Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
aikalailla juuri nuo remonttasin omaan kotteroon, termari vielä tarvittaessa päälle.
Apulaitehihnat + mahdollisesti niiden pyörät tarkistukseen/vaihtoon
jako ja moniura hihna vaihettu. laatikkoo vaihettu öljyt ja suodatin, turbiini korjautettu.
kone lähtee käyntiin mutta ei ota kierroksia. vähä aikaa ku pumppailee kaasua ni sit ottaa
vikakoodit 00550
ja laatikosta 18265 P1857
laatikko kolahtaa ku laittaa D:lle
kierroksilla ei kolahda
vaihepäällä ei ota kierroksia.vapaalla ottaa.
vaikuttaako tuo asr valo tuohon kulkemiseen, toisin sanoen luuleeko kone että sutii kokoajann ja siksi rajottaa kierroksia..
voiko ABS anturi olla hajonnu?
vai johtuuko kaikki siitä pumpun ajotuksesta
Koodi 550 on vikakoodi moottorilta, johtuen väärästä ajoituksesta ja 18265 taas vaihteistolta, joka saa vääränlaisen kuormituksen signaalin moottorin eculta. Eli sulla menee laatikko vikatilaan, pelkkä 3. vaihde päällä. Ja vaihdekaavio mittaristossa muuttuu kokopunaiseksi.
Moottori ei tosiaa ota kierroksia, eikä vedä kun perusajoitus on tarpeeksi pielessä, eikä ECU pysty sitä korjaamaan riittävästi.
Perusennakon säätö, ja ongelmat poistuu. ABS ja ASR valot syttyilee joskus ihan muuten vaan, kosteutta liittimissä, virtapiikki tms. ei niistä kannata vielä välittää.
e-skanneri antoi vika koodin pyörintänopeus anturi edessä vasemmalla
nollasin vikakoodit ja valot ei enää palanu.
läksin koeajolle hissukseen ja valot ei syttyneet,mutta nopeus ku nous yli 40km/h ni niimpä asr ja ns valot syttyvät. useemman kerran nollasin vikakoodit ja sama toiminto toistu.
ajotukset on kohallaa. Ollu kokoajan. ilmeisesti ruiskutuksen säädin temppuilee?
2t öljyä laitoin tankkiin,nyt vaa katellaa et vaikuttaako mitenkään. tai sit täytyy laittaa pumppu huoltoon.
paljonkos tuollasen pumpun huolto maksaa,entäpä uus pumppu?
paljonkos nokka-akseli sarja maksaa ja mistä ootte ostaneet/tilanneet?
Oisko toi pumpun korjaus joku 600e - 1000e, riippuen vähä paikasta. ASD Häkkinen Turussa ainaki ihan menestyksekkäästi noit korjannu. En tiedä onko monella pajalla muutenkaan noit vp44 testipenkkejä sit.
Saksan ebay on sit toinen paikka mist kantse tiirailla pumppuja, saa uudenki 1000e hintaan. Samasta mestasta lähtis nokkasetitkin 700e nurkilla ja ylöspäin.
Samaisesta koneesta oleva käy. Muulloin voi tulla ongelmia esim. ajoeston kanssa, kun ohjainlaite ja pumppu ei tykkää toisistaan. Volkkarin osakoodilla lienee paras lähtee hakee.
mikäköhän se noist on?
moottori tyyppi on akn?
eli täytyy olla akn moottorista se pumppu?entäs jos ostaa uuden? ebay:ssä myydään uusia pumppuja. onko niissäki väliä et täytyy olla akn moottoriin tarkotettu?
Ei o hirveesti noil numeroilla tarjolla, mut toi 1 277 022 037 ilmeisesti viittaa samaan kuin 0 470 506 006. Oli ainut joka tarjosi jotain järkevää noilla numero-komboilla.
alkaa kyllä mennä jo off-topic http://www.vp44diesel.de/en/vp3044-list-of-cars
tuon sivun mukaan akn koneissa on tuo 0 470 506 006 ja sit 0 470 506 010 koodilla olevaa pumppua.
eli kaikki akn moottorilla oleviin käy tuo 006 loppunen ja 010 loppunen?
uskaltaako ottaa riskin et toimiiko tuolla 010 loppusella
mistä tietää et mitä volkkarin numeroa tuo boschin numero vastaa
Viimeksi muokannut harri81; 17.1.2012, 18:23.
Perustelu: bosch vs. wag numero
ruiskutuksen alotus vikakoodia pukkaa jakohihnan vaihon jälkeen,ja samalla antaa laatikolle vikakoodin.
ajotukset kohallaan. ja boschin mukaan veivaa ruiskutus hetkeä. olivat sitä mieltä että säädin siellä pumpussa takertelee...
jakohihnan vaihossa ei ollu käytössä lukitus työkaluja vaa hihnapyöriin laitettu merkit ja nokkien hihnapyöriä ei irrotettu ollenkaan. ja nämä merkit on kohallaan. pumpun merkit heittivät mut silti oli ajotus kohallaan.. joku siellä nyt kuitenkin mättää.
pinta kaasulla jaksaa kulkea ja kierroksia ottaa maksimissaan 3000. vähä aikaa vapaalla poleskeltaessa tai ajaessa kick-down nappi pohjassa ni alkaa toimia kunnolla mut vaa vähän aikaa,kaasua ku löysää niin sit ei taas kulje sen jälkeen kunnolla...
sen takia pumppua kattelin. on se tietysti yks vaihtoehto kunnostaa se pumppu jos se toimii sen jälkeen taas 250tkm
autolla ajettu 235tkm.
auto seiso viime vuoden toukokuusta joulukuuhun,liekö sillä vaikutusta tuohon. muistaakseni toimi kunnolla ennen tuota hihnanvaihtoa. joku ilmeisesti menny vikaan hihnanvaihossa
diesel puljun mukaan ne on kohillaan...
täytyykö se avata nokka-akselien takapäät ja kattoo että nokat on oikeassa asennossa?
koneeseen laittovat kiinni ja sanovat että ajotukset on kohallaan. ite en ymmärrä siitä mitään.
sen verran seurasin että näytöllä luki; alotus aikasella,sit muuttu että myöhäsellä ja käynti muuttu. sit taas luki että aikasella ja käynti muuttu takas "normaaliksi". sitä se veivas siinä kokoajan
onkos pumpun hihnapyörää mahollista siirtää portaattomasti nokka-askelin puolelta,vai onko se yhessä ainoassa asennossa kiinni jakohihnan pyörässä
Viimeksi muokannut harri81; 17.1.2012, 22:50.
Perustelu: pumpun pyörä
Kyllä mä nyt ekaks säätäisin pumpun ajoituksen kohdilleen, kun ei sitä ilmeisesti ole vielä tehty. Ja vika on ilmennyt jakohihnan vaihdon jälkeen...
Juu, siinä nokka-akselin päässä olevaa pumpun hihnapyörä on säädettävissä kolmea pulttia löysäämällä. Ei tartte purkaa kuin suojamuovit pois edestä, niin pääsee käsiksi.
Täältä foorumilta löytyy kyllä useammatkin hyvät ohjeet ton säädön tekemiseen.
nyt on vika korjaantunu. siinähän se vika oli,ajotuksessa. hampaan verran oli aikasella,jos ei enemmänki.
ihmettelen vaan diesel puljua,kun siellä sanottii et kyllä se kohallaan on,et ajotuksen säädin se vaan jumittaa.ja silti noin paljon oli heittoa
Jos sul on pumppu lukittuna ja nokat kans oikeaseen paikaan, niin ei hirveesti huti ole. Lopun hienosäädön voi sit pumpun rattaasta tehdä ja jos on about kohillaan, niin ajon aikana pumppu pystyy aikalailla korjaa. Ongelmat tuleeki yleensä startissa, siel kun mennään mekaanisten säätöjen puitteis ennen sähköennakon pelaamista.
millä haku sanalla löytää jakopään hihnan vaihtoon tarvittavan setin?
nokka-akselien lukitus levyt, pumpun sokka, hihnankiriristäjän sokka,kampiakselin lukitus sokka ja työkalu pumpun hihnan kiristimen kiristykseen..
ilman sitä ei varmaa saa ihan kohalleen tuota.
ilmesty taas vika koodit ruiskutuksen alotuksesta ja laatikolle tuli kans vikakoodit.
auto toimii kuitenkin moottorin osalta hyvi,ainut et laatikko ei vaihda ajoissa vaa vejättää yli 2000 kierrokseen. eli vika ei kokonaan korjaantunu.
Samat vikakoodit ku viestissä 28
Viimeksi muokannut harri81; 22.1.2012, 13:49.
Perustelu: vikakoodit
Se on täysin mahdollista, että ennakonsäädin takertelee, mä panostaisin sen kanssa tahimiseen. Itsellä on ollut samaa vikaa jo 1,5 vuotta, ja apuja siihen oon saanut suodattimen täyttämisellä esim. forten dieselpuhdistusaineella, myös se on auttanut että ajaa tankin lähes tyhjäksi (n.1o litraa jäljellä) ja tankkiin 2 pulloa liqui-molyn diesel purgea. Mutta mikä oudointa, kun aloin tankata ainoastaan teboilin dieseliä, oireet hävisivät. Tosin nyt nokkarempan jälkeen, vikaa pukkaa jos ajan esim. ruuhkassa pienillä kierroksilla aivan pintakaasulla..
Comment