Noita vesipumppuja taitaa sitten olla kahdenlaisia, ainakin harakirivaraosina, eli muovisella ja metallisella siipipyörällä. En tiedä onko kummastakaan varsinaista etua/haittaa mutta itse laitatin metallisella siipipyörällä varustetun vesipumpun. Sinänänsä huoltomies kertoi että nokkaremmi ja kiristimet kestää näissä hyvin, mutta jos jakopää jostain syystä korkkaa niin yleensä se johtuu vesipumpun laakereista. Eli vesipumppu kannattaa tosiaan vaihtaa joka nokkahihnarempan yhteydessä.
Tuosta muovisiipisestä vesipumpusta on kokemusta erimerkkisessä autossa.
Vesipumpun laakeri meni väljäksi ja muovisiipi pääsi koskettamaan pumpun pesää, jonka seurauksena muovisiipi irtosi prässäyksestään eikä enää pumpannut nestettä -> lämmöt tappiin.
Comment