Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-05 A6 2.7 TDI / apua ekan audin ostoon AUTO TILATTU!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -05 A6 2.7 TDI / apua ekan audin ostoon AUTO TILATTU!

    Surffailin hakutoiminnon avulla pitkin poikin foorumia, mutta 2.7 TDI -vehkeistä ei löytynyt kovinkaan paljon kirjoittelua. Ajan vuodessa noin 50tkm ja tähän mennessä tallista on löytynyt ranskalaisen autoteollisuuden tuotteita. Kovasti viehättyneenä harrasteautoni (911 Carrera vm -99) laatuun, katse on kääntynyt ranskattarista Saksanmaan tuotantoon.

    Muita vaihtoehtoja harkintalistalla ovat MB 270 CDI tai BMW 525D. Nyt kuitenkin eniten ehkä kiinnostaa Audi suurien tilojensa ja pienen kulutuksensa (manuaalivaihteet), sekä ennenkaikkea korroosiota kestävän korin ansiosta.

    Olen aikeissa hankkia otsikon mukaista autoa, kiinnostuksen kohteena ao. yksilö:

    [COLOR=#22229c]http://www.nettiauto.com/audi/a6/2670381[/COLOR]

    Kaikki vinkit ko. automallin ostoon liittyen olisivat kovasti tervetulleita! Onko jotakin tyyppivikakohteita joita tulisi tarkastaa?

    Kiitokset avusta etukäteen!
    Viimeksi muokannut Carrera911; 5.8.2009, 14:48.

    #2
    Minulla ei ole valitettavasti ostovinkkejä tuon auton saati 2,7TDi moottorin suhteen. Käsittääkseni tuo 2,7-kone kuitenkin perustuu melko pitkälti samaan konstruktioon, kuin 3,0TDi, josta lienee enempi juttua foorumilla. Viisaammat korjatkoon jos näin ei olekaan.

    Edit: Meinasi unohtua, osta quattro kuitenkin. Talvella kiität itseäsi, jos päädyt oikealla vetotavalla varustettuun autoon.

    Comment


    • #3
      Ja tsekkaa vielä saksan tarjonta noista 2.7 + 3.0 TDI vehkeistä. Nehän ei siellä maksa mitään... Ja verotkin taitaa olla yllättävän pienet 6-7keur tuollaiselle vastaavalle kuin tuo Nettiauton peli.

      www.autohus.de ja tietysti www.autoscout24.de + www.mobile.de jnejne...

      Comment


      • #4
        Samat tyyppiviat kuin 3.0TDI: ketjunkiristin (haku löytää). Edelleen näitä uudempia harrastetaan enemmän ultimatevw.com:in puolelta, jossa megaketjusta voi yrittää paikantaa näitä muita ominaisuuksia.

        Tuo nettiauton yksilö ei ainakaan ole kaikkein halvin, mutta tosiaan jos on ostamassa ilman vaihtaria niin kannattaa katsella suoraan sylttytehtaalta niin voi valita värin ja varusteet paremmin.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja ommiK Näytä viesti
          Samat tyyppiviat kuin 3.0TDI: ketjunkiristin (haku löytää). Edelleen näitä uudempia harrastetaan enemmän ultimatevw.com:in puolelta, jossa megaketjusta voi yrittää paikantaa näitä muita ominaisuuksia.

          Tuo nettiauton yksilö ei ainakaan ole kaikkein halvin, mutta tosiaan jos on ostamassa ilman vaihtaria niin kannattaa katsella suoraan sylttytehtaalta niin voi valita värin ja varusteet paremmin.
          ommiK, luulin aluksi, että en osaa käyttää tuota ultimatevw:n foorumia - aivan kauhea käyttöliittymä!

          Eikö noissa 2005 mallin A6:sissa ole mitään tyyppivikoja nokkaketjun rallatuksen lisäksi?

          Comment


            #6
            Kiristäjän tyyppivika pitäisi olla poistunut 2006 malissa. Ei ainakaan meillä eikä kaveripiirissä ole muita vikoja rekisteröity,
            jos satunaista oikean puolen etu ikkunan sulkeutumista muusta kun kakesta ei lasketa varmaan johdin vika, mutta satunainen.
            Viimeksi muokannut audi a4 tdi; 3.8.2009, 20:38. Perustelu: Tärkein unohtu

            Comment


            • #7
              Carrera911, alkuun niistä meni etulaakereita mutta noilla kilometreillä ne pitäis olla jo vaihdettu. Termostaatti on mennyt itselläni, olen antanut kertoa että se on Audi-vika, ei spesifisesti kutosta koskeva. Oireena talvella lämpöjen lasku 82:een. Öljynkulutus normaalia VAG-tasoa, mulla alkoi viemään öljyä vasta 90 tkm jälkeen, nyt menee ehkä litra / 10 tkm.

              Loppujen lopuksi kohtuullisen viaton auto, ainakin niin kauan kuin pitää huoltaa sitä merkkihuollossa, ne rikkovat aina jotain.

              Suhtaudun skeptisesti siihen että tuota kiristintä olisi parannettu mutta jos näin sanotaan, niin hyvä asia sitten.

              Comment


                #8
                Edit: Meinasi unohtua, osta quattro kuitenkin. Talvella kiität itseäsi, jos päädyt oikealla vetotavalla varustettuun autoon.
                Komppaan. Ensimmäinen Audini oli etuveto, mutta toinen ja kolmas ovat olleet sitten täysvetoja. Jos kulutuksesta pitää viimeiset pihistellä, on mielestäni syytä ostaa pienempikorinen ja/tai 1.9/2.0tdi.

                Comment


                  #9
                  Toi 2.7 on aika pihi kulutuksen kohdalla. Saattaapi menna alle 2l kulutuksien.

                  Ennemmin tuo 2.7 kuin 2.0tdi.

                  2.7 tdi q on sitten erittäin harvinainen manuaalilootasena.

                  Comment


                    #10
                    Juu, henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että A-kutoseen pienin hyväksyttävissä oleva moottori on 2.2 litrainen ja sylinterimäärä vähintään 5.
                    Mutta jos tarkoituksena on lähinnä säästää polttoainetta (en tiedä onko?) ja sitä käytetään perusteena vetotavalle, mennään mielestäni metsään jos valitaan kuitenkin 2.7 kutoskone.

                    Comment


                      #11
                      2.7:aa olen A4:ssa koeajanut ja siinä se on kyllä riittävä. Kulutukset oli alle 6l kulutusmittarin mukaan.

                      Luvatut harvoin pitää paikkaansa ja täältäkin saa lukea kuinka tuo 2.0tdi vie yli 6l satasella, eli melko sama olisiko se 3.0 vaikka. 50tkm kilsoilla toki 1l kulutus tuntuu jo kukkarossa.
                      Se on pyöreesti sellanen 50e enemmän kuukaudessa, koska 50tkm vuodessa tarkottaa noin 200km päivässä.

                      Comment


                      • #12
                        Kävin ajamassa tuota linkittämääni autoa. Todella upea peli ja 2.7 koneessa voimaa yllin kyllin mun tarpeisiin. Homma jäi roikkumaan huoltohistorian dokumentoinnin puuttumisesta, auton omistanut huoltoleasing -firma ei ole lupauksistaan huolimatta toimittanut dokumentaatiota.

                        En uskalla ostaa autoa ilman huoltokirjaa - joskus se on kuitenkin myytävä ja huoltokirjan puuttuminen on huonompi homma.

                        Comment


                        • #13
                          No niin, Audisti on minusta nyt tulossa. Saksasta uitetaan 2005 vm A6 Avant 2.0TDI 140 hv 180 tkm. Vajaavetomanuaali. Varustelista on mieltä piristävä. Auto tuodaan minulle palveluna, joten huimaa säästöä kotimaan vastaaviin ei ole tulossa. Mutta ne varusteet....mmmm. Ja mieleisin väri!

                          Moni on houkutellut quatroon ja tiptroniciin ja isompaan koneeseen. Mun täytyy nyt kuitenkin ajatella, että kahta kallista autoa en tarvi, enkä kahta "ohjusta".

                          Harrasteauto Carrera 911 3.4 ja 320hp kuitatkoon nuo isottelutarpeet. Audilta haen taloudellista ja leppoisaa matka-ajoa!

                          Comment


                          • #14
                            Pilkkuun tartun siinä mielessä että varustelistalta edelleen puuttuu se tärkein, kardaani. Se tuo juuri sitä leppoisuutta ja mukavuutta ajoon, eikä tee siitä autosta juurikaan kalliimpaa käytettyä kun ostaa. Mutta kukin taaplaa tyylillään ja onnea auton johdosta, kuulostaa tuota vetotapavirhettä lukuunottamatta hienolta peliltä.
                            ps. Mikä se väri sitten oli, entä ne varusteet?

                            Comment


                              #15
                              Ei se etuveto rikos ole. Sitäpaitsi se kaksilitrainen taitaa olla ihan puhdikas pata sekin.

                              Ei sillä, seuraavassa mikä meidän pihaan tulee, on yksi vetävä akseli lisää.. =)

                              Comment


                                #16
                                No, muistetaan kuitenkin että quattron kanssa se on tuon ikä/hintaluokan autossa 3.0TDI, yleisimmin tipparilla. Kulutus nousee yli 2ltr/100km, ja hintakin jonkun verran. Huollot, vakuutukset jne. toki kalliimpia. Kardaani on kiva, mutta useimmat pärjäävät etuvedonkin kanssa ;).

                                Comment


                                • #17
                                  Tänään hain auton välittäjältä Lahdesta, Tompan Autovälitys T:mi on hoitanut hommat tähän asti esimerkillisesti. Auto oli sovitunlainen, jopa parempi (siistimpi) kun odotin. Toimitus tapahtui muutamassa päivässä, ja mikä tärkeintä, myyjänä on kotimainen autoliike ja sopimuksessa lukee 6kk takuu. Välittäjän palkkio oli mielestäni erittäin kohtuullinen.

                                  Auto on siis 2.0 TDI ja pata on ihan riittävä etuvetoiseen A6:een. Ohi ehtii ja puhtiakin on mukavasti enemmin kuin aiemmassa 110hp HDI Pösössä. Ymmärrän kyllä täysin Audiveljien puheet isommasta koneesta ja tip tronicista, ne tuovat kyllä älyttömästi luksusta ajoon.

                                  Mutta. Kuten puhuttu, 50 - 60tkm vuodessa tulee ajoa ja käyttöauto on työkalu, jonka kustannukset on optimoitava. Ei siis minimoitava - muuten en ajaisi Audilla. Harrasteautossa ei sitten tarvikaan olla mitään järkeä, kunhan siitä vaan irtoaa kunnon kicksit.

                                  PS. Lahti - Lappeenranta keskikulutus tietsarin mukaan 4.6 l/100 km. Jos tuolla vitosen nurkissa pysytään matka-ajossa niin viisas oli valinta. Iso auto, turvallinen, tasaista kyytiä, auto ikäänkuin "ajaa itseään". Kyllä 406:sta A6:een siirtyminen varmasti saa satojen kilometrien päivätaipaleet tuntumaan lyhyemmiltä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Onnea Villelle ja toivotaan että Audi lunastaa odotukset :)

                                    Nimim. myös joskus 406-kuski

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kymysys tietäjille. Onko 2.0 TDI:ssä jokin ykkösvaihteen päällä ollessa vaikuttava ahtopaineen leikkuri, kun muilla vaihteilla 2000 kierroksen kohdalla oleva kunnon tehopotku puuttuu ykkösellä?

                                      Comment


                                        #20
                                        Etuveto? :)

                                        En tiedä onko, mutta herkästi 1. vaihteella voisi kuvitella tapahtuvan luistoa, jolloin potkua ei tunnu.

                                        Comment


                                        • #21
                                          On etuveto.

                                          Comment


                                            #22
                                            Täysin mutua, mutta voihan olla että 1. vaihteella vääntöä ihan oikeasti rajoitetaan, jotta luistoa ei tapahtuisi.

                                            Comment


                                              #23
                                              Tai sitten siinä on niin, että ykkösellä auto ei saa niin paljon kuormaa, jotta irtoaisi täydet tehot. ;)

                                              Comment


                                                #24
                                                Ihan mutuna. Kylläpä tuossa 1. vaihteella taitaa jokin rajoitin olla ja liittyen ainakin vielä ehkä tuohon DPF:n toimintaan, eli ei ykkösellä ei anna kaikkia tehoja pihalle eikä sotke pönttöä niin pahasti lähdöissä. Omassa ainakin tuntuu, että joskus meinaa ykkösellä kiihdytettäessä lyödä nokkansa rattiin kun oottelee sitä "potkua".
                                                Viimeksi muokannut 0; 25.8.2010, 16:48. Perustelu: Forumilta poistuminen

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Juuri sama fiilis, ihan kuin turbo puuttuisi. Jos sitten vaan painaa hanaa oikein kunnolla eikä vaihda kakkosta, niin kyllä se turbo sitten mukaan tulee. Normaalissa lähdössä tulee juuri tuo nokka rattiin tunne.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kierroksia sen verran, et ahdin ahtaa ja siitä sit kytkin ylös, niin kyl se siitä repii. :)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Sama ongelma 1-vaihteen kanssa myös kaverin vm.2007 320d Bemarissa. Aivan järkyttävä tuo 1-vaihteen puhdittomuus...

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X