Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5tdi hyyty APUA äkkiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5tdi hyyty APUA äkkiä

    kiihdytin aika hyvin auto nypytti ja hyytyi.
    starttas lähti käyntiin. oli jo pa letku irti totesin että ei tule naftaa siirtopumpulta. purin sieltä vanhan hälyttimen raadon pois. nyt ei edes tarttaa. (ilmeisesti tarttas se hälyttimen kautta) onko ohjelmoitu näin että jos ei tule naftaa niin ei tarttia vai olisiko voinut mennä kolari suojaus päälle. vai mitä esitätte ?????

    APUA APUA

    #2
    ööö en nyt tajunnu tosta selityksestä.
    Jos pumppuun on päässy vähänkin ilmaa, niin se ei kyl lähde mihinkään ja sahaaminen
    kannattaa lopettaa alkuunsa. Kummaltaki lohkopuoliskolta suutinputket auki ja starttaa
    kunnes vähä tulee jokaisesta löpöä ja sitten jätetään kummaltaki puolelta kaksi auki ja
    starttia, kunnes suihku käy kovana ja kone lähtee käymään neljäl. Peli seis ja putket
    kiinni ja sitten starttia ja taas toimii. :)

    Comment


      #3
      Jos starttas ennen hälyttimen poistoa, niin on jäänyt varmaan jotain johtoja poikki vielä.
      Nuo jälkiasenteiset asennetaan kuitenkin joidenkin tiettyjen johtojen väliin ja jos se sieltä nyt uupuu niin eipä se välttämättä toimikkaan.

      Hieman tietysti jos selventäis tuota vikaselostusta.

      Jos tuo "Ei starttaa ollenkaan" tarkoittaa, ettei startti pyöri tippaakaan, niin vian aiheuttaja on hälärin poisto.

      Comment


      • #4
        eikä se siirtopumppu todellakaan tuossa tuo polttoainetta moottorille vaan siirtää sitä tankin sisällä MIKSI en tiedä mutta kuuluu toimia niin. vp44 imee sen.
        luultavasti vp44 kaput.

        Comment


          #5
          Tankin sisäinen siirtopumppu siirtää löpöä vaan tankin toiselta puolelta toiselle.
          Tankki kun on q-malleissa "kahdessa osassa"

          Comment


          • #6
            hälytin hommeli ok. sieltä oli vielä startin yksikkö poistamatta.
            nyt starttaa. mutta ei käynnisty. paljonko sieltä suuttimen putkesta sitä löpöä kuuluu tulla ?? meneekö pumppu rikki jos käy ilmaamatta noista suutin putkista.
            eli tappaako ilma vp44 ja mitä sieltä hajoaa (onko mahdollista korjata)
            mikä laite on määrätyristori tai joku sellainen.liittyy kuitenkin aiheeseen.
            eli hajotessaan mitä aiheuttaa.

            Comment


            • #7
              -Kannattaa eka katsoa onko siinä pumpulle menevässä kirkkaassa putkessa löpöä. Nimittäin jos filtterin letkuja aukoo, tyhjenee koko systeemi tankille asti. Ilmataan sitten imemällä naftat ainakin filtterille asti. Sitten toimitaan kuten diffas ohjeisti aiemmin, eli suuttimilta juntturia auki ja kaveri starttaamaan. Sitten kun ruikkii eikä enää "pulputa" mutterit kiinni ja tulille. Näin läks ainakin passatti käyntiin ihan iisisti.
              Määräsolenoidi on pumpun sisällä oleva magneettiventtiili, joka annostelee ko. pumpputyypissä ruiskutettavan polttoainemäärän. Systeemiä ohjaava tehotransistori kärähtää ylikuormituksen seurauksena jolloin pumppu lakkaa antamasta polttoainetta. => Harrastaja köyhtyy alun toista tuhatta ja matka jatkuu taas :)

              Comment


                #8
                Joo tosiaan, siis pumpulle toki pitää tulla ensin löpöä et sen voi ilmata. :D

                Sitä löpöä saa tulla ihan relusti... silloin ku kaikki putket on auki niin siin käy semmoinen pienoinen pulputus.
                Sit ku alkaa kone käydä niin se suihku on sit komea, siks kannattaa homma lopettaa siihen. :D

                Comment


                • #9
                  unohdin sen suodatin patentin kokonaan ja heitin pullon kaulasta sen imu letkun sisään. nyt suuttimet auki ja tartille. Yritetään.
                  vielä kysyn mitä se ilma siellä pumpussa tekee / kuuluu / tuhoaa ???

                  Comment


                    #10
                    Tuhoaa määränsäätimen, kun pumppu kuumenee liikaa ku diisselilla sitä jäähdytetään.
                    Kun voitelu puuttuu niin männät kuluu ja raapii. Oon ite just matkalla Nastolaan, jos
                    tarviit jeesia. :)

                    paa viestii diffas [a] diffas.com niin voin matkalla lukaista. :)
                    Viimeksi muokannut diffas; 31.7.2009, 17:56.

                    Comment


                    • #11
                      autoa viriteltiin ilta ollaan vähän pitemmällä mutta.
                      kysymys jos pumpusta menee määräsäädin rikki mitä se tekee vai tekeekö mitään ??? eli työtääkö se naftaa niin että riittää vai päin vastoin eli se ei riitä edes tyhjäkäynnille ???

                      Comment


                      • #12
                        Määräsolenoidi on pumpun sisällä oleva magneettiventtiili, joka annostelee ko. pumpputyypissä ruiskutettavan polttoainemäärän. Systeemiä ohjaava tehotransistori kärähtää ylikuormituksen seurauksena jolloin pumppu lakkaa antamasta polttoainetta.
                        Itse itseäni lainaten.
                        - Josko hiukan ite kertoisit mitä siellä pellin alla on viimeksi puuhailtu?

                        Comment


                        • #13
                          kone pyörii. Siihen on vaihdettu suodatin ja ilmattu suutinputkista tulee naftaa kaksi on auki mutta ei jaksa lahteä käyntiin 4 pytyllä. Itse ja diffas (kiitos jeesistä) tultiin lopputulokseen et olisko voinut pumpun ennakko antaa periksi. Jolloin suihkii milloin sattuu. Niin siis autoon on tehty kansiremontti ja jakopää. Jos olisi siltä jäljiltä jäänyt talliin olisin purkanut oman työni uudelleen. Mutta kun pelasi ihan hyvin jonkun 100 km jonka jälkeen puutui. Vikaa ainakin siirtopumpussa kun tarvii melkein täyden tankin ainetta ennenkuin ilmaus onnistui. Milloin sen kuuluisi pumpata ?

                          Comment


                            #14
                            Jeppistä pumpun hihna varmaan hieman luistanut ja menny turhan myöhäiselle, jota ei pumppu pysty korjaa automaagisesti. Siitä ainaki olis _helpoin_ lähteä katsoo, kun auto
                            kuitenkin saatiin jo käyntiin, vaikkaki oli raskasta käyntiä ja täristävää ja raakaa savuttelua. :)

                            Comment


                            • #15
                              Tutulla vastaava laite (240tkm) nokat+kansi rempassa Laakkosella ja samalla kysyi uuden pumpun hintaa, 1700e. Eli uutta osaa takuulla, 1 ääni.

                              Comment


                              • #16
                                nyt tietokonella kirjoitus.

                                niin onko kellään käryä milloin sen siirtopumpun siellä tankissa kuuluisi pumpata sitä naftaa. itse en saanut sinne virtaa missään vaiheessa.
                                olen tarkistanut sulakkeet releet jopa osan liitoksista. jos sitä ohjaa ecu niin onko kellään taas hajua / tietoa mistä nastasta ohjaa ja paljonko sieltä kuuluu tulla voltteja (on käytössä kannettava oskoloskooppi ja vähäsen sähkötietämystä ) tai jos on kunnollisia sähkökuvia kyseisestä kärrystä niin lueskelen niitä iltasella.

                                eli vastuksista päätellen se punppu ei ole kärähtänyt kun sitä naftaa kuitenkin tulee. mutta onko pumppu loppu eli ei tule riittävästi. onko kokemusta loppuun kuluneesta pumpusta eli tuotto on liian vähäistä luulis kuitenkin riittävän tyhjäkäynnille.

                                Comment


                                • #17
                                  Jos on rivivitonen niin pumpun hihna pielessä,juurikin noin toimii.
                                  Ja niitä on mennyt,ainakin Volvoissa missä on sama kone.Yleensä lähtee hampaita.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tässä topicissa on kyse 2.5V6 TDI.

                                    Rivivitosessa hampaita lähtee pumpun hihnasta siksi, kun moni ei ymmärrä vaihtaa hihnaa säädetyn 60tkm välein, kun jakopään vv 90tkm.

                                    Comment


                                    • #19
                                      -Muistelisin jotta jos pumpun ajoitus on niin paljon pielessä kutosessa että vaikuttaa käyntiin, menee vikatilaan eikä lähde ollenkaan tulille. Suosittelen lämpimästi hankkimaan paikalle vag-comin ja kaverin joka osaa käyttää sitä. Selviää kertalaakista ajoitus/ siirtopumppu/määränsäädinongelmat. Näissä on näet se kiva puoli että tietsikalla pystyy aika kivasti kaivamaan vaivat esille mukavasti pehmeellä penkillä istuen. Ei tarvi heti kädet savessa eliminoida kymmentä vikamahdollisuutta konehuoneessa. Toki ei läppäri kaikkea kerro, mutta nyt olis sen käytölle perusteita.

                                      Comment


                                        #20
                                        No ne on ne ihmekavereita jotka vierastaa sotkea itseään vaikkapa dieselkylvyllä. :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Itellä sammui 2.5tdi kans ajosta ihan yhtäkkiä taannoin. Tankissa oli 3/4 löpöö, eikä pirullakaan käymään. Aikaa myöten selvisi, että vikakoodina low fuel level sensor - implausible signal. Nollattiin vikakoodi ja ilmattiin putket, eli jostain oli hörppiny ilmaa. Auto kävi todella traktorimaisesti ja kaasuun vastaus oli mitä sattui.
                                          Vein pumpun huoltoon, joka totes ennakonsäädin männän leikanneen kiinni, ja ohjausboxi oli myös kärähtäny -> uusi pumppu 1670€.

                                          Auto siis kyllä käy melko viallisellakin pumpulla.
                                          em. vikakoodi estää koneen käynnin.
                                          Ja hyppylangalla sulakerasiasta pystyy testaamaan tuon tankkipumpun toiminnan vaikkei se käymiseen vaikutakaan (varsinkin jos tankki on täynnä).

                                          Comment


                                          • #22
                                            Omassa B5 avantissa AFB-koneella oli vähän samanlaista vikaa sillon kun pumpun ennakonsäätömäntä oli kulunut ja leikannut kiinni. Eli ajosta hajos. Ensin luulin että meni vaihteisto, kun kävi tyhjäkäyntiä, mutta vetoja ei ollut nimeksikään. eikä suostunut vaihtaan vaihteita ollenkaan. Auto siis kulki hädin tuskin kymppiä ja meno oli todella tuskaisen oloista ja kone kuulosti lähinnä "vanhalta Massikalta".

                                            Auto marmorille testeriin, kun sattu hajoamaan siihen viereiselle kadulle, ja ne kerto heti että pumppu on kaput. Uusi maksoi marmorilla muistaakseni 1670€ + työt, joten korjautin pumpun PR-Dieselissä Rovaniemellä ja muut työt tein ite. Sai pelkällä pumpun hinnalla tehtyä remminvaihtohuollon ja pumpun taas iskuun. Sen jälkeen on pelannut todella hienosti ~20tkm.
                                            Viimeksi muokannut PeeHoo80; 3.8.2009, 16:55. Perustelu: Kirjoitusvirheitä!"#"¤%&/

                                            Comment


                                            • #23
                                              uusi pumppu mut ei vaan käy

                                              siis pumppu oli sökö eli perus setti rahaa palaa mutta !!!siinä oli vikana vielä low fuel level sensor - implausible signal. se on nollattu mutta ei edelleenkään käyntiin. rostecin sivulta löytyy ohje v6 tdi uuden pumpun pin koodaamiseen. onko muiden tarvinut tehdä sitä ?? vaccom ilmoittaa käynnistyksen eston estävän käynnistyksen. ei jää se auto/avain sympooli mittaristoon palamaan. eli ecu ei tunnista pumppua omaksi vai ????

                                              ongelma on kun ei ole itsellä tota vaccomia.

                                              Comment


                                                #24
                                                Suojaustoiminto, jonka tarkoitus on kai estää pumpun kuivana pyörimistä. Anturissa tai sen johdotuksessa on ilmeisesti vikaa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  tätä tarkoitin

                                                  arctos tarkoittanet samaa kuin aijemmassa viestissä hhaavisto jo kuvaili tuota low fuel level sensor - implausible signal estää koneen käynnistymisen. SE vika on kuitattu pois mutta nyt näyttää siltä että audini ei tunnista pumppua omakseen ohessa linkki jota silmäilin. onko joku joutunut pumppua koodailemaan. http://wiki.ross-tech.com/index.php/..._Pump_Swapping

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Muistaakseni sen joutuu koodaamaan. Hyvät ohjeethan tuossa oli.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      omassa 2000 mallisessa ei tarvinnut mitään koodailuja, tai en tiedä olivatko tammerdieselissä laittaneet pumppuun jotkut valmiit koodit. Laitoin pumpun paikoilleen ja naftaa putket täyteen, niin hörähti käymään.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ei muuten onnistunut

                                                        ilmeisesti vm 2002 on ajonesto 3 sarja jolloin tuota pin koodia ei saa koska se on rullaava/vaihtuva. Auto vietävä/hinattava merkkiliikkeeseen jossa laittavat tehtaan johtoon kiinni. että näin tänään.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Koskahan tuo immo 3 on tullut kuutoseen? Oma autoni on tehty 2001 kesäkuussa vaikka onkin 2002 vuosimallia. Roos-techin sivuilla ei ollut tarkkaa tietoa, kun kuulumme tähän "muu maailma"-kategoriaan.

                                                          Oliskohan tällaisesta tai tällaisesta hyötyä? Jotenkin vaan aina kouraisee task^H^H^H^H sydämestä, kun vie auton Laakkoselle.

                                                          disclaimer: En sitten yllytä ketään mihinkään laittomuuksiin!
                                                          Viimeksi muokannut pta; 8.10.2009, 13:53. Perustelu: Korjattu linkkiä

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Elsan mukaan mallivuodesta 2002 eteenpäin vaatii pumpun koodauksen. Immo 3 on kuitenkin jo 2001 malleissa. Laitahan kokemuksia jos tilaat tuollaisen laitteen.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X