasti tärkeintä.

      Mutta sitten asiaan. Luulen, että tuohon myllyyn olisi parasta panna joku 1.9TDin ahdin muokattuna. Voi olla vakiona hieman huono ajettava jos herää todella myöhään. Lastuista en sitten tiedä, että onko tuohon koneeseen suomessa paljon tehty, mutta kannattaa varmaan Karalasta aloittaa.

      Comment


        #4
        Vakioahdin on siis GT1544S eli sama kuin 90hv 1.9 TDI:ssä. ATL:ssä löytyy KKK BV39 ja molemmat VNT-ahtimia. Käsittääkseni marmorilta paketti myydään kytkyssä uuden pakosarjan kera. GT1749V voisi olla mielenkiintoinen hintansa ja kokonsa puolesta.

        Tuo 3-cyl lohkohan on ilmeisesti 1:1 isomman 1.9:n kanssa, toki yhtä pyttyä vajaana?

        Comment


          #5
          Mulla on vakio ATL ja en kyllä kaipaa siihen hirveästi lisää tehoa vaan ennemminkin laakeampaa vetokäyrää erityisesti alakierroksille. Nyt 1.600 rpm tulee "kaikki kerralla" ja mm. kaupunkiajo on aika työlästä kun on periaatteessa vain yksi vaihde joka on sopiva.

          Näin olen antanut itseni ymmärtää että kolmepyttyisen lohko on hyvin pitkälle sama kuin nelipyttyisen 1.9 TDI:n. Sylinteritilavuus on 1.422 cm3 joka vastaa nelipyttyisessä 1896 cm3:a.

          Edit: Aiempi viesti toisesta ketjusta: http://www.audiclub.fi/forum/showpos...3&postcount=28

          Comment

          Working...
          X