Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Minkälaisia savutusarvoja katsastuksessa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Tänään käytin leimalla ja AAT kone ilmeisesti vakio, antoi 1.84 arvoksi ekapolkaisulla eikä sitä enempää kaasuteltu.

    Comment


      #92
      Selailin ex. auton papereita ja se näköjään savutti 1,58 viime kesänä. Lastutettu AVF, EGR tulpattu ja noin 230tkm takana.

      Comment


        #93
        Eilen akn 0,91 ekalla. Ajettu 360tkm Egr tukittu ja findieselin ohjelma.

        Comment


        • #94
          Akf ja 232 tkm. 1,72 vakio.

          Comment


          • #95
            Mitä muuten tuo K arvo muuten kertoo moottorin ja suuttimien kunnosta? Onko niin että mitä pienempi arvo niin [sitä paremmassa kunossa suuttimet] vai miten se oikein on.Viisaammat valaiskoon epätietoista.

            Comment


            • #96
              AFN viikko sitten 0,5 luokkaa. Ei muistu tarkka arvo mieleen, pitää katsoa kun autolle pääsee seuraavan kerran.

              Comment


                #97
                Mua epäilyttää, että kertooko tuo oikeastaa mistään mitään.
                Jos katsastuskonttorin piha on mustaa savua täynnä ja arvoksi tulee 1.5 niin mitä toi mittaa? 1Z Isommat suuttimet, vakiosofta ja moottori alle 50 astetta kireillä pakkasilla.

                Comment


                • #98
                  tuota itekki miettiny. entisessä c4:ssa tuli savua kuin vetoraktorista ja mittari ilmotti 1,38.

                  Comment


                  • #99
                    Tänään kävin leimalla, savutusarvot oli 2,17. Tosin vasta 5 polkasulla päästin rajojen sisäpuolelle :) Viime katsastuksessa oli savut oli 2,94. Moottorina ohjelmoitu AFV.

                    Comment


                      Työkaveri oli käyttänyt 7 metriä pitkän Transit-matkailuauton leimalla, savutusarvo oli ollut 6,7. Ko. matkailuautolla on yllätetty monta 1.6 vaparia ylämäessä olevalla ohituskaistalla. Syöttöä siis on "sopivasti".

                      Comment


                        Oma AVF puhalti 0,6 viime viikolla, vakio hardwarella. Ennen testiä ajettu konttorille 15km motaria nelosvaihteella.

                        Comment


                          3.0 TDI BMK vakiokokoonpano, ajettu 293 Mm, ekalla polkaisulla savuarvo 1,27. Tämä siis ilman etukäteiskarstanpolttoa, eli suoraan aamulla konttorille.

                          Comment


                            0,7 näytti viime viikolla oma BRD.

                            Comment


                            • Avf Karalan softalla 270tkm mittarissa antoi viikko sitten 2,2 lukemia. Jakohihnan kilometri oli täynnä joten voiko vaikuttaa ajoitukseen. Katsuri huudatti sitä monta kertaa kun oli taas ongelmaa kierroslukutiedon saamisessa. Auto pölläytteli jo vakiona 100tkm kohdalla eikä tuo ohjelma taida olla niitä puhtaimpia.

                              Comment


                              • ael 0.04 hieman piristettynä.

                                Comment


                                • Portterissa nyt 0,47 kun viime vuonna oli 1.

                                  Inssi teki kyllä sellaista mitä en ole kenenkään nähny/kuullu vielä tekevän.

                                  Ajeli pihalla siksakkia ja ryntäytti autoja useampia kertoja, ennen mittauksia. Oli kyllä aika ikävän kuuloista...

                                  Saattaahan toi yleistäkin olla, ei ole vaan omalle kohdalla sattunut, vaikka jokusen kerran on tässä jo dieseliä tullu konttorilla käytettyä.

                                  Comment


                                  • En nyt oikein ymmärrä tämän ideaa, kilpailemmeko siitä kenellä tulee eniten "voimaa" ulos vai vähiten savua vai riittääkö että on tieliikennekelpoinen?
                                    Tuossa jokunen päivä sitten mittautin katsastusasemalla nuo arvot niin Savutus, K-arvo 0,53 Joutokäynti rpm 780, Maksimi rpm 3950.

                                    Comment


                                    • Ja silti ilmoittauduit mukaan talkoisiin.

                                      Itselle on ainakin helposti ne tossa ylhäällä ja luulin, että ne arvot oikeasti kertovatkin jotain jostain, mutta aika selväksi on käynyt ettei ne oikeastaan kerro mistään mitään.
                                      Arvot tuntuu heittelevän aika paljon oman perheen kulkineissa.

                                      Comment


                                        Arvot kertovat lähinnä, et kuin paljon auto savuttaa paikallaan polkiessa - ei muuta. Vai mitäs meinaa, et rajustikin muutetut diiselit antaa parempia arvoja savutuksesta, kuin esim. dpf:lla varustetut vakiot. Hyväksytty tulos on hyväksytty tulos :D

                                        Comment


                                          Minä en olisi niin varma tosta savutuksestakaan.
                                          Jos mustaa putken täydeltä puhaltava saa arvoksi 1.5, kuten saa sellainen mistä ei juuri savua tule, niin mistä se oikeasti kertoo?

                                          Comment


                                          • Niipä, jokunen vuosi sitten satuin olemaan pajalla vaihdattamassa silloiseen kulkineeseen jakohihnaa niin seurasin sivusta kun jokunen tyyppi tuli vanhan mesen nokilekan kanssa hädissään ja sanoi tulleen hylsyn katastuksessa ja noesta. Pajan amattimies löi tyypille uuden ilmaputsarin kouraan ja käski vaihtaa sen, samalla jatko-ohjeiksi käski ajella tallapohjassa vaikka 2 pykälällä tovin ympäriinsä ja tulla sitten takaisin. No, kaveri ilmestyi puolen tunnin jälkeen ja "seppä" teki nokitestin ja eikös vain löytynyt hyväksyttävät arvot ja heppu lähti onnellisena katsastusasemalle...

                                            Comment


                                            • Toi Passat suvussa ollu vuodesta 2006 ja aina savut siellä kahden kieppeillä, vaikka sitä on huollettu enemmän kuin ehkä tarve.

                                              Nyt ajattelin seuraavaan katsastukseen tehdä niin, että heitän pakkokolmosen päälle ja sipasen moottorien kautta suoraan katsastukseen.
                                              Kattoo sitten vaikuttaako sekään mihinkään mitään.

                                              Comment


                                              • Tänään mitattiin määräaikaiskatsastuksessa 2.0tdi BRD aanelkusta savutusarvoksi 1,27...DPF poistettu ja Karalan softa sisässä...Eipä kysellyt katsari DPF:n perään...:)

                                                Comment


                                                • Kävin taas Passatilla, 1.64. Enkä sit ajellukkaan motarilla karstoja pois.

                                                  Comment


                                                    Sullahan on tuossa samat arvot kuin mun mustaa lykänneessä Golffissa ;)

                                                    Tuttu kertoi, että hänellä ei ollut huudatettua konetta päästömittauksessa.
                                                    Bemarin 525 näitä uudempia (-04?) ja katsuri oli sanonut ettei tartte huudattaa kun löytyy oikea auto analysaattoriin.
                                                    Koskaan ole moisesta kuullutkaan.

                                                    Comment


                                                    • Varsinkin bemarille on annettu noita ohjeita, joitakin ei saa ryntäyttää yli 3500rpm.
                                                      Liittyiköhän tuo nyt automaattilaatikoiden vaurioihin.

                                                      Jos on tollanen keissi ollu kyseessä...?

                                                      Comment


                                                      • Jees. Piti taas käyttää AFB:tä ryntäytyksessä. 1.08 oli K-arvo.

                                                        Comment


                                                        • AFN-Race520-BV43-Findiesel softa map ohjattu, egr käytössä, iq arvosta ei tietoa. Tulos 2,39

                                                          Comment


                                                            Osallistutaan keskusteluun nyt kun olen taas palannut diesel-auton pariin.

                                                            2.5 V6 TDI AKN, 309tkm, jokin saksapojan lastu (130kw otteessa), muuten oletettavasti vakio - pöläytys 0,55. Eihän tuo ole huonostikkaan. :)

                                                            Comment


                                                            • Pikkusen kutiteltu eli 200kW ajm (115hp pumppari).
                                                              Pölläytti tänään ryntäytyksessä 0,32

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X