Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 tehot hävis

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 tehot hävis

    Auto on A6 -00 2.5tdi AKN-koneella. Tehot hävis, toimi ihan normaalisti ja kunnes ajettiin parkkiin, seuraavan käynnistyksen jälkee tehot oli hävinnyt. Vikakoodit luettii Automarkulla, siel ne sano vaan et turha niitä nollata on, parin viikon päästä olis huoltoaika, tutkitaan se sillon. Oireet autos on nyte sellaset et ei kiihdy, kulutusmittari näyttää 110km/h ajos alimmillaa 3.7l/100km ja sillon tällön tukehtuu kiihdytyksen aikana. Ajattelin nyt ensin täältä kysellä, josko jollaki muulla on ollut samanlaisii oireita, ettei tarttis viedä sitä prkleen kalliiseen huoltoon "turhan takia".

    #2
    Mitähän ne vikakoodit kerto?

    Comment


    • #3
      Numeroit en saanut, mut selitykset: Ruiskutuksen säätöraja ylitetty, imuputken painesäätöraja alitettu ja laturiliittimen DF kuormitussingaali virheellinen. Se niiku eniten ihmetyttää et se oli sammutuksen ja käynnistyksen välis heittäny vikatilan päälle. Että meniskö se pelkäl nollauksella?
      Viimeksi muokannut datman; 14.8.2009, 15:41. Perustelu: Edit

      Comment


        #4
        Vikamuistin tyhjäys on joissain tilanteissa ainut tapa saada toiminta normaaliksi. Vikaa se ei poista.
        Kulutuslukema kuulostaa siltä, että ahdin ei ole mukana. Eli voi olla vikatila päällä jossa tehot kuristetaan pois ainakin ahtoja leikkaamalla.

        Comment


        • #5
          Kannattasko ruiskupumpun ajotus ihan ensimmäitteeks tarkastaa, vai mitä sanoo audistit? Automarkulla tais sanoo et jakohihna sitä pyörittäis, mut eikös sil ihan oma remmi taida olla? Autodatasta otin kyl sellasseen tarkastuslistan, mistä tehon puute vois johtua. Jos sen vaik ensin kävis lävitte.

          Comment


            #6
            Jospa ensiksi lukisi vikamuistin ja kattoo mistä se valittaa?

            Comment


            • #7
              vikamuistin lukua ja tyhjennystä ensin ehdottelisin
              se ei ahda jos imukanavan painetunnistin/anturi on pois pelistä

              Comment


              • #8
                Tuossa ne lukee ne vikakoodit aiemmassa viestissä.

                Comment


                • #9
                  Ettei olis vain maffi sökö.
                  Tutulla oli samanmoinen auto jossa kulutus oli siinä 5-6l kieppeillä ja tehot hukassa.
                  Maffin vaihdolla kulutus nousi reilu litran ja tehot palas, vikakoodia en muista mitä antoi silloin.

                  Comment


                  • #10
                    Joo... Täytyypi se kans tutkia...

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja datman Näytä viesti
                      Auto on A6 -00 2.5tdi AKN-koneella. Tehot hävis, toimi ihan normaalisti ja kunnes ajettiin parkkiin, seuraavan käynnistyksen jälkee tehot oli hävinnyt. Vikakoodit luettii Automarkulla, siel ne sano vaan et turha niitä nollata on, parin viikon päästä olis huoltoaika, tutkitaan se sillon. Oireet autos on nyte sellaset et ei kiihdy, kulutusmittari näyttää 110km/h ajos alimmillaa 3.7l/100km ja sillon tällön tukehtuu kiihdytyksen aikana. Ajattelin nyt ensin täältä kysellä, josko jollaki muulla on ollut samanlaisii oireita, ettei tarttis viedä sitä prkleen kalliiseen huoltoon "turhan takia".
                      siis mitä toi kulutus 110km/h ???? ja kuinka h....tissä tolla pääsee 3,7 l/100km Vapaapudotuksessako ? Minulla kaupunkiajossa kulutus n.11L/100km

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja tyrija Näytä viesti
                        siis mitä toi kulutus 110km/h ???? ja kuinka h....tissä tolla pääsee 3,7 l/100km Vapaapudotuksessako ? Minulla kaupunkiajossa kulutus n.11L/100km
                        Sitäpä juuri haen tässä. Matka-ajossa suoralla tiellä cruise päällä. Joskus se tekee kans semmosta, ettei kaasu pohjassa -kiihdytyksessä kulutusmittari nouse 8l korkeammalle.

                        Comment


                        • #13
                          millo siitä on vaihdettu polttoainesuodatin ?
                          Entä suodattimessa oleva kierrätys hässäkkä voiko oireilla jotenkin(kävi tollanen mielessä)

                          Comment


                          • #14
                            Jaa-a, ei tietoa koska on vaihdettu. Auto tuotu virosta alkuvuonna. Jakopään remppa tehty n. 1000 km sitten. Toi vika voi kans johtua niin monesta eri syystä, koska se tuli ihan yllättäen eikä pikkuhiljaa kuten monella muulla, mitä olen näiltä palstoilta jo käynyt läpi.

                            Comment


                              #15
                              Jos ahdin syystä tai toisesta ei ole pelissä mukana, niin kulutus voi just olla tollasta. Eipä se kyllä kuljekkaan sillon mihinkään.

                              Tuo voi jopa mennä nollauksellakin, tai sitten tulee vikakoodi takaisin heti miten. Joku siellä kuitenkin kiukuttelee.

                              Comment


                              • #16
                                Huollossa ku käytiin lukees ne koodit, ne sit sano ettei kannata nollata, ettei tuu isompaa vahinkoo... Oman käsityksen mukaa nollauksest ei ainakaa sen isompaa vikaa vois tul, kai ne vikakoodit tulee sitten takasi jos siel jotain komponentti häiriötä on.

                                Comment


                                • #17
                                  ihmettelen myös huollon vastusta kun on joskus ollut haamuvikoja ja kun ne nollaa niin toimii täysin, jos siellä on todella jotakin vikaa niin sehän työntää sen takaisin vikatilaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eli ei siitä enempää harmia sit tulis jos vikamuistin nollais?

                                    Comment


                                      #19
                                      Nollaamisella näkis ainakin, että mikä koodi siellä uusii, jos uusii.
                                      Ei se mitään riko vaikka nollaa, mutta tuo ruiskutuksen vikakoodi vois viitata ennakoihin?
                                      Olis englanniksi vikakoodit niin vois arvailla paremmin. Tai numerotkin.
                                      Voihan se pumppukin olla ottanu itteensä, mikä ei ole kovin poikkeuksellista noissa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mitä jos kokeilisit ?
                                        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=78000
                                        jos viikonloppuna ei löydy vac-comia tai parempaa (boshc)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jos sitä sitten kokeilis.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Eipä auttanut akunkengän irrotus... Mites noi ahtopaineet, kuinka korkeelle ne pitäs nousta paikalla ollessa kun kierroksia antaa? Siinä imusarja/ahtoputki liitoksessa on tulpattu reikä, avasin sen ja tukin sitten sormella, ei pihaustakaa ku kierroksia anto. (Tiedän, ei se välttämät paikalla ollessaan ahda). Ja sit toi hukkaportin kello, vnt vai mikä se oli, ku siitä lähtee se letku siihen n75 venttiilii ja siihe puhaltaa, pitäskö sen päästää ilmaa läpi se kello, vai tartteeko painet olla tarpeeks et hukkaportti alkaa liikkumaan?

                                            Comment


                                              #23
                                              Mites noi ahtopaineet, kuinka korkeelle ne pitäs nousta paikalla ollessa kun kierroksia antaa?
                                              Ei liene kovin paljon "jarrua" mitä vasten vetää.

                                              PS. Meitin firmassa (DatMan) tavattu kirjoittaa erisnimet isoilla, ei palkoja kiitos.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Missä hinnois maffit liikkuu? Oli muuten tänään tullu tehoja vähän takas ittestään, ei silti jaksa ees soralla ruopasta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kiitos vain valistuksesta, herra opettaja

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    sigussasi kaikki kirjoitetaan pienillä. kuten pitääkin. satun toimimaan ja olemaan osakkaana yrityksessä nimeltä datman. sori opastuksesta.
                                                    edit. ammatinkin, oikeastaan pätevyyden tiesit

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jaa, no mä taisin käsittää viestis väärin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Eikö ole paras että asia selviää,
                                                        Viimeksi muokannut tyrija; 16.8.2009, 11:02.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          No täällä on kyllä ollut tapana pitää siitäkin kiinni, ja pidetään myös jatkossa. Kaikilla on mukavampi lukea kun kirjoitukseen on vähän panostettu.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Syy selvisi: VNT-siivikon säätökello paskana.Tarjota saa jos joltakin löytyy ehjä.
                                                            Ps. Tiedän jo, ettei sitä kelloa saa/kannata vaihtaa yksinään.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X