2,5 TDI AFB koneeseen pitäisi vaihtaa jakohihna. Tietääkö kukaan minkä merkkisiä/laatuisia hihnoja ja kiristimiä motonetissä myydään??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
jakohihna motonetestä
Collapse
X
-
Itse hihna on todennäköisesti jonkun yleisesti käytetyn hihnavalmistajan, kuten Gates, Megadyne, tms. valmistama, mutta kiristimien laadussa voi olla eroja. Itse hakisin osat merkkiliikkeestä, koska siellä myöntävät niille 2v. takuun valmistusvirheiden varalta.
Comment
-
takuun valmistusvirheiden varalta.
Itse epäilen että eivät tosiaankaan korvaa, hyvä jos uuden hihnan antavat.
Tuokin valmistus virhe osuus on sen verran hyvä kikka saada porukkaa ostamaan ko. paikasta koska siellähän onnistutaan pistämään hihnan katkeaminen esim asennusvirheen piikkiin ja milläs sen todistat että on oikein asennettu?
Menee vähän OT puolelle mutta itse olen aika hyvin haistattanut pitkät noille palikka takuuille kun kyseessä on osa joka kuluupi pikku hiljaa. Skeptinen aina siihen että jos se hihna taikka vastaava hajoaa niin ei myyjä liike ihan heti korvaa mitään vaan rupeaa sanomaan että on asennus virhe tai jotain muuta selitystä...
Comment
-
-Kyllä niitä ostaa uskaltaa jos ovat merkkitavaraa. Aikoinaan meni 1,9Td:stä alkuperäisiäkin hihnoja melko uusista autoista kun oli kiristimessä vikaa. Toisaalta ajoin takavuosina 1,6td:llä bilteeman hihnalla kun tuli aiheesta lyötyä vetoo. Vaihtoväli oli 90tkm, ja sadantonnin kohdalla kaverin kanssa yksissä tuumin todettiin jotta ei se piru ota katketakseen :) Kyllä noilta tarviketrokareiltakin uuden hihnan takuisiin saat jos sattuu katkeemaan. Ja kuten edellä Mikko jo mainitsi, ei merkkiliikekään sulle uutta konetta toimita jos hihna porsii takuuaikana.
Comment
-
Motonetin sarjan hinnaksi tuli 225 eur ,ja samat hilut marmorilla Ylivieskassa 445 eur ,ja Oulussa 300 eur .Hajonta melkoinen.
Osat mitkä ostin.
Pumpunhihna
Jakohihna
Kiristin ja ohjari pumpulle
Kiristin ja ohjari jalopäähän
Vesipumppu
Kampiakselinpultti
Laturin moniurahihna
Vesipumppu on marmorilla vaihto-osa , ja ei vaikuta onko entinen tarvike vai ei.
Comment
-
http://www.teiledirekt.de/index.php/language/en tuolta saa continental:n remmit samalla hintaa...
Comment
Comment