Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

koneremonttiko eessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • koneremonttiko eessä

    Auto: a4 1.9 tdi ajm -00 237000km. Tapahtui näin. kun kiihdytin tehot tipahti yhtäkkiä ajattelin, että no ilmamassamittari temppuilee taas tai kone saa ilmoja jostain ajelin vielä noin 10km. Mutta kun pysähdyin ihmettelemään niin kone käy hirvellä rynkytyksellä ja kolinalla joka ilmeisesti kuului venttiili kopan uuumenista. Niin että mitä helv... tapahtui venttiili poikkiko....?

  • #2
    Jako ?

    Comment


    • #3
      Tai kannentiiviste pyttyjen välistä rikki. Onko tuolla se vanhempi tiiviste vai uudempi en tiedä, mutta vanhempi oli se vikaherkkä.

      Comment


      • #4
        Mulla olisi mielikuva, että pahvi vaihtui parempaan '01 alkaen. Yllätävän pitkään on kestänyt, jos siitä on kyse. Monillahan se on paukahtanut ennen 150tkm.

        Comment


        • #5
          Passatti oli -00 ja siinä on nyt 390tkm alkuperäsellä tiivisteellä.
          Kaikistahan tuo ei mene, mutta vanha malli oli se joista se voi mennä.

          Comment


          • #6
            No se selviää kunhan pääsen purkamaan sitä. Kaiken lisäksi tämä on niin ihanaa kun on 730 km päässä kotoa ja vielä ruotsissa

            Comment


            • #7
              Tuossa on voinut myös paininkuppi / nokka kulahtaa, yleensä ei ilmoittele etukäteen. Pumppareissa tuota vikaa jonnin verran ollut, mutta enemmänkin poikittaiskoneisissa. Tuo on helppo tarkastaa, venttiilikopan kansi vain auki, kumitiiviste välissä, joten voi käyttää auki ja sulkea ilman vaihtoa. Toki ei uudesta tiivisteestä haittaakaan ole.

              Täällä yksi aihe, jossa tuota käsitelty hieman.

              Comment


              • #8
                Jep. Remmi oli pettänyt hampaita irti kesti sen 74000 tkm. Oli yhden hampaan verran liikkunut merkistä saa nähä tuliko isoja vaurioita.

                Comment


                • #9
                  http://www.hs.fi/juttusarja/talliren.../1135233369752
                  Hyvää muistaa

                  Comment


                  • #10
                    Ei pitäisi vielä isompia vaurioita olla. Jos hyppää 2 hammasta, niin venat ja männät merkkaa toisensa...
                    Tarkasta samalla nokka- ja kampiakseleiden hammaspyorien kunto. Tahtovat olla kulutustavaraa noissa pumpparikoneissa.

                    Comment


                    • #11
                      Toivotaan parasta. Joo kyllä mie siihen kampiakselin hammaspyörän tilasin ja kaikki muutkin romut pörhöltä ei ollu kovinkaan isoja hinta eroja tarvike osiin 396 tais olla koko satsi sisältäen myös sen massakiristimen vai mikä se nyt oli. Pitää kyllä käydä kyseleen mielepidettä yhdeltä oululaiselta autokorjaamolta...

                      Comment


                      • #12
                        juopon tuuri kone läjässä ja kunnossa...

                        Comment


                        • #13
                          kaiken lisäksi moottorista tuli pirteämpi. Vääntöä löyty lisää...

                          Comment

                          Working...
                          X