Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Paljonko ebaysta ostetut nokat kestää ajaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Jep huomenna jakohilkkeet hakea Pörhöltä.Sisältää jakoremmin ,pumpunremmin ja molempiin kiristäjät ja jako-ohjain sekä vespumppu ja kampuran kunkkupultti.Niin ja stefa kampiakselille.Koko hela hoito 320 eur ja vespumpun kun palauttaa ni saa 30 eur pantin viel takas.Ei paljon ns tarvikkeena kannata enään ostella.

    Comment


      #32
      Onkos kukaan huomannut eroja nuissa keinuvivuissa. Itellä alkuperäisissä ei ollut öljyreikää laaharipinnalle nostimen kupista. Uusissa Inalaisissa on reikäsuoraan nostimen päästä keinuvivun läpi laaharipinnalle. Eli nokkahan saa öljyä ainaskin jonnin verran vanhoja kamoja paremmin suoraan laaharin ja nokan väliin. Liekö tuote kehitystä vai mitä....
      Viimeksi muokannut 8866; 25.10.2009, 11:31. Perustelu: Pisteen jälkeen tulee välilyönti.

      Comment


      • #33
        Liekö tuote kehitystä vai mitä....
        -Sitähän se. Tänään kattelin ebaysta piruuttani kutosen syöttöpumppuja ja sattui silmääni eräs uusi yksilö jonka ohjainyksikön ja pumpun välissä oli joku lisäpalikka. Jäähdytystä parannettu??? Näistähän jalostuu pikkuhiljaa vag-diisseliperheen kestävimpiä koneita kautta aikojen ;)))

        Comment


          #34
          Jep. Ei tarvi enään kuin toiset 12 vuotta ni lasten taudit selätetty. Itse eilen illalla tein myös hieman parannettua jäähdytystä tuolle pumpulle. Moottorinsuoja muoviin tein muutaman reiän pumpun kohdalle ja kun kävin sievästi kokeilemassa, ni pumppu oli noin +12c viileämpi. Keulamuoviin, missä jäähdytin kiinni tein pariin kohtaan ilmareiät, josta pääsee ajoviima suoraan moottorinsuoja muovin alle jäähdyttämään pumppua.
          Viimeksi muokannut 8866; 25.10.2009, 11:32. Perustelu: Pisteen jälkeen tulee välilyönti.

          Comment


          • #35
            Kai tuolle pumpulle pitää rakentaa jostain vanhasta jääkaapista kylmästöinti, että pelaa paremmin :)

            Comment


              #36
              Onko kukaan tällaista tilannut? Mitä kaikkia tässä nyt tulee mukana? Heikolla saksalla voisin ymmärtää että kaikki nuo nokkahilppeet + venttiilikopan tiivisteet + öljyn suodatin? + hammashihnasarja + nokkien stefat + ilmansuodatin. Öljynsuodattimen vielä ymmärrän mutta tuo ilmansuodatin kuulostaa hiukan oudolta tässä yhteydessä. Hinta ei kyllä paha jos yhtään "laatuosia" ovat.
              http://cgi.ebay.de/Nockenwelle-Satz-...item58848e69e9

              Comment


              • #37
                Hiukan epäilyttää nokkakitin laatu jos tuohon 700 euroon saa kaikki luettelemasi hilppeet.

                Comment


                • #38
                  Ynnäilin tässä jakohihnarempan osien hintaa kun alkaa olla passatin AFB:ssa ajankohtainen. Pääsin samoille satasille jo niiden kanssa. Tosin sitten vaihtuu kaikki moniurahihnojen taittopyöriä myöten. -Poislukien kampuran ja nokkien hihnapyörät.

                  Comment


                    #39
                    Hiukan epäilyttää nokkakitin laatu jos tuohon 700 euroon saa kaikki luettelemasi hilppeet.
                    Ja takuutakin luvattiin 5 vuotta. Mitä tuo nyt sitten käytännössä tarkoittaa on eri asia mutta lupaukset on aika hyvät.

                    Comment


                    • #40
                      Nokkien osto edessä: ei tämä uusin linkki hirveästi edullisempi ole kuin se mistä niitä on jo jokunen tilannu ja ajettukkin jo jonkin verran, ilmeisesti ongelmitta.

                      Tosin tässä uudessa linkissä taitaa olla hiukka enemmän osia... ?

                      Comment


                        #41
                        No viimeksi marmorilta ostetut nokat oli kulahtaneet jo 100tkm kohdalla...toki viel olis
                        varmaan voinut noilla joku 50tkm ajaa, mut oli parempi vaihtaa kun sitä voimaa lähdetään
                        hakemaan koneesta. Ja ne oli sentään melkein 3000e. :)

                        Comment


                        • #42
                          Oliko "marmori-nokat" alkuperäiset vai tarvikkeet ? merkki ?

                          Comment


                            #43
                            Ei o tietoa mitä merkkiä laakkonen myy.

                            Comment


                            • #44
                              Itse ostin puoli vuotta sitten Ebaysta Saksasta 275 t ajettuun AKN:ään nokka-akseleiden korjaussarjan. Nyt meni 300 t:n kohdalla syöttöpumppu vuorostaan remonttiin. Aukaisin samalla venttiilikopat suihkujen tarkastamista varten. Akseleista oli sieltä täältä muutama nokka paskana, kulumat max. 2 mm, v...taa, alkuperäisillä olisi ajanut vaihtamatta pitemmälle. Halvat tarvikeakselit lienevät jotain kannon nokassa karkaistua Kiina-Intiarojua. En todellakaan suosittele.

                              Comment


                              • #45
                                Taannoin kyselin pääkallopaikan mieheltä neuvoja tähän nokkaongelmaan, kun yksi potilas oli menossa työn alle. Hän kehoitti ehdottomasti korvaamaan vanhat kuluneet nokka-akselit kuulemma "paremmin" tehdyllä.

                                "Here is the partnumbers: 059109021P 4-6 cylinder left inlet
                                059109021Q 1-3 cylinder left inlet
                                059109022P 4-6 left outlet
                                059109022Q 1-3 cylinder outlet.

                                Wolf Klinke"

                                Tiedä sitte saako em. setillä lopullista apua asiaan, kun täälläkin älyvapaaksi todettu yläpään geometria ei sinänsä muutu miksikään.

                                Toisaalta, kyllähän yksilöissä näyttää eroja olevan. Jotkut ajaa pitkään ilman kulumista ja toisilla nokat kuluu silmissä. Sen nojalla tuossa voi jotain perää ollakkin.
                                Viimeksi muokannut epepee; 28.11.2009, 17:17. Perustelu: yritin saada ylimääräiset merkit pois

                                Comment


                                • #46
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Lujitus Näytä viesti
                                  Itse ostin puoli vuotta sitten Ebaysta Saksasta 275 t ajettuun AKN:ään nokka-akseleiden korjaussarjan. Nyt meni 300 t:n kohdalla syöttöpumppu vuorostaan remonttiin. Aukaisin samalla venttiilikopat suihkujen tarkastamista varten. Akseleista oli sieltä täältä muutama nokka paskana, kulumat max. 2 mm, v...taa, alkuperäisillä olisi ajanut vaihtamatta pitemmälle. Halvat tarvikeakselit lienevät jotain kannon nokassa karkaistua Kiina-Intiarojua. En todellakaan suosittele.
                                  Et muista mitä merkkiä nokat oli ? Onko samoja hilkkeitä mitä noissa ed. mainituissa linkeissa on ?

                                  Comment


                                    #47
                                    Niin sitä sit sopii miettiä, että paneeko 3000e tai 700e ja kestävyys on samaa luokkaa.
                                    Tokihan 3000e kamojen täytyy olla parempia. ;)

                                    Comment


                                    • #48
                                      Niin, jos tavara on samaa, on se sama mistä maasta sen ostaa.

                                      Tai siis sieltähän se on järkevä ostaa mistä halvimmalla saa.

                                      Se onko merkeillä miten paljon kestävyys eroja kiinnostaa varmasti kaikkia...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Alkuperäinen kirjoittaja The Base Näytä viesti
                                        Et muista mitä merkkiä nokat oli ? Onko samoja hilkkeitä mitä noissa ed. mainituissa linkeissa on ?
                                        Tässäpä linkki myyjän sivuille: http://stores.shop.ebay.de/Kindt-Mot...0Q2em14?_pgn=2
                                        Osapaketissa nostimet ja tasaimet olivat hyvää saksalaista tarvikelaatua, venttiilien päälle tulevat kupit jopa VAG-alkuperäisosia. Nokka-akseleissa ei ole muita merkkejä, kuin pieni epämääräinen "itämaisen" näköinen logo - varmaa ainoastaan on se, että ne eivät ole VAG-osia. Niiden laatikoissa oli päällä vain varaosanumerot.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tältä näyttää 244tkm ajetun, vm.2005 BDH-koneisen passatin yläkerta.
                                          Longlifella noista ajeltu noin 230tkm



                                          Muutama lisäkuva kärsistä

                                          Comment


                                            #51
                                            Mites nokat tuossa BDH:ssa. Onko niissä havaittavissa mitään kulumaa?

                                            Kuvassa ei juuri kulumaa näy, mutta vaikea sen perusteella päätellä, jos ei millimetrien syvyisi skraadeja nenässä.

                                            Niin ja onko tuo BDH-nyt niitä kuuluisia rullanokkakoneita. Näyttää meinaan melko pitkälti samalta mitä oman AKEn yläkerta.

                                            Comment


                                            • #52
                                              -Kaikkea se Saksalainen vesijohtoputkesta öljynpaineella saa aikaseks ;) Ei pal uutta häppee.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Ei kyllä ollut kulumaa rullissa eikä kärsissä.
                                                Ja on rullanokka kone.
                                                Viimeksi muokannut dr_ink; 7.12.2009, 14:50.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Juu ja on rullakeino systeemillä.
                                                  Totta, sen erottaa helposti kun on nuo putkimallin aksilat.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Kyllä sitä näemmä ollaan tuolla Audillakin jotain opittu näiden keinuyläkertojen ongelmien jälkeen. Täytyy sanoa että ei tuo ainakaan kuvien perusteella yhtään uutta häpiä. Pitääpä ottaa oma AFB nyt auki ennen remppaa ja laittaa tänne kkuvat siitä toisesta ääripäästä. :)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Totta, sen erottaa helposti kun on nuo putkimallin aksilat.
                                                      Pahoittelut väärästä termistä, ihan kaikki ei jurrissa voi onnistua.
                                                      Toivotaan että sullakin on akselit kunnossa, oli ne sitten putkimallia tai tinaa.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Ronde79 Näytä viesti
                                                        Kyllä sitä näemmä ollaan tuolla Audillakin jotain opittu näiden keinuyläkertojen ongelmien jälkeen. Täytyy sanoa että ei tuo ainakaan kuvien perusteella yhtään uutta häpiä. Pitääpä ottaa oma AFB nyt auki ennen remppaa ja laittaa tänne kkuvat siitä toisesta ääripäästä. :)
                                                        Sen verran joudun nyt sanojani ottamaan takaisin, että toisen ääripään kuvia en tänne pysty laittamaan. Eilen avattiin venttilikopat ja simsalabim, ei minkäänlaista kulumaa nokissa ja muutenkin kaikki lähes uuden veroista (315tkm). Ainoa ongelma nyt on se että pitäisi keksiä mistä ne ylimääräiset äänet oikein sitten tulivat? Kuulosti ihan kuin venakopissa olisi jotain irtotavaraa (keinuja) ollut ja kulutuskin on viimeaikoina ollut reilu 8l/100km joten olin 100% varma että tässähän se vika on. Nokkasarjakin on Saksasta jo matkalla joten jos kaikki hyvin menee, niin minulta saa kohta ostaa tuollaisen nokkasarjan ihan Suomesta Saksan hintaan.
                                                        Mikä tuo vika sitten oikeasti on, niin ehdotuksia otetaan vastaan. Auto kuitenkin kävi, vaikkakin starttaaminen viimeisen kerran vaati kyllä ylimääräisiä sahaus-sekunteja lämpösellä moottorilla.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Hydraulinen välyksenpoisto vuotaa, ja lyö sieltä pohjaan?

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X