Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Minkälaisia savutusarvoja katsastuksessa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    R5 2.5TDI (AEL) pukkasi viime katsastuksessa 0,67. Motarilla tosin päästin enimmät tavarat putkistosta pois.

    Comment


      Sen verran on muutosta tullut softaan et tuli 0.80 870/4930 1.19s. Aika paljon savuisempi nyt, kuin viime vuonna, vaikka ajossa on vähäsavuisempi. :D Mitehä tää näin nyt menee...

      Tosin toi lukemaki tuli ihan kylmiltään vedettyä, silleen et tyhjäkäynnilla kone oli lämmennyt tarpeeks, eikä o tullu polettua hetkeen. :)

      Comment


      • 1. mittauskerta meni reilusti yli asteikon 10+, kolmannella polkasulla 9,8

        2. mittauskerta 2,3 männänrenkaat vaihdettu, sylinterit hoonattu, venttiilinvarren kumit vaihettu.

        Kone 1z

        Comment


          647000 ajettu 200D 0.65

          Putkessa ei paljon saastelaitteita löydy.

          Comment


          • Kuuntelee noita teidän saamia savutusarvoja, niin melko reilustihan tuo oma kulkine pukkaa numeroiden mukaan utua...Moni vanhempi kampekkin näyttää pääsevän alle puoleen...Softastahan se tosin taitaapi olla suurimmaksi osaksi kiinni...Vaikkakaan käytännössä tuo todellakaan paljolta näytä, pieni harmaa (ei musta) pölypilvi vain...:) Ja silti auton perä pysyy nokivapaana...

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo Foudila Näytä viesti
              Caddy BJB-koneella, 1.08. Elämäni ensimmäinen dieselkatsastus ei ollut maatamullistava juttu, toisella polkaisulla tuli nuo lukemat.
              Tänä vuonna inssi merkkasi 0:n Caddyn lappuun ja sanoi, että puhtaat on päästöt, mun mielestä se testeri näytti 0.34. Eli hyvin on karstat palanu, tosin ilmanputsari on alle viikon vanha. Mittarissa tällä hetkellä 270 tkm. ja koneessa "maantieajoon optimoitu softa".

              Comment


              • Transporter tdi -00 0,47.
                Ajettu vasta 1 112 000 km. Vissiin vielä kone iskussa...

                Comment


                • Itse kävin omasta A4 awx:stä ottamassa lukemat ensimmäinen polkasu 2.97 ja toinen 1.64. Ajettu 217tkm ja lastu löytyy ja egr käytössä.

                  Comment


                    Oma BRD pari vuotta sitten 0.06 ja nyt viikolla polkaistiin arvoksi 0.08.
                    Vakio DPF:llä "höystettynä"

                    Comment


                    • Auto VW Passat 2,5 V6 diesel vm 2005.
                      Käytin katsastuksessa ja kolmen mittauksen jälkeen arvot olivat liian korkeat. Katsastaja neuvoi ajamaan lenkin reippailla kierroksilla. Niinpä ajelin reilun 10 km suuntaansa satasta 3 vaihteella ja kun palasin konttorille, niin jo kelpasi. Numeerisia arvoja en muista. Syy tuohon on varmaan se, että tuolla tulee ajeltua pääasiassa reilut 1000 kierrosta mittarissa valtaosa matkoista.

                      Comment


                      • Avf kone ajettu 301tkm ja savutus arvo oli 0,6 katsastuksessa.

                        Comment


                        • -07 2.0tdi 125kw Findiesel softa ja DFP deletoitu 0,24

                          Comment


                            AKE koneesta egr tulpattu ja eka katti tyhjennetty+karalan softa. Savut 0,12.

                            Comment


                            • profiilin kulkine ekalla ja ainoalla polkasulla 1.14! Findiesel ohjelma tietenkin plus dpf neutralisoitu! 195tkm mittarissa,auto pääasiassa emännän kaupunkipainotteisessa ajossa josta ehkä johtuu tuo ?korkeahko? arvo...

                              Comment


                                B6 AVF q, parin tyhjäpolkaisun jälkeen ekalla mittauspolkaisulla 0,9. Ajettu 290 tkm.

                                Comment


                                • Joulukuu 2010 218tkm kohdalla Speedbuster mokkulan kanssa 0,81
                                  ja tasan vuosi sen jälkeen 237tkm kohdalla ilman mokkulaa 1,86.
                                  Matka jälkimmäiseen katsastukseen oli möyrimistä lumimyrskyssä olisko silläkin ollut jotain vaikutusta, kone tosin ihan normilämmöissä.

                                  Comment


                                    AVF passatti ekalla 0,21

                                    Comment


                                      AKE 190tkm rullattuna 0,17

                                      Comment


                                      • 218tkm ajettu 3.0tdi (BKN) DPF poistettu 0,46

                                        Comment


                                          180 tkm ajettu BRD 2.0 TDI DPF paikallaan 0,3.

                                          Comment


                                            290tkm AKE. 0,46 oli katsastuksessa yhdellä vedolla kuukausi sitten.

                                            Comment


                                              Caddy BJB 1.9tdi koneella

                                              2010 0,93
                                              2011 0,04
                                              2012 0,04

                                              2011 ja 2012 mitattu eri paikoissa.
                                              2011 kesällä vaihtui toinen turbo autoon, joka on hieman isompi. Softa on vakio edelleen.
                                              Toi on sen verran pieni arvo kuitenkin, että joko mittauksessa on jotain häikkää tai sitten se tarvitsisi lisää polttoainetta.

                                              Comment


                                              • Kävin tänään katsastaa oman passatin joka on avf koneella niin arvo oli 0,1, mittarissa 319tkm.

                                                Comment


                                                • 223tkm rullattu 4f 3.0tdi (BMK), softa ja dpf poistettu - 0.0

                                                  Comment


                                                  • Jaha, eilen kävin poljettamassa katsastuksessa K-arvo: 0,5
                                                    Ihan ok tulos tuolla 3" rännillä.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja valtsu Näytä viesti
                                                      Jaha, eilen kävin poljettamassa katsastuksessa K-arvo: 0,5
                                                      Ihan ok tulos tuolla 3" rännillä.
                                                      Sehän nyt on tuon mittauksen kannalta ihan sama vaikka olis 10-tuumasta ränniä ;)

                                                      AELi (5-syl 2.5tdi) antoi jotain hiukan vajaan 2, kun viimeksi leimalla käytin.

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja Dieselman
                                                        Sehän nyt on tuon mittauksen kannalta ihan sama vaikka olis 10-tuumasta ränniä ;)
                                                        Eli, ei oo merkitystä vaikka katti tyhjennetty ja penetroitu tosiaan tuolla 3" putkella?

                                                        Comment


                                                        • 2.5 TDI AEL-koneella katsastuksessa savutus oli 5.8.. Myöhemmin mitattuna meni yli 10! :D Pumpun ajoitus+kattien puhdistus niin arvot olivat 0.19.. Nyt kyllä myös kulkee huomattavasti paremmin

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja valtsu Näytä viesti
                                                            Eli, ei oo merkitystä vaikka katti tyhjennetty ja penetroitu tosiaan tuolla 3" putkella?
                                                            Ei ole, katti ei vaikuta mitattaviin päästöihin. Kertoo jotain tuon mittauksen järkevyydestä...

                                                            Comment


                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Sound Näytä viesti
                                                              2.5 V6 TDI AKN, 309tkm, jokin saksapojan lastu (130kw otteessa), muuten oletettavasti vakio - pöläytys 0,55. Eihän tuo ole huonostikkaan. :)
                                                              331tkm, EGR laipattu ja tuore ilmanputsari -> 0,13. Saisi kuulemma enemmänkin tuprutella. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X