Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Minkälaisia savutusarvoja katsastuksessa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    mamman AFN-golfi 70km kansiremontin ja pakoputken vaihdon jälkeen (katilta taakse), egr on käytössä, 0,5.

    Comment


    • #62
      Toin Saksasta 13.12.10 A4 1,9 TDI:n, ajettu 145000 ja vein saman tien katsastukseen.

      No, kyllä hyväksytyt arvot lopulta sain, 1,96 eli juuri ja juuri alle rajan. Katsastusveijari painoi kierroksia kierroslukumittarin mukaan noin 5200, kuitenkin aikaisemman saksalaisen pakokaasumittaustodistuksen (Prüfbescheinigung Abgasuntersuchung) mukaan minimikierrokset ovat 4500 ja maksimikierrokset 4900 ja noin 4800 kierroksen keskiarvolla oli saatu arvoksi noin. 0,8. Näiden testien välinen aikaero oli noin 1,5 vuotta ja 12000 km.

      Tässä minua mietityttää se, että minkä takia meikäläinen katsastusmies ylitti maksimikierrokset lähes kymmenellä prosentilla. Istuin vieressä ja tarkistin nuo mainitsemani min/max kierrostiedot jälkeenpäin auton mukana tulleista papereista.

      Kun seuraavan kerran menen autoni kanssa katsastukseen, näytän ensimmäisenä katsastusveijarille saksalaisen paperin ja kysyn, aiotko ylittää - ja jos aikoo, niin miksi - nuo saksalaiset maksimikierrokset. Tässäkin me suomalaiset taidamme olla maailman parhaita EU-kansalaisia.

      Muutenkin tämä testi on ihan hanurista, ei automaattivaihteisella autolla saa yli viittätonnia ulos muuta kuin ajamalla pelkällä ykkösellä.

      Comment


        #63
        No se ryntäys kuuluu ajaa ns. rajottajalle. Jos siel on softanpuolesta nostettu vetäviä kierroksia, silloin se kiertää sen verran.

        Comment


          #64
          Hmm, näppärä softaaja kirjoittaisi tuohon if($groundspeed=0) katsastussäädöt=true;

          Comment


          • #65
            1,96 eli juuri ja juuri alle rajan.
            Onhan tuo nyt ihan hyvinkin alle rajan, joka on 3.

            Comment


            • #66
              No,
              tuskinpa tuota Audia on millään lailla viritelty, edellinen omistaja oli auton ostaessaan 60-vuotias rouvashenkilö, nykyisin autosta luopuessaan jo 73-vuotias ja viimeisinä vuosina oli tullut vain muutamia tuhansia kilometrejä vuosittain.

              Comment


              • #67
                Viime vuonna kun kävin tuota 4,0tdi katsastamassa niin katsastusmies laittoi Bensa-pakokaasumittarin letkun pakoputkeen ja hetken katseli lukemia...kysyin sitten että näkeekö tuolla jotain dieselistäkin, niin katsastusmies totesi että mitä helev...ä onko tämä diesel:)

                Eilen uushankinta Chevy van 6,2d ensipolkaisulla K- 1.3
                Auto seissyt 2,5vuotta ajamatta kun loppui nafta pihaan niin velipoika hinas sen pihan nurkalle...kunnes ostin sen pois:)

                Comment


                  #68
                  AKE:n sivuilta PDF koskien automaatti-dieseleiden ryntäyksestä. Usenetistä bongattua.

                  Comment


                  • #69
                    Audi a6

                    2.5 tdi AKN pakokaasutesti 0.90. 280tkm.

                    Comment


                      #70
                      Hmm, näppärä softaaja kirjoittaisi tuohon if($groundspeed=0) katsastussäädöt=true;
                      MAF-ohjatussa pelissä ei juurikaan tarpeen. Omassani on kymmeniä prosentteja isommat suuttimet ja leimamies vain kehui kuinka hyvät päästöt on. Ei kuormaa -> ei ahtoa -> ei syöttöä -> perhosia putkesta -> :)

                      Comment


                      • #71
                        A4 afn, bosio Race 520, 17/20 hybridi, vp5 nokka ja omatuotanto softa niin savut oli 0,15.

                        Comment


                        • #72
                          1,36 painettiin paperiin viikko sitte.
                          motorissa on 0,260 suihkut, egr tukossa ja putkisto on läpihönkivä malli.
                          jokseenki jännitti mennä nuilla isoilla suihkuilla mutta eihän tuo pahalta kuulosta enää.

                          Comment


                          • #73
                            1,96 oli tuossa nykyisessä Passatissa.
                            Noilla nurkilla se aina on ollu, ainakin siitä saakka kun auton historia on tarkemmin tiedossa (vuodesta -06).

                            Comment


                            • #74
                              AEL koneinen eka polkaisulla 0,77
                              Eihän tuolla ole vielä ajettu kuin 500tkm ilman koneen ja turbon korjausta.

                              Comment


                                #75
                                AEL-moottori, EGR tulpattu, katit tyhjätty, race-suuttimet ja 1,9. Hiukka reilu 500tkm on taulussa tuossakin.

                                Comment


                                • #76
                                  -05 2,0tdi BLB 160tkm +digituning 0,8 tänään mitattu. Lähiaikoina paljon pätkäajoa, liekkö jotain merkitystä.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
                                    1,96 oli tuossa nykyisessä Passatissa.
                                    Noilla nurkilla se aina on ollu, ainakin siitä saakka kun auton historia on tarkemmin tiedossa (vuodesta -06).
                                    Onko auton "vakio"? Softamuutoksia tms? Kun eikös näiden Vag 1.9tdi:n pitäisi normaalisti savutella jotain alle 1?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Softa on ja EGR käplätty softalla myös, sekä laitettu Pierburgin MAF.

                                      Kyllähän noissa muissa VAG vehkeissä on mullakin ollu alle yhden savut.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Tänään hokasin että pitää katsastaa tuo profiilin a6tonen. Ekalla polkasulla 0.35, koneena nyt 470tkm ajettu aat, jossa vanhasta ael moottorista peräisin olevat suuttimet sekä syöttöpumppu.Ei tietääkseni viritelty mitenkään, tuotu saksasta 07 .

                                        Comment


                                        • #80
                                          Tänää katsastuksessa käytin AEL a6:sen ja parilla polkasulla 2,14. Suuttimina Bosch Race 520, katit puhkottu+virtaavampi putkisto, egr tukittu, vakio ahdot.

                                          Hieman korkeahkot lukemat. Voi olla että ilmanputsari alkaa olee kyl vaihtokunnossa.

                                          Comment


                                            #81
                                            Tänään BPW motti findieselin softalla 0,01 :) Hyvin näyttää ainakin vielä dpf toimivan.

                                            Comment


                                              #82
                                              Mitä BPW antoi softalla?

                                              Comment


                                              • #83
                                                Perheen kakosauto volvo v70 -97.Ekalla polkasulla 0.15, onkos tämä nyt parempi? Mittari lukema 477 tkm.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                                                  Mitä BPW antoi softalla?
                                                  Ei ole rullilla ajettu (Artulla 2wd penkki), mutta Artun mukaan n. 170/380. Ahdinhan tuossa alkaa tulla vastaan, kun vastapaine putkessa kasvaa aika suureksi dpf:n takia.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Eli saman verran kuin 1.9 PD130:sestakin tulee. Tuossa BPW:ssä on kait DPF:n poisto ihan helppoa, jos haluaa lisää savua katsastukseen siis.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Juu, ei se dpf:n poisto paha homma ole.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Ja vasta sillä saa sitten vähän savua 1000-2000 rpm alueeseen, vai? Aika hengettömältä tuntui tuo BPW DPF:llä kun äsken kävin moista koeajamassa, ainakin vrt. AVF:ään jossa EGR tulpattu ja lastu.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Aika hengetön se vakiona onkin, tosin ei mikään raketti ohjelmoitunakaan, mutta vetoa riittää kuitenkin yli 4000:n kierroksille asti. Mielestäni vastaa ohjelmoitua AVF, ainakin mikä itsellä olin ( AVF+digituning). Nii, ja tuossa omassa on ohjelmoitu EGR ihan minimiin ohjelmasta.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            AKE egr laipattu ja katit puhdistettu, 0.99 ekalla ja ainoalla polkaisulla.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              ...tännään tuolla omallani tuli arvo 0,32. Autolla ajettu siis 480.000km. En tarkasti muista, mutta viime- ja sitä edellisellä kerralla samansuuntanen eli jottain karvan alle tai päällä 0,30.

                                                              Auto siis profiilin mukanen ja moottori AKE. Ja käy ja kukkuu nätisti.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X