Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi ruiskutushetken säädöstä (skoda)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vikakoodi ruiskutushetken säädöstä (skoda)

    Eli 90 hp AGR koneinen Skoda octavia on kyseessä. Pätee varmaan audeihin samat hommat.

    Vikakoodi 550 ruiskutuksen alkamishetken säätö, säätöero, satunnainen



    todiste

    Ajoitus näyttää lukemaa 255 koko ajan vaikka miten painais kaasua :D Kuuluis olla jtn 40. Auto ei vedä kunnolla ja raksuttaa hirveästi. Kilometrejä vasta 530 000 autossa.

    Ajoitus ei pitäs olla pielessä koska starttaa kylmänä ja jakopäät huollettu merkkiliikkeessä ajallaan. Oli ihan yhtäkkiä ajossa alkanut raksuttaan.

    Pumppu kaput?

    #2
    Tai sitten 3:s suuttimen neula-anturi takkuaa.
    Ja jollainhan oli myös ennakonsäätimen johtosarjassa häikkää.

    Mutta kantsii tarkistaa toi jakokin. Jos on yhtään peruja vanhemmista 1Z/AHU koneista, niin alaratas saattaa päästä liikkumaan.

    Tässä Golffin tutkintaa http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=54732
    Sama vikakoodi ja tässä tapauksessa alaratas oli päässy väljäksi

    Comment


    • #3
      Sen ennakonsäätimen mittasin ja siinä oli resistanssi kunnossa. Ja syöttövirta tulee. Eikös käynnistyminen pitäs olla surkeeta jos esim. hampaan jako pielessä?

      Auto ei kyllä savuta yhtään liikaa, ja vika tuli ihan ziks yhtäkkiä ajosta alkoi raksuttaa.

      Alaratas-systeemi on ihan erilainen kuin vanhoissa rutkuttimissa. En usko että se liikahtais.

      Mielenkiintoinen efekti kun ajaa autolla mittausarvojen kanssa niin ennakko on kokoajan 255, mutta kun moottorilla jarruttaa vaihde päällä ja paikallaan kun polkasee ja kierrokset tippuu niin luku tippuu 38 joka ikinen kerta. Eli olis melkein kohdallaan sen mukaan. Weird?

      Comment


      • #4
        Tarkista se alarattaan "kuningas" pultin kireys. Mieluiten heti. Itellä oli aikoinaan 1z:ssa samaa vikaa, rupes käymään karkeasti, savuttaan sinistä käynnistäessä, kiihdytyksen ja moottorijarrutuksen välillä iso ero äänessä vedot kadoksissa yms, ja alaratashan sielä oli löystynyt.

        Kun tekee tarkistuksen heti kun oireita tulee, ei välttämättä ehi kampuran pää muotoutua ja selviää pelkästään uudella rattaalla ja pultilla.

        Tuo satunnainen 00550 tulee siitä että ajoitus on/käy liian kaukana tavoitteesta.

        Comment

        Working...
        X