Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI Hehkuvalo vilkkuu ajaessa - Vikak. 000565 - Boost Pressure

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Nämä äkkinäiset 3.0 TDI:n käymättömyydet ja käynnistämättömyydet ovat minulla liittyneet:
    A) hajonneeseen tankkipumppuun
    B) hampaattomaksi muuttuneeseen korkeapainepumpun hihnaan.

    Auto on ollut 2 kertaa A)-kohdan takia lavalla ja kerran B-kohdan.
    Noista kannattaa (ehkä) aloittaa diagnoosit.
    Omassani 378 tkm.
    Tankissa jo kolmas pumppu.
    Hihna hajosi kun vaihto venyi yhden huollon verran liian pitkäksi.
    Jostain kumman syystä kaikki tapaukset tulivat esiin juurikin kovimpien pakkasten aikaan.

    Comment


      #62
      Hehkutuksen merkkivalo vilkkui ennenkuin pääsin kotiin. Nyt kokeilin startata uudestaan mutta ei käynnisty. Muilla ilmeisesti autot on startanneet vielä hehkun merkkivalon vilkkumisen jälkeen?
      Mulla teki eilen tuo 2.7 tdi samat temput. Polttoainesuodatin oli tukossa/jäätynyt.
      Suodatin vaihdettu ja taas toimii.
      Viimeksi muokannut Ere; 24.1.2014, 22:43.

      Comment


        #63
        Alkuperäinen kirjoittaja Jukuri Näytä viesti
        Nämä äkkinäiset 3.0 TDI:n käymättömyydet ja käynnistämättömyydet ovat minulla liittyneet:
        A) hajonneeseen tankkipumppuun
        B) hampaattomaksi muuttuneeseen korkeapainepumpun hihnaan.

        Auto on ollut 2 kertaa A)-kohdan takia lavalla ja kerran B-kohdan.
        Noista kannattaa (ehkä) aloittaa diagnoosit.
        Omassani 378 tkm.
        Tankissa jo kolmas pumppu.
        Hihna hajosi kun vaihto venyi yhden huollon verran liian pitkäksi.
        Jostain kumman syystä kaikki tapaukset tulivat esiin juurikin kovimpien pakkasten aikaan.
        Tämä on kyllä ennätys jos jo kolmas pumppu menossa. Omassa on mittarissa 300tkm eikä tietoa pumpuista, koskahan alkaa oireet...

        Comment


          #64
          Onnea vaan onnelliselle pumpun omistajalle.
          Epävirallisen ABC-gallupin perusteella voi olla jokin korrelaatio miten tyhjäksi tankin ajaa. Voi olla, että pumppu kuumenee tai voideltuu huonosti tai jotain, jos ajaa tankin kovin tyhjäksi aina (kuten on ollut vähän taipumusta...)

          Comment


            #65
            Sama taipumus on myös itsellä, valon syttyessä täytämme tankin.

            Comment


            • #66
              Taas kerran on minun pilattava noita teorioita tällä "yksikkö" autoni otannalla joka ei siten tarkoita mitään.
              Valitettavasti en yllä noihin kilometrimääriin mutta koska vielä on tehdasasenteinen pumppu käytössä niin luulisin jo ainakin ensimmäisen menneen 200tkm paaluilla. Tankkausmetodini on sama eli polttoainetta otetaan vasta kun sitä tarvitaan.

              Olisiko yksi mahdollinen hypoteesi että miten täyteen tankin ottaa ja pumppu voi tuntea "ahdistusta" sen vuoksi. Itse olen kerran tullut tankanneeksi tankin "täyteen" eräällä ABC lla, jo tankatessa ihmettelin että minnehän sitä meni kun mielestäni sopi "liikaa", kun pistin virrat päälle, ilmoitti että seuraava tankilla käynti on 1280 km päässä. No, sitten ajeltiin "kotiportille" 250km ja väitti että vieläkin se seuraava ABC on 1280 km päässä, eikä tankinkaan viisari ollut värähtänyt. Joten aloin valmistautumaan sen po. kohteen mittarin uusimiseen, onneksi sattui olemaan hieman lyhempää ajoa enkä saanut aikaiseksi kohteen purkua ja niinpä mittauskin heräsi eloon eikä mitään häiriötäkään näyttänyt olleen, tankki oli vain mennyt normaalia täydempään ajettujen kilometrienkin mukaan...

              No, tämä nyt oli vain meikäläisen löpinää kun ei ole kunnon remonttia käsillä...

              Comment


              • #67
                Ei varsinaisesti liity viimeisiin viesteihin, mutta voi olla jollekkin apua -> http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=129351

                Vikakoodi siis tuli jossa kerrottiin jotakuinkin samaa kuin ketjun aloitusviestissä. "putki" oli murtunut kulmasta, sen huomaa kun leikkii vähän gynekologia.

                Comment


                  #68
                  Nostetaan aihetta ylös, jos joku sattuisi lukemaan. Eli onko tuohon ahtimen servomoottorin vaihtamiseen tullut lisää kokemuksia vastaan? Lähinnä siis tilanne, jolloin vaihdetaan uusi servomoottori, niin tuleeko se sopeuttaa/ohjelmoida ja onnistuuko se minkälaisilla laitteilla ja toimenpiteillä? Ebay on noita korjaussarjoja täynnä ja Tepoltakin tuon 059198201A saisi.

                  Itsellä tulee vikakoodi tuosta turbon elektronisesta viasta aina virrat kytkettäessä ja käynnistettäessä, ajossa sitten menee limp modeen kun väännättää. VCDS out put testillä ei saa servoa liikuttaamaan käyttötankoa ahtimella. Tanko muuten liikkuu kyllä vapaasti.

                  Comment


                    #69
                    Sama projekti pitäisi toteuttaa.

                    Comment


                      #70
                      Ongelmana uuden ahtopaineen säätömoottorin asetuksessa tulee olemaan juurikin tuo kun ei pysty sopeuttamaan kuin audin omalla testerillä ja jollain erikois työkalulla. Tutun kanssa mitä olen keskustellut säätimen vaihdosta on hän yhden auton tehnyt niin että on vain kokeilemalla etsinyt oikeaan asentoon uuden säätömoottorin ahtimen kylkeen. Eli lähtökohdaksi vanhan kanssa samaan kohtaan. Jos tulee vikakoodi ja auto ei toimi muuttaa hieman asentoa ja uusi koeajo. Siinähän o n.1cm liikkuma vara pulttien reissä. Jos kärsivällisyyttä riittää, säästää rahaa jos ei niin auto merkkarille säätimen vaihtoon.

                      Comment


                        #71
                        https://www.youtube.com/watch?v=kPw7...ature=youtu.be

                        Vain tekstit puuttuu, tai siis en saanut niitä näkymään. Vaikuttaa siltä, että jos vanhasta merkkaa paikan tai mittaa sen työntömitalla (jotenkin) niin uusi saattaisi olla lähellä sitä, että se saattaisi jopa toimia.

                        Comment


                        • #72
                          A4 b7 3.0tdi BKN teki sellaista että välillä meni ”limp” modeen ja hehkun valo vilkku näytössä ja ei ollut vetoja yhtään sitten auto sammuksiin vikakoodit nollata ja sit toimi taas sit hetken päästä sama homma mutta sitten ei enään koodien nollaaminen auttanut nyt on kokonaan sillain ettei oo vetoja ollenkaan. Kiitos jo valmiiksi!

                          Comment


                            #73
                            Älä laita vikakoodeja kuvana, kiitos!
                            https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...on-huono-juttu

                            Comment


                            • #74
                              Audi A4 b7 3.0tdi BKN eli auton ensioireet olivat ajoittainen limp modeen meneminen ja hehkun valo vilkku näytössä, yleensä pelkällä startilla se lähti pois ja toimi mutta parin pv sisään se meni kokonaan limp modeen eikä poistu koodien poistamisellakaan, autoon vaihdettiin 100tkm ajettu Ahdin+ kerran sopeutettu vastaavaan ahtimeen samalla moottorikoodilla ja valmistenumerolla oleva turbon sääädin
                              alkuperäiset vikakoodit ovat tässä
                              P3348 Activation turbocharger Control module malfunction j724
                              P0235 Turbo/supercharger Boost sensor A Circuit control linkit NOt reachet

                              auto yritettiin sopeuttaa myös bosh laitteella auto korjaamossa mutta eivät onnistuneet koska auto ei ota ilmeisesti dataa vastaan, missä vika???
                              kiitos jo etukäteen

                              Comment


                              • #75
                                A4 B7 BKN-moottorin vikakoodit.

                                -P0684 Glow Plug Control Module, implausible signal -Intermittent -P0235 Charge Pressure Control, Regulating limit not reached
                                -Intermittent
                                -P3243 Throttle actuator -97

                                ​​​​​​Onko näillä jotain yhdistävää tekijää?
                                Silloin tällöin lyö limb moden? päälle (hehkun valo vilkkuu ja tehot kateissa). Katoaa kuitenki kun käynnistää auton uuelleen.
                                ​​​​​
                                Viimeksi muokannut Killeri; 29.10.2022, 23:29. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                Comment

                                Working...
                                X