Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Minkälaisia savutusarvoja katsastuksessa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    0.04? Kävikö se kone edes :)
    Miten moiseen savutukseen edes pääsee, kun sulla ei edes vakio tuo ole. Vai oliko se vakio viime katsastuksessa?

    Comment


    • #32
      Kolme kertaa tehny vehkeet errorit(mitta vehkeet tukossa) katsastuksessa, leima vaan silti napsahti joka kerta.

      Comment


        #33
        Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
        0.04? Kävikö se kone edes :)
        Miten moiseen savutukseen edes pääsee, kun sulla ei edes vakio tuo ole. Vai oliko se vakio viime katsastuksessa?
        Noh enmä tiedä. Aina noit suht ok tuloksia on tullut vaik on täysin vakio :D Nyt täytyy kyl sanoa, epäröin viedä katsurille :) Kaipa se o kuitenki vietävä ennen seisontaan laittoa.

        Comment


          #34
          c5 ake 2,5 normikunnossa aina 0,55-0,65

          Comment


            #35
            Huonoin tulos mitä mul on ollut 0.83 silloin kun ostin. Sen jälkeen on tasaisesti tippunut noi arvot kun teho on noussut. Tosin tieltä on purettu pois kaikki ahdistavat pöntötkin. :)

            Comment


            • #36
              Voiko olla että Q-mies kirjotti AFB lappuun 0.29! :D Tosin poljeskelin putken puhtaaksi mennessä ja ihmetteli vähän katsastusmieskin... Ohjelmoitu on ja EGR laipattu.

              Huomaa miten vähäpäästöinen tuosta kulkineesta on tullut kun laippas EGR:n. Viimevuonna ei päästy kun kolmannella yrittämällä rajoihin vaikka kävin motarilla polkemassa, sillon oli vielä tuo ekokierto päällä :/

              Comment


                #37
                Lie fuskannut testi jostakin, tai sitten on kaikki todella hyvin! EGR-laippaus tekee toki tosi paljon, alkaa isommallakin syötöllä olla katsurin mieleinen.

                Comment


                  #38
                  Vuosi sitten Caddy 0.93 ja tänään katsastuksessa 0.04
                  Mitään ei ole autolle tehty kuin normi huollot, RVS käsittely moottorille ja kovaa ajoa.

                  Sama katsastusasemakin kyseessä.

                  Comment


                    #39
                    Oli pudonnut edellisestä 1,65 => 0,77. Joutui polkaisemaan varmaan kymmenkunta kertaa, kun pyörimisnopeusanturi ei olikein tahtonut pysyä paikallaan. Pahaa teki kuunnella, kun kone vetää rajotinta vasten.

                    Comment


                    • #40
                      Portterissa taasen noussu, viime vuonna oli 0,3 ja nyt 1.

                      Johtuu varmaan siitä, että en ole viimeisen vuoden aikana ajanu sillä juuri ollenkaan ;)

                      Comment


                      • #41
                        mulla oli n.+200kw afn savutus 0.14... ;)

                        Comment


                        • #42
                          Passatissa oli arvo yhden pintaan kun tässä hiljattain käytin. Unohdin vielä polkea konetta ennen katsastusta mut eipä tuolla väliä. Kansi on vaihdon jälkeen "neitseellinen" koska EGR tulpattu ja kattikin taitaa kumista tyhjyyttään. 49 maksoi katsastus.

                          Pölläyttää kyllä pikkusen kiihdytyksessä kun ohittamaan joutuu...

                          Comment


                            #43
                            Heh.. AATu sylkäisi viimenään 2.99, kun katsuri riittävän monta kertaa kenkäisi. =)
                            Kyllähän sen tuubistakin huomasi, että ilmaa tarvis kierroksille lisää.

                            Comment


                              #44
                              mulla oli n.+200kw
                              Kivat kilowatit, olikohan mitä tehty ja missä mitattu?

                              Comment


                              • #45
                                hx30 ja jotain pientä... ;)

                                Comment


                                • #46
                                  Äsken käyty Kuopiossa Dsl Huolto Naumasen puntarissa ponnistamassa katsastusta ajatellen. Moottori AEL 2,5tdi 103kw. Paikoillaan 0.260 racet, egr disabloitu, iq muistaakseni 4 pintaan, ahtopaineet melkein vakiot, katti paikoillaan/toimiva. Pumpun ennakko voisi olla hieman aikaisemmallaankin.

                                  Mitään säätöä ei tehty mittausta varten. Ainoastaan pohjiksi 20min reipasta ajoa moottoritiellä. Arvot 2.11/2.17/1.59

                                  Comment


                                    #47
                                    0.00 tolle mun 2.5tdi:lle. Otettiin varmuudeksi useampi vetoki ja sama tulos. Johtunee tuosta hätäisestä kiertämisestä varmaan toi. Tyhjäkäynniltä rajottajaan 1s ja siellä paukkuu pari sekkaa ilman savuja. :) Aina vaan paranee nää arvot. Pistää vähä hymyilee kyl :)

                                    Comment


                                    • #48
                                      Hehe. Minkäslaisen turbiinin Martin sait nyt pellinalle? Vieläkö on tullu "vesivahinkoja"?

                                      Comment


                                      • #49
                                        -06 B7 1.9 Tdi 0.14

                                        Comment


                                          #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja valtsu Näytä viesti
                                          Hehe. Minkäslaisen turbiinin Martin sait nyt pellinalle? Vieläkö on tullu "vesivahinkoja"?
                                          No se bemarin ahin-setti. Eli ns. vakio siis. :)

                                          Comment


                                            #51
                                            -01 C5 AKE vakio 300tkm, EGR laipattu 0,29

                                            Comment


                                            • #52
                                              Alkuperäinen kirjoittaja jamietti Näytä viesti
                                              Profiilin AEL 410+tkm, parivuotiailla suuttimilla ja reilu vuosi sitten brakleenilla puhdistetulla katalysaattorilla, ilman egr + vireistystä koneessa, arvo 0.14
                                              Automaattivaihteisto ei tykkää yhtään tyhjänä kierrättämisestä yli 3000rpm, sanoi katsastusmies.

                                              Normiajo on putkea puhdistavaa luonteeltaan, haittana että vajaavetoisen alatukivarsissa kumit repeää, toinen antaa jälkeen 20mm vedon suuntaan, josta korjauskehotus :)

                                              Katsastuksen kokonaishinta oli 49e. Jotenkin tuo Q houkuttaa, kun olisi vielä pienellä kirjoitettu...

                                              Omiin työkoneisiin olen jälkiasentanut näitä puhdistettuja autojen dieselkatteja, haju häviää/muuttuu ja esim. Volvon 6-koneen tyypillinen sininen kitku tyhjäkäynnillä häviää näkymättömiin. Riittää kun vaimentimen taakse laittaa putkeen, tai sitten ilman vaimenninta, jää mukava basso antamaan fiilistä hommiin.
                                              Onko jossain dokumentoitu vai mistä on tieto peräisin, ettei konetta saisi kierrättää yli 3000:n jos on tippiloota?
                                              Itsellä nimittäin tippi laski öljyt alleen 3km katsastuksen jälkeen...

                                              Comment


                                                #53
                                                Ei ole tippiloota AEL moottorin jatkeena.

                                                En saanut katsastuksesta mittauslappua mukaan mutta kyllä minunkin tippiä taidettiin rajoittajalla käyttää ongelmitta.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  En ole vielä saanut autoa nosturille ja laatikkoa purettua, mutta erään ao. korjaamon kaveri kertoi niistä menevän helposti turbiinin ja pumpun välissä oleva hela, jolloin öljynpaine pääsee pullauttamaan stefan ulos. Tämä tapahtuu usein, jos konetta ryntäyttää vapaalla kovasti, esim. juuri katsastuksessa.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Kyllä tippilootasta Passattia ainakin surutta kierrätettiin katsastuksesta, ja joskus itsekkin tuli polkastua pihassa syystä tai toisesta.

                                                    Mutta että 0.00? Menee kyllä testilaitteiston piikkiin moinen.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      viimevuonna oli 0.04, et sinällää ei muutosta. Ja nyt ajettiin Laakkosella savulappu, kun viimeksi heräsi pieni epäilys aiheesta konttorilla.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        En ole vielä saanut autoa nosturille ja laatikkoa purettua, mutta erään ao. korjaamon kaveri kertoi niistä menevän helposti turbiinin ja pumpun välissä oleva hela, jolloin öljynpaine pääsee pullauttamaan stefan ulos. Tämä tapahtuu usein, jos konetta ryntäyttää vapaalla kovasti, esim. juuri katsastuksessa.
                                                        Onkos se sun audi muuten siellä maalaamon hallissa myllykoskella sillon kun soiteltiin niin jäin miettimään että missä päin se oli, mutta satuin pyörähtämään siellä niin kattelin vaan että jonkun a kutvonen oli hallissa eikä ollut mielestäni maalattavana, en tosin sen enempää tullut tarkastelleeksi että oliko edes diesel malli mutta tuli vaan mieleen.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          AXW savutti 0.35

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja sfk78 Näytä viesti
                                                            Onkos se sun audi muuten siellä maalaamon hallissa myllykoskella sillon kun soiteltiin niin jäin miettimään että missä päin se oli, mutta satuin pyörähtämään siellä niin kattelin vaan että jonkun a kutvonen oli hallissa eikä ollut mielestäni maalattavana, en tosin sen enempää tullut tarkastelleeksi että oliko edes diesel malli mutta tuli vaan mieleen.
                                                            Menee jo OT:ksi aiheesta, mutta se mun kutvonen on sen maalaamon lähellä olevan Sepän korjaamon pihassa lumikasan alla odottelemassa hiljaisempaa aikaa, jotta saan toisen nostureista muutamaksi päiväksi käyttööni.

                                                            Tarkennuksena vielä tuohon tippiversion huudattamiseen päästömittauksen aikana ja muutenkin, niin se automaattilaatikon korjaaja Turun läheltä kysyi heti ensimmäiseksi vian kuultuaan, että olenko käynyt hiljattain katsastamassa ja teettänyt siellä päästömittauksen...

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Caddy BJB-koneella, 1.08. Elämäni ensimmäinen dieselkatsastus ei ollut maatamullistava juttu, toisella polkaisulla tuli nuo lukemat.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X