Ongelma lyhyesti:
Ensin syttyi hiukkassuodatin valo
Ajamalla ei parantunut ja kohta syttyi moottorin vikavalo & Hehkun merkkivalo, tässä vaiheessa myös moottori meni vikatilaan.
VCDS näyttää tämmöisiä vikakoodeja: http://imgur.com/a/GJFRJ
( Pahoittelen että ne on venäjäksi, mutta käytännössä vika 1: Hiukkassuodatin täynnä. Vika 2: 2-sylinterin hehkutulpassa ongelma )
Olen nyt pari päivää selannut foorumeita täällä ja muualla ja ihan tarkkaa vastausta en ole onnistunut löytämään, joten ajattelin kysyä nyt itse teiltä että mitä tässä kannattaisi tehdä?
Tässä on kuva 104 arvoista, osaisiko joku kokeneempi tulkata näistä jotain infoa irti? http://imgur.com/a/v4crB
Haluaisin siis lähinnä nyt alkuun selvittää, että onko se pönttö oikeasti tukossa, vai valehteleeko nyt joku anturi tai muu. Sekä marmori ( epävirallisesti), että suodattimentyhjentäjä-mekanikko ehdotti yhdeksi vaihtoehdoksi, että kertoisi autolle VCDS:llä, että suodatin on vaihdettu uuteen, tällöin vissiin laskettu arvo tippuisi alhaisiin lukemiin. Mutta eikö tämä ole vain ongelman lykkäämistä? mitä mieltä? Mitenhän tämä tehdään?
Jotain pitäis keksiä ja nopeasti, sillä katsatus tehtävä 22.3 mennessä.
Yritin tehdä eilen pakotettua regeneraatiota ( koodi 10016), mutta poltto ei käynnistynyt, liekkö sytytystulpan virhekoodi, estäny polton käynnistymistä.
Tänään olisi tarkoitus vaihtaa tuo tulppa ja yrittää polttoohjelmaa uudestaan.
Kaikki apu on tarpeen. Kiitän jo etukäteen kaikkia ketkä osaavat auttaa.
Audi A6 C6 4F 2007
2.7 TDi BPP moottori
245tkm
Ensin syttyi hiukkassuodatin valo
Ajamalla ei parantunut ja kohta syttyi moottorin vikavalo & Hehkun merkkivalo, tässä vaiheessa myös moottori meni vikatilaan.
VCDS näyttää tämmöisiä vikakoodeja: http://imgur.com/a/GJFRJ
( Pahoittelen että ne on venäjäksi, mutta käytännössä vika 1: Hiukkassuodatin täynnä. Vika 2: 2-sylinterin hehkutulpassa ongelma )
Olen nyt pari päivää selannut foorumeita täällä ja muualla ja ihan tarkkaa vastausta en ole onnistunut löytämään, joten ajattelin kysyä nyt itse teiltä että mitä tässä kannattaisi tehdä?
Tässä on kuva 104 arvoista, osaisiko joku kokeneempi tulkata näistä jotain infoa irti? http://imgur.com/a/v4crB
Haluaisin siis lähinnä nyt alkuun selvittää, että onko se pönttö oikeasti tukossa, vai valehteleeko nyt joku anturi tai muu. Sekä marmori ( epävirallisesti), että suodattimentyhjentäjä-mekanikko ehdotti yhdeksi vaihtoehdoksi, että kertoisi autolle VCDS:llä, että suodatin on vaihdettu uuteen, tällöin vissiin laskettu arvo tippuisi alhaisiin lukemiin. Mutta eikö tämä ole vain ongelman lykkäämistä? mitä mieltä? Mitenhän tämä tehdään?
Jotain pitäis keksiä ja nopeasti, sillä katsatus tehtävä 22.3 mennessä.
Yritin tehdä eilen pakotettua regeneraatiota ( koodi 10016), mutta poltto ei käynnistynyt, liekkö sytytystulpan virhekoodi, estäny polton käynnistymistä.
Tänään olisi tarkoitus vaihtaa tuo tulppa ja yrittää polttoohjelmaa uudestaan.
Kaikki apu on tarpeen. Kiitän jo etukäteen kaikkia ketkä osaavat auttaa.
Audi A6 C6 4F 2007
2.7 TDi BPP moottori
245tkm
Comment