Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ruisku suuttimien vaihto ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ruisku suuttimien vaihto ?

    Eli onnistuuko suuttimien vaihto itse? Auto on A6 2,5 TDI.
    Miten suuttimet vaihdetaan?
    Mitkä kannattaa ostaa?

    Auto temppuilee silleen että matalilla kierroksilla kun antaa kunnolla kaasua niin tulee kunnolla ja kauan mustaa savua.
    Välillä myös tyhjäkäynnillä alkaa hetken kuluttua savuttamaan mustaa...

    Onko muita vika ehdotuksia?

  • #2
    Venakopat irti ja siellä on semmoset kiinnikke laatat niille. Selvii kun otat kopat irti. Sitten vaan vetäsee irti tosin saattaa olla aika kovassa kiinni. Ei oo paha homma vaihtaa.

    Comment


      #3
      Onko ajoitus tarkistettu?

      Suuttimien irroitus tapahtuu kuten edellä mainittu. Ne on kiinnitetty kanteen pultatuilla raudoilla. Saattaa tarvita ulosvetajän (vasaran), että irtoavat kannesta. Uudet Boschin kärjet maksavat noin 80€/kpl, jostain löytyy kiinalaisia paljonkin halvemmalla. Rungot samoissa hinnoissa, mutta neulannousuanturin sisältävä maksaa jo ~250€.

      Kärjet kannattaa viedä jollekin dieselpajalle asennettaviksi, jossa katsovat avautumispaineet kohdalleen. Kun rungoissa on uudet kärjet, voi suuttimet asentaa paikoilleen. Pohjatiivisteet on hyvä uusia samalla. Maksavat marmorilta luokkaa 5 snt/kpl.

      Comment


        #4
        Ettei olisi jokin tyypillinen v6 tdi oire taas? Pumppu, ajotus, nokka-akselit jne.

        Suuttimet joko vuotaa tai ei vuoda. Tai sit ne hajalla olessa kilkattaa kunnolla.

        Comment


        • #5
          Pumppu on äskettäin vaihdettu. Sen pumpun vaihdon jälkeen tämä savutus on alkanut. Ettei se vaan sitten ole se pelkkä ajoitus joka on pielessä?

          Mutta eikö automatiikka hoida sen viimeistelysäädän siinä ajoituksessa?

          Comment


          • #6
            cit: Suuttimet joko vuotaa tai ei vuoda. Tai sit ne hajalla olessa kilkattaa kunnolla.

            Mitä meinasit sillä että joko vuotaa tai ei vuoda?

            Itse olen ainaskin ymmärtanyt että huonot suuttimet eivät ruiskuta kunnon "sumua" sylinteriin vaan sen sijaan pahimmassa tapauksissa ruisuttavat kuin vesiletkusta polttoainetta. Ja silloin ei polttaine syty palamaan yhtä helpost = savua.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja JOH4N
              Mutta eikö automatiikka hoida sen viimeistelysäädän siinä ajoituksessa?

              Käytännössä joo, mutta rajat ne on Venäjälläkin.
              Staattisen ajoituksen tarvii olla kartalla, jotta ECu osaa laittaa dynaamisen ns. kohdilleen. Kannattaa se tarkistaa ainakin.

              Suuttimia voi koittaa 'puhdistaa' Fortélla tai vastaavalla.

              Toki kärjet voi suoraan vaihtaa pykälää isompiin, jos tuntuu akuuttia tehonpuutetta.. =)
              Savua on kyllä odotettavissa lisää, jos ei kaikki muu ole kohdallaan.

              Comment


                #8
                Joo, mutta huonot suuttimet joko savuttaa tai ei savuta. Eivät normaalisti mene noin huonoon kuntoon edes meidän +300tkm ajokilsoilla.
                Ne olisi temppuillu jo ennen pumpun vaihtoa.

                Miten käynnistyy? Voiko saada ilmaa jostain. Se aiheuttaa savuttelua ja pölläyttelyä.

                Ensin tarkistaisin ajotuksen.

                Comment


                • #9
                  Mulla pumpun vaihdon yhteydessä jäi rupes kanssa ihan kunnolla savuttamaan. 5-sylinteri ei syty ollenkaan, ja sinne pumppu työntää sitten soppaa korjatakseen tilannetta.

                  Löytyikö vikaa sun savutukselle ? Laittoivatko pumpun väärin tai jotain sen suuntaista ?

                  Comment


                    #10
                    Pumppu ei pysty korjaamaan syöttömääriä sylinterikohtaisesti. Joka sylinteriin menee sama määrä keittoa per kierros. Etsisin vikaa siitä vitospytyn suuttimesta ensin.

                    Comment


                      #11
                      Tai sitten savutus johtuu tukkiintuneesta huohottimesta, joka nostaa painetta kampikammiossa. Koeta öljytikun reiästä onko painetta. Jos on painetta niin savutuksen pitäs melkeinpä loppua kun tikku on löyhällä. Tämä savu on sinistä tai mustaa

                      Comment

                      Working...
                      X