Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi audisti ihmettelee koneen nakutusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Uusi audisti ihmettelee koneen nakutusta

    Moottori on 2.5tdi V6 (AKE).
    Koneen kun käynnistää kylmänä niin omiin korviin kuulostaa että kone nakuttaa. Lämpöisenä nakutusta kuuluu vähemmän.
    Pitäisikö koneesta kuulua mitään nakutusta/naputusta?
    Ääntä ihmetellessä huomasin että naftan paluuputket kannen päällä, toisella puolella vuotaa.(kangasletkut kosteina) Voiko se vaikuttaa tuohon???
    Vaihdoin uudet öljyt ja suodattimen. Edelleen kuuluu nakutusta/naputusta.

    Autoon on edellisen omistajan mukaan tehty nokkaremontti n. 25tkm sitten. Tiedä sitten mikä on totuus. Täältä "kauhu" tarinoita nyt lukeneena vilkaisin öljyntäyttö korkista sisään ja toisessa nokassa on kulumisen jälkiä, toisessa ei. Liekö vika niissä?

    #2
    Diiselin kuuluuki nakuttaa. Vuotava letku ei aiheuta muuta ku hieman tuoksua konehuoneesta. Käyttäisin venakopan kannet auki, se ei kuitenkaan ole ku ihan pieni homma, jonka voi kyl itsekin tehdä.

    Comment


      #3
      Ne kangasletkut kannattaa joka tapauksessa vaihtaa, kun se hörppää niistä kovin mielellään ilmaa = ei käynnisty sitten.

      Letkujen vaihdon jälkeen pitää ilmata ainakin yhden suuttimen putken mutteria löysäämällä.

      Comment


        #4
        Yksi kummaltakin puolelta, keskimmäiset on helpoimmat. :D

        Comment


          #5
          Naftan paluuletkut on nyt vaihdettu ja siltä osin homma on kunnossa.

          Nyt pitäis vielä nokka-akselit tarkistaa. Saattaisin jopa saada kannet itsekkin auki, mutta kun en kauheasti moottoreista tiedä niin ajattelin mun on turha itse niitä ihmetellä. Pitäisi saada joku tirehtööri katsomaan mitä sieltä löytyy. Pitääkö kannen tiiviste vaihtaa, vai kestääkö vahna tiiviste?

          Osaako joku suositella pätevää korjaamoa missä onnistuisi moinen homma? Tai sitten löytyisikö täältä palstalta joku noheva kaveri jeesaamaan? Tietysti korvausta vastaan.

          Comment


            #6
            Taitaisipa Forssin Jani olla samalla paikkakunnalla...

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja wiiapa Näytä viesti
              Pitääkö kannen tiiviste vaihtaa, vai kestääkö vahna tiiviste?
              Näin yleishuomiona, että yleensä (varsinkin moottorin osissa) tiivisteet vaihdetaan aina uusiin, jos kyseessä on paikkoja jotka normaalisti pidetään aina suljettuina. Vanhat repeilevät, ovat painuneet, ym, eikä enää tiivistä uudelleen puristettuina.

              Comment


                #8
                Noi venakoppat on suht helppo ottaa irti itsekin, jokunen tunti siin vierähtää, noin
                ensikertalaiselle. Suutinputket irti ja sitten siirtää jäähdytysnesteen säiliön sivuun,
                myös tuo edessä haaroittuva imusarjanputki irti, niin alkaa aukenee. Apparin puolen
                koppa on ehkä hieman jännän mutkan takana irroitella...kyl se siitä lähtee sit. :)
                Tiivisteet olis tietty aina hyvä vaihtaa, ite en vaihtanut, kun joutuu avaa heti uudestaan.
                Otettiin muutama kuvaki aiheesta: http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/venakannetauki/

                Comment


                • #9
                  Tuossa edellä on pari kuvaa hyvänä esimerkkinä rajavoitelutilanteesta. Voiko nostajat päästä tippumaan venttiilin takerrellessa? Vai laaharin kulumisen kautta?
                  Viimeksi muokannut jamietti; 14.8.2009, 14:20. Perustelu: tarkennos

                  Comment


                    #10
                    Tos on selvästi seuraavanlainen marssijärjestys: Laahari kuluu, syystä tai toisesta. Se alkaa kuluttamaan sitten nokkaa ja kun kumpikin on tarpeeksi kulunneet ja antaa kunnolla jengaa, niin poishan se sielt paikoiltaan menee.

                    Eihän kukaan ole koittanu shimmilevyllä nostaa hieman öljypainetta?

                    Comment


                    • #11
                      Tai kukaan toteuttanut sähköistä lisäpumppausta tai lisäkiertoa kansille? Toimivalle satsille voisi olla markkinaa...

                      Comment


                        #12
                        Ei sinne kansiin saisi tehtyä ylimääräistä öljykanavaa/putkea jossa reiät nokille/nostajien pinnalle öljysuihkuiksi?

                        Comment


                          #13
                          Semmoinen tässä on pikkuhiljaa työnalla. Saapi nähdä mitä tulee. Toinen mikä niin olis just ton öljypaineen nostamista.

                          Comment


                            #14
                            Onkos kukaan seurannut mitä paineet on kylmällä koneella ??.
                            Kun on vaan noissa bensiinikoneissa tullut vastaan muutama tapaus ,joissa on pumpun ylipaineventtiili jumittanut ja on ampunut stefat mäelle.
                            Tosin paineventtili ei ollut täysin kiinni ,eli täydet paineetkaan siellä ei ole olleet.

                            Comment


                              #15
                              No niin... (syvä huokaus)

                              Nokat on nyt kaivettu esiin. Oikealla puolella ei mitään mainittavaa, mutta vasemmalla puolella nokat ovat aivan loppu! useammassa nokassa kulumaa yli 1mm. Tarinan mukaan autoon on tehty nokka-akseli remontti, missä on vaihdettu kaikki nokka-akselit ym. n. vuosi sitten.(30tkm) On käytetty ilmeisesti jotain tarvikeosia. Kumma juttu että nokat vasemalla ja oikealla ovat niin eri kunnossa.

                              Autohan on hommattu virosta ja nokka remontti tehty Arupo autohuollossa. (Tekee huoltoja Audi & VW). Sieltä viestittivät että B-osilla on virossa 6kk takuu ja että kuulemma b-osissa on sitä että saattavat kulua nopeasti. Mutta että näin nopeasti!!! se ei oikein mene mun jakeluun. Näitä nokkiahan saisi vaihdella useammin kuin jakohihnaa!

                              No.. Forssin Jani tulee tänään antamaan tuomion, niin nähdään mikä on homman nimi.

                              Comment


                                #16
                                Eikös B-osa tarkoita käytettyä, ainakin täällä kotimaassa ?

                                Comment


                                  #17
                                  Uutta osaa ovat kuulemma laittaneet sinne. Täytyypä kysellä tarkemmin.
                                  Viimeksi muokannut wiiapa; 18.8.2009, 11:34. Perustelu: typo

                                  Comment


                                  • #18
                                    Veikkaus että sieltä löytyy erimerkkiset nokat eri kansista. Eli vaihdettu "tarvittava" määrä...

                                    Comment

                                    Working...
                                    X