Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6, 2.5 TDI V6 -01

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6, 2.5 TDI V6 -01

    Tervehdys.

    Olisin tekemässä mielipidekyselyä oireita aiheuttavasta viasta/vioista, kun ei merkkihuollossakaan ole vielä vastaan niitä oikeita tullut.

    Oireet:
    Käyntiin kylmästä: kone käy kohtuullisesti, mutta epätasaisesti.

    Käynti lämpimänä: kone käy epätasaisesti ja tuntuu täryttävän (välillä kohtuullisen kovastikkin), mutta välillä tuntuu käyvän ihan kuin kylmänä käynnistäisi.

    Käynnistäessä yleensä: kun käynyt muutaman hetken niin tuntuu "tukehtuvan" ja sitten alkaa käydä "normaalisti". Samoihin aikoihin ilmastointi lähtee päälle, mutta jos ilmastointi off:lla niin tuntuisi tekevän samaa.

    Ajettaessa: Kiihtyy ok ja hyvät vedot, mutta lähtee hiukan "kuminauhamaisesti", johtuu varmaan automaatin (ei aikaisempaa kokemusta) normaalista tominnasta?

    Ajettaessa/kiihdyttäessä matalalla kierroksilla isolla vaihteella: ajo tuntuu nykivältä (tasainen ajo n. 1200 rpm) kiihdyttäessä n. 1200 -> kiihtyy voimakkaasti nykien (isolla vaihteella), mutta loppuu 1700 rpm:n kohdalla. Kun "pykältää" vaihetta pienemmälle kulkee nätisti.
    Huom! nykiminen häiritsee varsinkin normaali maantieajossa, kun vauhti on n. 70 km/h ja automaatti suurimmalla vaihteella (normi tilanne ja n. 1500 rpm), jolloin pienikin kiihdyttäminen nykii (esim. rauhallisesti kiihdyttäen 70kmh -> 90 kmh), mutta automaatti laatikko ei itsessään kuitenkaan osaa itse vaihtaa vaihetta pienemmälle kun vain houkuttelemalla kaasupolkimella.

    Autolla ajettaessa: kun vauhti on 120kmh tienoilla tuntuu ärsyttävä tasainen "kiertävä" säännöllisen oloinen tärytys joka loppu lisäämällä tai hiljetämällä vauhtia. Renkaat tasapainoitettu ja testattu sekä talvi että kesärenkailla, joten ei pitäisi renkaistakaan johtua.

    Nokat tarkistettu merkkiliikkeessä ja ei mainittavaa kulumista huomattu (edellinen omistaja väittää vaihtaneensa nokat, mutta ei muuta todistetta työstä). Vaihdettu 3 pytyn suutin, jossa on neulan liiketunnistin. (savutti ainakin hiukan voimakkaammin ennen suuttimen vaihtoa). Tarkistettu ruiskupumpun ajoitukset. Vaihettu polttoaineputket ja tiivisteitä sieltä sun täältä.

    Auto pelittää muuten hyvin...
    Viimeksi muokannut neonomiac; 19.8.2009, 12:00.

  • #2
    Onko tietoa että milloin maf vaihdettu viimeksi?? Se tuntuu tekevän lievästi vikaantuneena tuollaisia oireita tipin yhteydessä. Jääkö mitään vikakoodeja?

    Comment


    • #3
      Vikakoodeista en tiedä nyt, mutta käsittääkseni ei mitään pitäisi nyt olla. Ilmamassamittarin vaihdosta ei mulla ole tietoa onko tehty ja milloin. Vien auton muutaman päivän sisällä jatkotutkimuksiin, niin sitten osaan vastata paremmin.

      Comment


      • #4
        Paljonko lienee ajettu/ onko laatikkoon vaihdettu öljyjä koska viimeksi? Toi nykinä viittais hiukan turbiinivaivoihin. Samoten vaihteiden takkuaminen. Koneen kylmäkäyntiin ei noilla ole vaikutusta, mutta jos vaikka pumppu saa ilmaa, se voi aiheuttaa nuo kaikkikin viat. - Tässä nyt noin siteeksi...

        Comment


        • #5
          Ajettu n. 190 tkm. En ole tarkistanut, milloin tai onko laatikkoon vaihdettu öljyjä. Vaihteisto tuntuu kuitenkin vakaalta.

          Comment


          • #6
            Tämä oire on mielenkiintoinen.
            Autolla ajettaessa: kun vauhti on 120kmh tienoilla tuntuu ärsyttävä tasainen "kiertävä" säännöllisen oloinen tärytys joka loppu lisäämällä tai hiljetämällä vauhtia. Renkaat tasapainoitettu ja testattu sekä talvi että kesärenkailla, joten ei pitäisi renkaistakaan johtua.
            Kun minulla on/luulen tuntuvan tuon vähäisen mutta ärsyttävän värinän/tärinän.
            En ole tarkistanut pyörien tasapainoitusta,mutta vaihtaessani keväällä kesäkumit huomasin että värinä ei hävinnyt

            Comment


            • #7
              Kun quattrosta on kyse, niin yksi mahdollisuus on esim. kardaanin tukilaakeri.

              Comment


              • #8
                Puristuspaineet kolmessa pytyssä alle 10 bar, eli mekaanista vikaa. Joko nokat sitten kuitenkin tai männät (renkaat) tmv...
                prkl...

                Comment


                • #9
                  Nokat oli ainakin kunnossa. Taas menee ihmettelyksi...

                  Comment


                    #10
                    Itse tarkastaisin vielä nostajat, tai oikeastaan niiden keinut. Niistä kun joidenkin mukaan koko nokkien kuluminen saa alkunsa. Kantava venttiili (paskaa välissä), risa kansipahvi..?

                    Comment


                    • #11
                      Noniin, eli nokka-akseli hilppeet oli kaikki kunnossa, mutta pari venttiiliä palanut läpipuhki ja ne meni vaihtoon. Toisessa halkeama ja toisessa ihan reikä ja kenties kannen tiivisteetkin hiukka vuotanut.
                      Nyt kuitenkin käy ja kukkuu tasaisesti.

                      Nokkaremppa oli siis tehty niinkuin aluksi kirjoittelinkin. Olisikohan siis päässyt ventiilit kantamaan jossain vaiheessa jo ennen nokkaremppaa ja sitten palaneet tässä pikkuhiljaa pahempaan kuntoon...
                      Viimeksi muokannut neonomiac; 7.9.2009, 20:30.

                      Comment

                      Working...
                      X