Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Paljonko ebaysta ostetut nokat kestää ajaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Paljonko ebaysta ostetut nokat kestää ajaa

    Kertokaa paljonko on tällä hetkellä mittarissa ajettuna noilla nokilla ilman kulumisen oireita.Ois tarkotus ostaa itsekin sellaset ebaysta, mutta kun joku oli ostanut uudet nokat jostakin muusta kuin mekkiliikkeestä (en tiedä liikettä mistä)ja niillä oli ajettu vain 40 000 ja nokat sen jälkeen entiset. Ebaystako osat maksaa 800€ ja merkkiliikkeestä soitettuani tänään arvio n.2700€
    Viimeksi muokannut peiponen; 27.1.2012, 21:26.

    #2
    Nokat saa varmasti kulutettua alle 10tkm ajon aikana, jos ei osaa käyttäytyä.
    Mul on tiskilta ostetut nokat ja 95tkm ajettuna jo vaihtokunnossa. Tosin tää
    auto on oireillut jo koko sen ajan kun mulla on ollut, eli viimeiset 30tkm. Varmaan
    vakiokuntoisena jos pitää auton, vielä ajaa pitkään, eikä huomaa mitää eroa
    käytössä. Sit kun otetaan voimaa irti, niin huomaa että ei o ihan kunnossa.

    Comment


    • #3
      Mitäs tuo marmorin hinta sisälsi?

      Kalskeen Tepolta on ainakin jonkun satasen halvemmalla saanut nokkaremppaan tarvittavaa settiä, tämän päivän hinnasta en tosin tiedä:
      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=55677

      Comment


      • #4
        myyjä ei aivan tarkkaan tiennyt itsekään mitä kaikkea tarvii vaihtaa eli hän katsoi jotakin korjaushistoriaa josta päätteli hintaa.nyt kyllä eniten kiinnostas tietää noilla havilla nokkasarjoilla kertyneitä kilometrejä,kova houkutus ois ostaa kun vain tietäs että ne kestää vähintään 100000 km.

        Comment


          #5
          Kyllä nuo nokat kestää kun vaan pitää järjen mukana. Itselläni nyt 308tkm ajettu ja tuotu muuttoautona 2003 Saksasta (n.130tkm). Kun nyt hiukan auton vaihtoa olen harkinnut niin Audin liikkeessä mekaanikko tutki hiukan nokkia ja epäili että olisi joskus vaihdettu koska ei kuulemma "näyttänyt ollenkaan pahalta". Ainakaan minun aikana (100tkm) eikä edellisen omistajan(80tkm) aikana ole noihin nokkiin koskettu.
          Sinänsä ihmeellistä että edes marmorilla ei tiedetä mitä osia pitäisi vaihtaa kun kuitenkin ovat liikkeessä tietoisia tästä ns. tyyppiviasta.
          Sen verran itselläni on kokemusta että eräällä tutulla oli AKN Passatissa vaihdettu nokat muttei muuta. Nyt sitten oli keinut tippuneet paikoiltaan ja menneet akselin ja kannen väliin ja... ! Joten jos jotain pitää vaihtaa, niin silloin vaihdetaan kaikki eikä vaan niitä pahiten kuluneita.

          Comment


            #6
            Varsin erikoista, että ei tiedetä mitä pitäs vaihtaa. Aika suossa näyttäis toisilla paikkakunnilla toi palvelu olevan. :|

            Comment


            • #7
              Käytin venttiilikopan kantta auki kuskin puolelta ja eipä tarvitse miettiä mistä nokkia tilaa kun ei ollut mitään kulumisen merkkejä. Auto audi a6 2,5 tdi vm 99 afb ja ajettu 275 000. Olen kolmas omistaja ja tiedän että nokat ovat alkuperäiset ja ajettu rally formula 5w-50 öljyllä nyt tosin on eka kertaa sisällä teboilin diesel 10w-40 (vai oliko se 5w-40). Talvella aina lämmitys webastolla ja ölynvaihtoväli 13000 km. Veikkaan että noilla nokilla ajaa vielä 200 000 ongelmitta tuolla huolto-ohjelmalla.

              Eli tehon puute ja kulutuksen nousu johtuu jostain muusta. Viime kesänä vaihdettu ilmamassamittari, nyt turbon magneettiventtiili ja imuilman paine/lämpöanturi ( tuosta oli vikakoodi, mutta eipä vaikuttanut). Maffin arvo jää kuulemma alhaiseksi, mutta kun korjaaja kokeili pari muuta käytettyä "kunnossa" olevaa maffia niin arvoissa ei kuulema juurikaan tapahtunut parannusta eli vienkö auton merkkiliikkeeseen tutkittavaksi?? vai onko jollain jotain ehdotuksia siis alle kahden tuhannen kierroksista ei reagoi kaasuun tai se tapahtuu tosi hitaasti ja selvä kiihtyminen alkaa jostain 2500:sta eteenpäin.

              Comment


              • #8
                -Varsinaista aihetta sivuten: Onkos Janin ja Jarin kutosista syöttöpumput olleet koskaan pöydällä? Meinaan kun on molemmilla tuo maaginen 250tkm rajapyykki jo jäänyt taakse...

                Comment


                  #9
                  Eipä ole pumppuunkaan koskettu vielä. Tällä hetkellä taitaa hieman pumppu takuta kun ei sellaisena puolikylmänä oikein sahaamatta käyntiin lähde, mutta ilmeisesti vaan jokin ajoitus juttu kyseessä vaikka paikalliset diesel-pajat eivät pumppua suostu ajoittamaan. Yhdellä tutulla on 90-luvun puolivälin 525 diesel bemari ja ymmärtääkseni näissä on sama pumppu. Bemussa mittarissa karvan vajaa 500tkm ja pumppu alkuperäinen ja auto myös lastutettu. Täytyy kyllä sanoa että on tämä Audi ollut luotettavin peli mitä minulla koskaan on ollut, jollei noita tukivarsia lasketa (halpa ja hyvä samassa paketissa kostautui). Kyllähän silloin 3 vuotta sitten kun tällaisia Audeja katselin, niin hiukan mietitytti nuo tyyppiviat mistä on asiaa foorumit pullollaan. Eipä ole tarvinut ostoa hetkeäkään katua, mikäli ei nyht tuota taloudellisuutta tuollaisen 1.9Tdi 81kW Passatin jälkeen ole hiukan välissä kaipaillut.
                  Ja lisää asiaa sivute. Kun tuossa autokaupoilla olin, niin hyvityshinta liikkeisiin liikkui 3500€-7500€. Kysäisinkin yhdeltä myyjältä, että jos tuolla 5000€ minulle samanlaisen hommaa, niin voin niitä ottaa pihalle heti vaikka kaksi lisää!

                  Comment


                  • #10
                    Pumppu vaihdettu kyllä 240 000 tuhannessa entisen omistajan toimesta. Oisaiskohan joku ehdottaa jotain vian korjausta kun noita vikakoodeja ei ole mitään.

                    Comment


                      #11
                      "240 000 tuhannessa"
                      Ei huono matka yhdelle pumpulle, (sori oli pakko...)

                      Comment


                      • #12
                        Käypä hawk hallilla niin mitataan siitä vielä tehot samaan rahaan ennen muita toimenpiteitä.

                        Comment


                        • #13
                          Tuon ikäisessä 525TDS bemarissa on VP37 kuten esim. jakajapumpullisessa 1.9TDI:ssä ja R5 2.5TDI:ssä. Ne kestää huoltamatta sen 400+tkm. V6 2.5TDI on VP44 ja 200-250tkm on minusta lyhyt matka dieselpumpulle, kuten myös moottorille. Yleensä apulaitteetkin kestää enemmän näissä, nyt on kuitenkin lupa odottaa enemmän kuin esim. Opelilta (joissa myös tuota bemarin konetta hieman matalatehoisempana esiintyy)

                          Comment


                          • #14
                            Janin audissa taitaa pumpun ohjainboxi vedellä viimesiään. Itsellä auto toimi kohtuu hyvin vielä vaikka ohjainboxi oli mäsänä, sitten kun ennakonsäädinmäntäkin leikkas kiinni, niin laulu loppui (264tkm kohdalla).
                            Otsikkoa sivuten, uusilla tarvikenokilla ja pumpulla menty nyt vasta 4tkm, kestotesti jatkuu...

                            Comment


                              #15
                              Tulipas tuossa mammalle verestettyä autoa. A6 avant 2,5 tdi Quattro -99 ake motilla. Pumppu jo vaihdettu autossa mittarissa 228 tkm ja remmin vaihto edessä. Liikkeestä sain auton pariksi päiväksi lainaan ,koska nokkia ei ollut vaihdettu ja tiedossa on nämä kulumis ongelmat. No eilen kopat auki ja nokissa sellaiset 0,3-1mm kulumat ,keinut vielä paikoillaan. Liikkeen kanssa sovittiin auton hinta ,kun ilmoitin yläkerran olevan huomion tarpeessa. Joten mistäs olette hommailleet nuita nokkasarjoja ja onkos ollut miten eroja kulumisessa sarjojen välillä.

                              Comment


                                #16
                                ebay tuol on pullollaan noita. tjeu

                                Pari settia tuli semmoiselta firmalta kuin sandforth, mut nyt ei näytä siin olevan kaupan.
                                Itse nokat tossa paketissa oli ainaki tästä firmasta: http://www.estascamshafts.co.uk/
                                Muista hiluista ei o niin tietoa mist on kotosin.

                                Comment


                                  #17
                                  Minun auton oikeanpuoleisen venttilikopan alle kurkattiin viikonloppuna ja todettiin sen kannen nokat hyväkuntoisiksi. Nokissa näkyi tummempi jälki kosketuspinnoissa, mutta sormella niissä ei tuntunut kulumaa. Veikkaan, että noilla nokilla ajelee varmastikin 300tkm rajapyykin yli. Auton mittarissa 247tkm ja moottori on AKE.

                                  Kaverilla vastaava A4 AKE-koneella, mutta -03 mallinen ja kilsoja reilut 220tkm. Tuossa myös nokat edelleen hyvässä kunnossa ja ovat myöskin oletettavasti alkuperäiset.

                                  Tuo vp44 kyllä mietityttää. On käynyt mielessä sen vaihtaminen ihan varmuuden vuoksi. Mistä moinen kantsii tänä päivänä hankkia, jos vaihto-operaatioon päädyn vai olisiko jotain muita hyviä vaihtoehtoja tarjolla?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Itte korjautin oman hajonneen pumpun Turussa,Dieselhuolto Häkkisellä. Säästöä tulee n.500-600e vaihtopumpun hintaan verrattuna,tietenkin olettaen että korjattu pumppu kestää saman... ?

                                    Saman takuunkin sille saa.


                                    Muutahan niistä vp-44:sta ei taida mennä rikki kun se sähköboxi.

                                    Comment


                                      #19
                                      Muutahan niistä vp-44:sta ei taida mennä rikki kun se sähköboxi.
                                      Juu, näin olen ymmärtänyt, että vehkeen aivot tyypillisesti hajoavat, mutta myös jotain juttua on ollut vaurioituneista männistä yms. mekaanisista vioista. Onko tuo VP44:sen sähköboksi vaihdettavissa uuteen tai korjattavissa vai tuleeko aivot vaihdettaessa itse pumppu aina kaupan kylkiäisenä?

                                      Comment


                                        #20
                                        Varmaan tuo on juuri sellainen "suurempia kokonaisuuksia joiden ansiosta varaosahinnat pysyvät alhaalla". Varmasti joku on tutkinut tarkemmin hajonneita pumppuja ja osaa sanoa mikä siellä oikein luovuttaa. Jos "äly" rikkoutuu niin ei luulisi kovinkaan vaikea homma olla sen korjaaminen jos vähänkään elektroniikan kanssa on touhaillut. Siinä äkkiä saa korjaushinnan tipahtamaan sadasosaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuo vp44 kyllä mietityttää. On käynyt mielessä sen vaihtaminen ihan varmuuden vuoksi. Mistä moinen kantsii tänä päivänä hankkia, jos vaihto-operaatioon päädyn vai olisiko jotain muita hyviä vaihtoehtoja tarjolla?
                                          Ei kannattane. Jos boksi tussahtaa, "vp44diesel.de" sivuilta löytyy ohjeet irroitukseen ja osoite/ hintatiedot. Kyseinen firma toimii Puolassa ja ainakin ooppelifoorumin kaverit ovat menestyksekkäästi korjautelleet siellä. Viikon aikana onnistuu ja alle neljäsataa maksaa. Suomessakin tiettävästi korjauskokeilut jo meneillään, mutta vielä hieman kesken.

                                          Comment


                                            #22
                                            Siihen pumppuun kun iskee vika, niin sitten siihen vaihdetaan älyboksi ja/tai ennakonsäätömäntä.
                                            Opel-forumilla ovat perehtyneet älyboksin korjaamiseen.

                                            Alkuperäinen kirjoittaja Opel-Forumilta saksittua
                                            otin pumpun aivot irti ja lähetin ne puolaan korjattavaksi. Aikaa meni viikko , lähetyksestä kun paketti tuli.
                                            Nyt on taas ooppeli läjäs ja ajos hintaa pumppurempalle tuli 311(sis postikulut)
                                            Viimeksi muokannut pta; 7.10.2009, 12:57.

                                            Comment


                                              #23
                                              Onkos kukaan saanut selville minkä takia tuo vp44:n aivot tussahtaa.Chevyn rotteloissa 6,5 td:ssä menee aivoboxeja tosi tiheään, jos niitä ei siirrä pois pumpun kyljestä.Käyvät liian kuumana , johtosarjaan saa jatkossarjaa jolla voi aivoboxia siirtää hieman kauemmas , jonka jälkeen ongelmat ovat loppuneet ainakin niistä mihin olen boxeja joutunut vaihtamaan. Kävin tossa mamman kulkineella ajelemassa ja sen jälkeen otin moottorinsuojan irti ja pumppu oli tosi kuuma päältäpäin.Jätin suojakannen pois ja ajoin saman lenkin suunnilleen samantapaisesti, niin pumppu oli huomattavasti viileämpi.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Aivot ei kestä lämpötilavaihteluja.... pakkasella -25c´ ja muutaman minuutin päästä voi olla lähemmäs 100c´.

                                                Tämmönen oli pumpun korjaajan mielipide asiasta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kyllähän se 100C ympäristön lämpötila aiheuttaa elektroniikalle omat vaivansa. Fetti joka sieltä nyt sitten ilmeisesti käryää, on kuitenkin jo "vanhaa" tekniikkaa. Nykyisillä pitäisi päästä luotettavimpiin tuloksiin. Millonkahan tuo tussahtas omasta kulkineesta, vois alkaa tutkia asiaa. Audissahan tuo olis jopa paikallaan korjattavissa. Tai nythän sitä pitäs jo tutkia kun vielä toimii... :) Noo jospa tässä talven pimeinä iltoina.

                                                  Pumpullehan voisi vetää keulasta oman jäähdytysilmaputkensa ensiavuksi

                                                  Edit:
                                                  tällasiakin alkaa löytyä:
                                                  http://cgi.ebay.de/Elektronik-fuer-A...mZ110443577679
                                                  Viimeksi muokannut wayne; 10.10.2009, 20:52.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    No tänään saapui Saksan maalta paketti, 6 päivää meni matkassa.Paketissa oli nokat ja kaikki muut kilkkeet.Nokat oli Estas merkkiset ja kaikki muut hikkeet Inalaisia ja tiivisteet Elringin valmisteita. Elikkäs ihan merkki tavaraa.Tarvii rueta varmaan voimisteleen hilkkeet paikoilleen tulevalla viikolla.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Oliks sulla noi laaharit tummia vai haaleita? Epäilen tummien olevan parempaa laatua, itse lahjotin tommoiset tummat eteenpäin ja sain seuraavas setis haaleampaa materiaalia.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tummiahan nuo on niin kuin yleensäkin ovat olleet. Lupasivat vielä 24kk takuun, jospa kestää tuon ajan.Jakohilkkeet pitää vielä hommata ni pääsis remppa hommiin.Ei omat autot hirveesti kiinnosta, kun joutuu muitten kulkineita rappaileen päivittäin...Mutt suutarin lapsillakaan ei ole kenkiä...

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Haa, Ilkkakin on näemmä siirtynyt tänne tankkauksen jälkeen haisevien käsien osastolle! (Sorry ot).

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Haa, Ilkkakin on näemmä siirtynyt tänne tankkauksen jälkeen haisevien käsien osastolle! (Sorry ot).
                                                            Juu, kumihanskat löytyy takakontista :-)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X