Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a6/a4 3.0 tdi quattrojen kestävyys?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a6/a4 3.0 tdi quattrojen kestävyys?

    Sikäli kun nykyisestä patongista jossain vaiheessa joutuu(pääsee) siirtymään takaisin oikeaan merkkiin, niin dieselissä lienee syytä kuitenkin pysyä. Lähinnä huomiota herättäneet nuo uudemman korin a4 ja a6 korit tuolla 3.0 tdi pannulla.
    Noita näkyy olevan aika vaihtelevilla kilometreillä tarjolla ja mitä nyt pikaisesti etsiskelin, niin ei näkynyt kukaan noita haukkuvan juuri minkään suhteen. Nyt kiinnostaa lähinnä missä kilometreissä alusta yms. osat alkavat osoittaa kulumisen merkkejä? Onko tuollainen reilu 200tkm ajettu vielä luottopeli vai saako siihen alkaa suorittaa tukivarsijumppaa ja etsiä ikäviä sähkövikoja heti(no joo, eihän tämä ole eteläeurooppalainen)?

  • #2
    Nopeasti vastattuna, niin eipä ole ollut, käy ja kukkuu.. tosin putkisto pitää hankkia uusi ja isompi. vähän on turhan ahtaaksi pojat jättänyt tehtaalla. Ja pyöränlaakerit vissiin pitäs tarkistaa. rupeaa olemaan pyörimiset kohta pyöritty näillä. Pientä ääntä kuuluu silloin tällöin, mutta ei vielä semmoisia että olisivat entiset.

    Ja kuskinoven ovipahvin lista pitäisi vaihtaa kun on hävyttömän näköinen turvavyön kolhuista.

    niin ja imaisee sitten huollossa sen 8,7 L tavaraa, jotta ei ihan 49,95? huollolla pääse.

    Comment


    • #3
      Pyörän laakereista taisi joku muukin olla maininnut, mutta ne nyt ei onneksi ole niin kalliita, parilla sadalla selvinnee vaihdosta aina? Paljonkos perrier on omallaan ajanut jo?

      Comment


      • #4
        nyt taitaa olla mittarissa n.190t km takana. Laakeri taisi olla eteen 159€ / kpl ja taakse 89€ /kpl + vaihto about 100€ / etukulma ja 60€ takakulma.

        EGR:n puhdistus + kavennus ja ohjelmointi kanssa suositeltavaa. Jarrut levyt ja palat kun katsoo että on kunnossa niin ei tarvitse tehdä niillekkään päivitystä heti (hinta peruspalikoiden ja parempien välillä ei ole suuri) se olisi itsellä varmaan ennen talvea ohjelmassa. Toinen on startin kiinnitys mikä kannattaa tarkistaa. itsellä oli jostain syystä löystynyt, joten suurempi turmio oli lähellä.. onneksi kärvähti vaan solenoidi kun prikat ottivat oikosulun ja estivät etenemisen.

        Lisätään listaan vielä hehkut. Suhteellisen V-mäisiltä kuulostaa olevan ongelmat 27€ maksaa kpl ja tunnin verran arvioitu vaihtoaika eli yhteensä about 250€.
        Viimeksi muokannut perrier; 4.2.2010, 19:32. Perustelu: lisäys

        Comment


        • #5
          Onhan noissa lapsentautia. Omassani ollut seuraavaa:

          - Hajottaa jatkuvalla syötöllä hehkutulppia. Kerran talvessa saat uusia
          - Diisselin syöttösuulake halkesi ja ampui löpöt pakosarjan päälle kunnon savujen kera. Osaa sai odotella toista viikkoa Saksasta.
          - Nyt hajos turbo, jota tässä juuri aletaan purkamaan

          Tuollaista pientä ;)

          Comment


          • #6
            A4:ssa hehkutulpat on metallisia , kun A6:ssa ne ovat keraamisia. En tiedä onko tällä keston kannalta merkitystä.
            Ainakin metalliset eivät katkea reikiinsä yhtä helposti.

            Jonella tuo turbo on saanut varmaan hieman "normaalia" parempaa kyytiä. Oliko niin että 315hv / 715Nm otettu koneesta ?

            Comment


            • #7
              Jep, onhan tuota autoa on "varovaisesti" kutiteltu ja käskettykin sen mukaisesti :)

              Nyt kun kerran jouduttiin taas säätämään, niin taidan uusia tuon ahtaan 3.0TDI putkiston samalla ja säädetään softa uudestaan. Katitkin voisi hukata sieltä matkalta. Niitähän ei kuuleman mukaan diisseleissä katsastussetäkään osaa kaivata :)

              Comment


              • #8
                Toivottavasti Jone se turbo olisi ehjä, niin ei tarvisi suotta rahaa hukkaan laittaa :( Mutta, voisihan sinne hiukan tujumpaa mutkaa laittaa vanhan tilalle... ;)

                Comment


                • #9
                  Eläs ny Murre liikaa innostu - loota tykännee kyttyrää jo nykyisistäkin väännöistä :)

                  Comment


                  • #10
                    Jaa-ap. Kovin on veljillä koneet kovilla.
                    Sain just leiman omaani (menin vähän liian aikaisin, huomennakin olisi vielä ehtinyt..).

                    Ei huomautuksia.

                    Vm 2004, 201 000 km. Kaikki nivelet, tukivarret ja raidetangon päät, iskarit, hehkut, suuttimet originaaleja, niin ja se akkukin myös.

                    Jarrulevyjä ja -paloja on vaihdeltu ja yhdessä vaiheessa niitä etupyöränlaakereita, tosin nykyiset tuntuu jo kestävän. Nokkaketjun kiristin vaihdettiin. Eipä muita isompia ongelmia (kop-kop).

                    Comment


                    • #11
                      Katitkin voisi hukata sieltä matkalta. Niitähän ei kuuleman mukaan diisseleissä katsastussetäkään osaa kaivata :)
                      Kyllä siellä mun käsityksen mukaan pitää katit olla, tai siis ainakin kuoret, katsastuksessa mitattaviin päästöihinhän nuo eivät dieselissä vaikuta.

                      Comment

                      Working...