Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,5tdi -00 allroad (AKE) ja nokat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,5tdi -00 allroad (AKE) ja nokat

    Eli otsikon mukainen laite naapurilla ja tartteis apua, nokat kuluneet loppuun ja tehneet jotain vahinkoa myös koneelle hajotessaan ajossa.
    Auto tällä hetkellä purettavana ja varmaa tietoa ainoastaan se, että nokat menee uusiin ja myös ainakin 1 mäntä.

    Harkinnassa siis on, että kannattaako vanha kone korjata (esim.ostaa ne halvat nokat saksasta) vai ostaa suoraan uusi kone...

    Onko tietoa/myynnissä kellään vaihtokonetta ?

    Minkähän hintaisia nuo männät ovat ?

    Kiitokset vastauksista jälleen jo etukäteen !

  • #2
    Kokeileppas hakua ----> v6 tdi nokat

    Comment


    • #3
      Juu, tietoa löytyy paljonkin, tosin noihin omiin kysymyksiin ei parin tunnin lukemisella löydy oikein mittään. Tai sitten sitä on sokee....

      Comment


      • #4
        Harkinnassa siis on, että kannattaako vanha kone korjata (esim.ostaa ne halvat nokat saksasta) vai ostaa suoraan uusi kone...
        -Tarvikenokkien laatuun en ota sen paremmin kantaa suuntaan tai toiseen, mutta aiheeseen liittyen varaosahaku.fi:n sivuilla oli taannoin joku 2,5 v6tdi konekin kaupan. Hintaa en muista, mutta haulla löytyy jos on vielä tallessa.

        Comment


        • #5
          Hävinny oli.

          Comment


          • #6
            Saksasta koko auto varaosiksi?

            Comment


            • #7
              Hyvä vaihtoehto jos kone on enemmän säpäleinä, lähipäivinä selviää enemmän. Suomen koneet voi olla kiven alla (varsinkin nää 2,5tdi). Muutamalla tonnilla saa tosiaan koko auton Saksasta (verojakaan kun ei tartte maksaa), vähän tietysti ruttua ja sen semmosta voi olla.

              Comment


              • #8
                Tosta vois olla apua http://lagabasen.se/ , rahdit ei kuitenkaan ole hirveitä tuolta ruåttista kun tavara lähtee

                Comment


                  #9
                  Varmaan täältä foorumilta vastaus tähän löytyisi, mutta otti vaan silmään että tuolta saa noita uudempi B** moottoreita suhteellisen etuisasti. Kuinkas tuollaisen asennus AFB/AKE moottorin tilalle suoraan onnistuisi?

                  Comment


                  • #10
                    -Käsittääkseni heittämällä sopii.

                    Comment


                      #11
                      eBayssa on b** koneiden kansia myynnissä. Kunhan ei osta rikkinäistä.

                      Esimerkiksi itemistä 310166190590 on mielenkiintoisesti hajonnut nokka ja vähän muutakin.

                      Comment


                      • #12
                        Eipä ne ole rullakoneetkaan ikuisia. Muistelen että foorumillakin olis ollut joskus taannoin samanmoinen tapaus esillä.

                        Comment


                          #13
                          Moottorin vaihto

                          http://lagabasen.se/delinfo.aspx?del...37&delkod=7280
                          Esimerkiksi tuollainen otti silmään. Jos tuollaisen haluaisi AFB:n tilalle vaihtaa niin sopisi siis "heittämällä"? Kuinkas suomen verottaja tällaiseen suhtautuu? Tällä koneellahan on nuo päästörajat rekisteriotteeseen merkattu, kun taas tuolla AFB:llä ei. Tuostahan seuraisi myös vuotuisen autoveron (käyttömaksu) aleneminen ensi vuodesta alkaen kun tuo päästöperusteiseksi muuttuu vs. tämä nykyinen joka tulee kokonaismassaperusteiseksi. Tuskin kuitenkaan verottaja / AKE tuollaisessa asiassa vastaan tulee.
                          Tuolla hinnalla tuollainen kone saattaisi olla hyvä vaihtoehto esim. AFB:n lastuttamiselle mikäli kunnolla tarkastellessa noista nokista jotain kriittistä löytyisi. Vähintäänkin jälleenmyyntiarvo saattaisi nousta kun tuntuu ainakin liikkeitä todella pelottavan nuo nokkaviat, 3500-5000? profiilin kulkupelistä on mielestäni ihan naurettava tarjous ja tuolla hinnalla voisin tuon Coupenkin vaihtaa toiseen A6:seen.

                          Comment


                            #14
                            Kai tiedät, että ruoåtsalaisten mil on 10 km eli tuolla moottorilla on ajettu 232 960 km.

                            Boxiin pitäisi saada BDG-moottorin softa, jotta teho kasvaisi 110 kW -> 120 kW ja softan lisäksi päästöihin vaikuttaa vielä mm välityssuhteet ja auton paino.

                            Comment


                              #15
                              Kyllä se on tiedossa että mil -> 10km, mutta ei tuo 233tkm todellakaan ole paha ajomäärä kun tässä AFB:ssä pyörähti juuri eilen Tampereen reissulla 310tkm täyteen (ja siis alkuperäiset nokat ja pumppu).
                              Voisihan sitä ihan piruuttaan kysästä tuolta AKE:lta kuinka ne tuollaiseen mahdolliseen vaihtoon suhtautuisivat? Ensi kesänä olisi muutenkin käyntiä Ruåttinmaalle niin miksei sitä voisi tuollaiseen moottorinhakuun yhdistää. Ja tuo softahommelihan on tuollaisessa projektissa varmaan pienin murhe.

                              Comment


                              • #16
                                Naapurillakin oli muuten jo 320tkm mittarissa ja alkuperäinen pumppu.... kyllä ne joissakin kestää.

                                Comment

                                Working...
                                X