Tarvikkeisiin turvautuvan pitää sitten varautua tekeen sama remppa 20tkm jälkeen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
V6 2.5 diesel koneen jakohihnan vaihdosta.
Collapse
X
-
Kävin tuossa marmorilta Oulusta kysymässä ja jakopään osat tulevat ns. pakettina ja hintaa oli ovh 435€!!! Noussut sopivasti alkuvuodesta. Siihen vesipumppu vaihto-osana viel 80€ päälle. Sitten lisäksi jos tarvii stefoja ja sensemmosta kön tuota öljaa hieman päästää läpitte. Ilmastoinnin ja laturin hihnaa tuohon pakettiin ei tainnut kuulua, mutta ne tuskin hirveitä maksavat?! Paljos oli termarilla hintaa?
Kallista lystiä on tuo kyllä kun työhön uponnee vielä toinen mokoma... Tuolla hinnalla ostaa jo perkele auton. Jos ei ois noi hyvät kyydit kun on niin jäis tekemättä.:)Viimeksi muokannut Grey; 12.1.2010, 18:08.
Comment
-
Eipä nuo hihnat hirveän hintaisia ole, mutta kehotan ottamaan tuolin alle kun esim. noita kiristimiä/laakereita kysyt. Ei sinänsä että nyt aivan älyttömiä maksaisivat mutta esim. ruiskupumpun kiristinpyörä lähentelee muistaakseni satasta ja nuo muutkin viittäkymppiä. Eli helposti noihin saa sen 300-400 vielä lisää menemään jakohihnan ja kiristimien lisäksi.
Tuossa vajaa 3 vuotta sitten kun Käyttöautolta tuon jakopään ja oheishilppeiden hintaa kysyin niin muistaakseni puhuivat töineen n.1200? hinnasta... Ja uskoakseni tuossa ei todellakaan ihan kaikkia osia vaihdeta.
Sinänsä noihin tarvikeosiin palatakseni, niin ainakin nuo laturin ja ilmastoinnin kiristäjät tulivat suoraan SKF:ltä, ei nyt luulisi että aivan hunointa laatua siitäkään puljusta tulee.
Comment
-
Tarvikkeisiin turvautuvan pitää sitten varautua tekeen sama remppa 20tkm jälkeen.
Comment
-
Jakohihnaremontti sisältäen vesipumpun, termostaatin ja hydraulikiristimen ("Syytä vaihtaa, kaikki eivät vaihda") = 1400€
Hakalaan laitoin myös tarjouspyynnön. Mistäs muualta pirkanmaalta/lähialueelta kannattaa kysyä?
Edit: niin siis tuo 1400€ on LMS:sän hinta.Viimeksi muokannut Dieselman; 16.6.2010, 16:21.
Comment
-
No itsellä paikallisessa korjaamossa (ei merkkiliike) olis pelkkä jakohihna remppa ollu jotain 350-500€ mut noiden öljyvuotojen jotka ovat näissä enempi ajetuissa, hivenen vanhemmissa, ominaisuus eikä vika ,niin osineen teki 850€, aikaa tosin meni 1kk kun tekivät sivu ja täytehomminaan.. , paikallisesesta KUNNOLLISESTA hyvä maineisesta korjaamosta kannattaa kysellä vaihtoehto tarjousta kyseiselle hommalle arvio n.5h. Ja käyttäkää esim. gatesin tai skf:n jakopää settejä, tulee ainakin laatu osaa(gates esim valmistaa monelle "merkki" valmistajalle samat osat mitä löytyy varaosatiskiltä joistain saa jopa kahden vuoden takuun työlle ja osille) , ja samalla pitää vaihdattaa vesipumppu, apulaitehihna ohjainrullineen ja se termostaatti kannattaa myös vaidattaa kun mokomat on muuten hankaleessa paikassa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viestiSama setti oli Lahdessa 900? Laakkosella, jos ei o nyt liian kaukana. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mjkr Näytä viestiMikäli ei muualta parempaa tarjousta saa, niin kyllä tuolla erotuksella Lahdessa ajelee :)
Comment
-
Gatesilta saa sellaisia paketteja missä on kaikki jakopään osat ja pumpun hihna kiristimineen.
Sit lisäksi se stefa kandee vaihtaa ja ehkä tiivistellä se kyseinen kansi missä se stefa sijaitsee.
Samalla siinä vaihtuu moniurahihnat ja rullat niihin.
Comment
-
2.5 TDi 163hv jakohihnan vaihtoväli yms?
Hei,
Ensimmäinen viesti foorumille on liittyy 2.5 V6 TDi koneen jakohihnan vaihtoväliin.
Olen katselemassa itselleni saksasta käyttöautoa, mieluisimpana vaihtoehtona diesel V6 automaatilla, joko passat 3BG tai saman ikäluokan A6 audi.
Nuo 150 heppaiset versiot olen hylännyt luettuani riittävän paljon niiden nokka-akseliremonteista, mutta onko tämä 163hv versio vapaa näistä tyyppivioista? Moottorin tyyppikoodi käsittääkseni BDG.
Entä mikä on jakohihnan vaihtoväli? Paria yksilö katselleena, toisessa oli hihnanvaihto tehty 130tkm kohdalla? ( erikoinen km määrä minusta jos huolto-ohjelman mukaan vaihdettu )
Toisella vasta 110tkm ajetttu, joten siinä tuo ilmeisesti kohta edessä vai?
Comment
-
Nostetaas hieman...
Huomenna menossa katsomaan 2004 mallin A6 avanttia, mitäs kaikkea kannattaa tsekata autosta koeajon yhteydessä?
Auto on 163hv 2.5TDI 6 vaihteisella multitronik automaatilla, kilsoja vähän alle 200tkm ja on merkkihuollettu.
Onko niin että 2004 mallin autossa on poikkeuksetta BDG tai BCZ tyypin moottori vai voiko siinä olla myös BFC laaharikone? Käyttöönotto 04/04.
Foorumin A6 kuskit, vinkkejä?
Comment
-
Kysy laatikonöljynvaihdosta
Audin täyderlliseen perushuoltoon ei kuulu v-laatikon öljyjä. Ne kannattaa varmistaa, että on vaihdettu. Tiptronicissa laatikon öljy on myös kytkimen öljy. 2,5 tdi laatikkoon menee joku 8 litraa (kaikkineen yht 10) itse kytkimen turbiiniin jää aina 2 litraa ja kun kyseessä on umpinainen turbiini, niin vanhaa öljyä jää aina järjestelmään. Pitkän etsimisen jälkeen, saksaa myöten käy ilmi, että Audi suosittelee V-laatikon ÖLJYJEN vaihtoa 120 tkm välein jakopäähihnan yhteydessä, vaikkakin Audi Suomi ilmoittaa, että "yhdet öljyt läpi käyttö-iän"......(niin siis käyttöiän Saksassa)
Jos vaihdat itse, niin öljy on suhteellisen kallista aina 9 - 16€/litra. Kannattaa valita tunnettu merkki kuitenkin ja saattaa olla, että joudut rikkomaan tehtaan sinetin. Sinetti on vanhoissa autoissa turha, koska autolla ei ole enää takuutakaan voimassa.
Comment
-
" Pitkän etsimisen jälkeen, saksaa myöten käy ilmi, että Audi suosittelee V-laatikon vaihtoa 120 tkm välein jakopäähihnan yhteydessä, vaikkakin Audi Suomi ilmoittaa, että "yhdet öljyt läpi käyttö-iän"......(niin siis käyttöiän Saksassa) "
Ymmärsinkö oikein eli jakohihnan vaihdon yhteydessä pitäisi vaihtaa uusi vaihdelaatikko?
Comment
-
Eikös tippiin voisi vaihtaa öljyt kierrättämällä kuten esim. vanhempaan ZF4HP18?
Eli laatikon öljypohja pois, puhdistus, uusi suodatin, 3 litraa keltaista suoraan öljypohjaan, sitten paikalleen. Öljynjäähdyttimestä paluuputki pois, puutarhaletku jäähdyttimestä tulevaan ilmastointiteipillä tiiviisti kiinni, toinen pää mitta-astiaan. Auto käyntiin 30sek. -> astiassa noin 2 litraa tummaa öljyä. Saman verran laatikkoon uutta lisää. Taas käyntiin 30sek, tätä toistetaan että 10-11 litraa vaihtunut, pitäisi tulla jo kirkkaan väristä ulos. Sitten säädetään lopullinen öljyn pintakorkeus oikeaksi lämpimillä öljyillä ja kaikkia shifterin asentoja päällä pitäen.
Comment
-
...esimerkiksi http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=88898 tuosta linkistä löytyy 2010 hintoja erilaisille versioille, eri puolilta Suomea, eri liikkeistä.
edit: ja tuo nokkien tarkastus makso minulla äskettäin 99 euroa (oli Tammer-Dieselillä tarjouksessa ainaki joku aika sitten), tsekkasivat siten, että ottivat "helpommalta" puolelta koppa auki ja totesivat, että priimaa on =o) Töitä näky menevän pari tuntia ja sen lisäksi kustannukseksi tuli kopan tiiviste. Tarkistutin ennen kuin teetätin tuon jakohihnan vaihon hiluineen...ja tulihan siinä sitten muutaki vaihettavaa, siitä juttua taisin laittaa myös tuossa linkissä olevaan topikkiin.
Comment
-
Laakkoselta antoivat tarjouksen: työt n.320e osat n. 545e, eli yhteensä 865e.
Tosin kun soitin, niin huoltoneuvoja sanoi, että "Juuri tähän moottorityyppiin (AFB) ei ole pakettia noista jakopään osista, niin joudun yksitellen poimimaan tarvittavat osat listalle". Minä käsitin että melkein kaikissa 2.5 V6 moottoreissa on samat kilut etupäässä?
Kuulostaa minusta pikkusen arvokkaalle. Toivoin, että 700e pintaan olisi selvinnyt tuosta remontista. Olisko Kuopion miehillä antaa vinkkiä paikoista, missä osaavat tuon huollon tehdä?
Comment
Comment