tossa päiväl testasin maffin toimintaa bosh vikadiagnostiikka laitteel. Kovas kiihdytykses se anto ohjearvon 850 mut mitattu arvo oli 1250. onko se normaalia myöskin välil ohjearvo oli 700 ni sillo mitattu arvo oli 900.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
avf koneen ilmamäärämittari
Collapse
X
-
Eikös siinäkin taida sama maffi olla, ainakin hyvin lähelle. Joten uskoisin että pätee sama kaava. Nuo sellaisia suunnilleen heittoja, mitä tullut testailtua ja netin syövereistä jäänyt mieleen. Täysin uusi ja ehjä kuitenkin tuon 12xx antanee.
Jos arvot menee yli 1300 taitaa olla sekin jo jonkin sortin vikaantuminen, tämä menee kyllä täysin muistelun piikkiin.
Comment
-
Ahtopuolella kaikki toimii silloin juuri oikein. Parhaitenhan sen vagcomilla ainakin näkee, kun ottaa meas blocks, group 11 (muistaakseni 11) -> vag scope. Piirtää hienot käppyrät siitä, miten ahtopaine käyttäytyy vs pyydetty. Aina parempi, mitä nopeammin seurailee ja pysyy pyydetyssä.
Comment
-
tai toinen vaihtoehto tehdä tuo on ottaa logi ja piirtää exceliin. (import extrenal data... itse käytän tuota, saa ~9 muuttujaa kerralla tauluun)
1250 on semmoinen hyvä toimivan maffin antama määrä, 1300+ pääsee jos menee tekemään toimivaan maffiin reiän takaseinään. se on siis liikaa->jonkin sortin ongelmia.
Maffia voi tekohengittää tuolla reiällä (itse porasin noin 8mm kolon ja hyvin toiminut vuoden päivät)
edit_ ja auto ei osaa pyytää kuin tuon 860 vaimitäsenytoli..
Comment
-
Ilmamäärämittarin vaihto AVF koneeseen
Nostanpa vanhaa ketjua, koska sopii aiheeseen.
Autoni on kesän aikana aloittanut perin omituisen nykimisen. Tasakaasulla ajellessa kierrokset nousee n. 50 kierr./min ehkä vajaan sekunnin ajaksi ja taas laskee normaaliin. Tekee tätä vain kun kierrokset on alle 2000. Tämä saa aikaa kevyen nykäyksen.
Kävin Antti Röyhkiön luona kyselemässä multitronicin mahd. osallisuudesta asiaan, mutta hänen mielestään kyseessä olisi viallinen MAF. Teimme kyllä testiajonkin, mutta siellä ei käsittääkseni arvoista vikaa näkynyt.
Hänen mielestään tuo MAF muutenkin kuuluisi vaihtaa sen 80tkm välein, koska sitä ei kuitenkaan huollossa puhdisteta, vaikka se huolto-ohjelmaan kuuluukin. Tuota en voi varmentaa mistään, mutta kai se ammattimies tietää mitä puhuu.
Ajattelinkin ottaa neuvosta vaarin, ja vaihtaa tuon itse, kun kuulemma onnistuu sellainen. Joten olisiko jollakulla tietoa, mistä tuota alkaa purkamaan ja mitä pitää ottaa huomioon sitä vaihtaessa. Vaihto-osahan tuo kuulemma on, joten pitänee käydä ensin se uusi osa liikkeestä ja viedä sitten vaihdon jälkeen vanha takaisin.
Comment
-
Minkäsmoinen maffi AVF:ssä on, mun versio ETKAsta ei tunne dieselmoottoreita B6 koppaisesta...? onko se tuommoinen vai jonkin muun näköinen?
tuon saa ilman erikoisavainta irti siten, että vetää dremelillä tai rälläkällä poikkin ne ruuvit liitoksen kohdalta jos niissä on se tappi keskelle ettei tavallinen torx sovi.
edit_ ja kannattaa vaihtaa pelkkä anturi, eikä koko hässäkkää jos on tuollainen. Toki jos vaihtaa koko paketin niin ei tarvi katkoa ruuuveja,mutta ihan turhasta maksaa silloin.
tuo ei ole vaihto-osa, ja Pierburgin tekele kestää Boschia paremmin jos saa valita.
Comment
-
Itse olen saanu noi ruuvit auki ihan pienellä talttapäisellä meisselillä ja vaihtanu sitten normi ristipääruuvit tilalle.
Juu, kyllä Antti on minulle myös kertonut korjanneensa muutamat laatikkovialliseksi epäillyt vaihtamalla MAFfin.
Vaikkakaan en tiedä sen paremmin sitten oliko MAF arvot näissä metsässä vai mikä noissa MAFfeissa sitten oli.
Tietty jos on vähänkään syytä epäillä MAFfia, niin se kannattaa vaihtaa ennen kuin alkaa laatikkoa aukomaan.
Comment
-
Jos siis oikein ymmärsin, niin minulla on kaksi mahdollisuutta:
1. Otan koko mötikän irti ja annan sen vaihdossa ja maksan uudesta (vaihto-osasta) sen n.100e
2. Otan anturin irti, ostan toisen samanlaisen ja laitan paikalleen ja maksan tästä n.70e
?
Oliko tässä nyt jotain mitä en ymmärtänyt? Miksi tuon koko osan tahtoisi kukaan vaihtaa ja maksaa siitä 30e enemmän?
Comment
-
Ritilän saa puhdistettua, kuten myöskin itse maffin.
Tosiaan, vaihtoehtona on hakea koko setti marmorilta tai löytää jostain erillinen anturiosa.
Motonetissa kyllä myydään erillistä anturiosaa. Voi sieltä joskus eksyä laatukamaakin käteen mutta jättäisin sen sinne ellei ole Pierburg.
Itselläkin on Pierburg paikallaan mutta en tiedä mistä Pierburg on siihen löydetty (laitettu ohjelmoinnin yhteydessä) ja minulla on sellainen käsitys, että Pierburgin liitintä joutuu modaamaan VAGiin sopivaksi.
Comment
-
Toiseksi ainakaan lastutetussa 1.8T B6sessa harvoin nuo motonetin MAFit edes toimii
mutta jättäisin sen sinne ellei ole Pierburg.
että Pierburgin liitintä joutuu modaamaan VAGiin sopivaksi.
Mutta siis tuo AVF ei välttämättä edes ole tuommoinen irtoanturi, vaan voi olla että koko mötikkä vaihdettava? Vag-Cattikaan ei tunne B6 1,9Tdi:tä näemmä, joten en osaa sanoa mitä se on syönyt
Comment
-
Ostin vaan edellisen autoon maffin Motonetista, jota mainostivat Boschin maffiksi ja menin siinä vielä höhlään kun siinä oli Boschin logo. Tai ainakin se erehdyttävästi sitä muistutti.
Toi maf osoittautui täydeksi sudeksi.
Toki marmorin Bosch on sitten ihan aitoa ja toimivaa tavaraa, kahden vuoden takuulla.
Comment
Comment