Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

eko td ahtopaineet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • eko td ahtopaineet

    Asensin tuossa audi 80 aaz:iin ahtopainemittarin ja ilokseni huomasin ahtojen hyppäävän kiihdytyksessä kahteen baariin, luulin mittarin olevan rikki ja kokeilin paineilmamittarilla ja sama tulos, tasakaasulla 80kmh paineet hyppii 0.5bar molemmin puoliin, Löysäsin ahtopaineruuvia minimiin mutta ei paljon vaikutusta, joku kkk ahdin ja pumppu ilman ahdonalaista syöttöä, autolla olen rällännyt jo useita tuhansia kilometreja käy hyvin käynnistyy hyvin, muttei oo mikään vormula. Onko tää ny normaalia eikö sen ois pitäny hajota jo

    #2
    Ainakin ahdon alaisella säädöllä varustetussa on 2-toiminen hukkaportin kello. Pienillä kaasun asennoilla (anturi pumpun päädyssä keskellä) portti avataan ettei ahtaisi ja menisi näin ollen vähemmällä aineella.
    Itselläni jos olisi tuollainen, hommaisin jostain kyllä ahtokarallisen pumpun. Sillä ainakin venton sai liikkumaan ihan mukavasti ilman muita muutoksia.
    Kyllähän tuo yliahtaa, mutta käytännössähän se kuormittaa oikeastaan vain ahdinta. Tarkasta portin toiminta ja ohjausletkut.

    Comment


    • #3
      hukkaportti

      näkyi olevan kaikkien himoitsema k14 ahdin, jossa hukkaporttiin meni vain yksi paineputki ahtimelta, eikä säätötankoa josta näkisi portin toiminnan mutta tukossa taitaa olla. Miten tuota viisaimmin testais/ehjäis.

      Comment


        #4
        Turbo ei liene tuosta kovin paha irrottaa, niin senhän voisi ottaa pöydälle ja tutkia pakopuolta, onko portin läppä jumissa tms. Ei todellakaan ole normaalia tuollainen. Konehan kyllä kestää ja turbokin todennäköisesti mutta luultavasti lisää vaan kulutusta kun ahdetaan "turhaan".

        Comment

        Working...
        X