Paljonko noista 100 hp 1.9 powerdiesel-koneista saa heposia irti, mallia 2001, jos niitä lastuttelee? Kestääkö kilut ja kalut muuten autossa sitä yleensä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.9 TDI PD ohjelmointi
Collapse
X
-
Kunnon ohjelmalla tuostakin varmaa saa sen 130-140 heppaa, ahdin alkaa ensimäisenä ahdistamaan, tuottaa turhan paljon pakopaineita ja lämpöjä. Isompi fööni, suuttimet ja ohjelma ~180 heppaa. Putkiston / cuulerin päivitys tähän lisäksi, niin voi ottaa jo enemmänkin voimaa. Itse koneen pitäisi kyllä kestää, ellei satu olemaan maanantai päivän yksilö.
Edittiä: Tuossahan on vakiona ilmeisesti sama ahdin, kuin 115 PD eli garret 1749V 33.5mm imu ja 36.5mm pako siivet. Ts, järkevällä ohjelmalla pystyy varmasti vakiosuuttimien tuoton hyödyntämään, eli pääsee yli 150 pollen, mutta sitten alkaa kyllä ahdistamaan. Tarkkaa en tiedä, mitkä suuttimet tuossa 100 PD:ssä on, viisaammat lisätköön.Viimeksi muokannut Razur; 25.5.2009, 20:57.
Comment
-
Semmonen 130-140hp noista on otettu ja vääntöjä rajattu kytkimen mukaan.
Ahdinhan tuossa on sama kuin 115hp ajm.
Cuulerin kun päivittää isommaksi niin silloin ahdin joutuu entistä tiukemmalle.
Kaveri penkitti viimekesänä 295hp tuollaisella vakio alakerralla tosin kaikki muu olikin vaihdettu.
Comment
-
Linkitetään tuolta ffp:n puolelta yks toimiva topikki:
1.9 tdi vireistys
Siellä kerrotaan näin:
Alkuperäinen kirjoittaja LTRPD suuttimet riittävät noin
PD100-105=160hepoa
PD115=n.180koputinta
PD130/150=n.200+
PDPowerPlus= Kaksi eri tasoa jotain 210 ja 240hepan välistä(ei kokemusta, kun ei ole yrityksistä huolimatta saatu testiin)
PDRace=+200hevosvoimaa
Comment
-
pd on pumpeduse eikä mikään powerdiesel vaikka maahantuoja kuinka niin mainostaisi...
Olen kuullut, että b6:sen vakio kytkin ei ainakaan hirveesti lisä vääntöä kestä
AFN:n (110hp B5 tdi) pikkukytkin kestää jotain 300Nm, ATJ (6v facelift B5 116hp PD) 240millinen kytkin pitää 400Nm.
edit_ nämä siis referenssinä, mitä siellä voisi olla kiinni. http://vagcat.com/ auttaa usein selvitystyössä
Selvitä googlesta mikä levy siellä on? tai vaihteiden määräkin auttaa asiaa, 6v todennäköisesti 240mm levyllä->no problems.
ahdinkin kannattaa selvittää, se voi tulla nopeasti tiensä päähän eikä ne muutenkaan ikuisia ole, eli 200tkm ajettu ahdin vois muutenkin kaivata kohta remonttia.
Comment
-
Tehonlisäys riippuu hyvinkin suuresti siitä moottorityypistä. Mikä se mahtaa olla?
Laatikko taitaa olla viimeinen asia josta kannattaa huolehtia virityksen jälkeen.
5v laatikot on 228mm kytkimellä ja 6v laatikot 240mm, teoriassa kai mahdollista vaihtaa mutta hyöty virityskäytössä lienee aika lailla pyöreät nolla, varsinkin kun se kutosen kuutonen on yhtä pitkä kuin vitosen viitonen.
edit. oletin siis kyseessä olevan manuaalilaatikko, en tiedä tarkoitettiinko yllä sitten automaattilaatikkoa...Viimeksi muokannut Jultsu_; 29.6.2018, 11:20.
Comment
-
3BG AVF 4-motion. Otin ulos noin 220hv.
Kaksoismassa kyykkäsi, mutta "kovalla" paketilla ei ollut ongelmia.
Ainoa muutos BV43 ahdin ja softa => http://www.tdituning.fi/
Comment
-
Tuossa nyt jonkun sata kilometriä takana ja vitosvaihteella n. 90 vauhdissa kierrokset 1800-1900rpm ja 100 vauhdissa kierrokset nousee 2200rpm.
6-vaihteisessa c4 koppasessa vitosella samat kierrokset 80 vauhdissa ja kutosella 100 vauhdissa, eli tuolla parhaalla Nm alueella (1900rpm). Liekkö sama tuolla uudemman korimallin 6-vaihteisessa laatikossa.
Luulen et jotain vaikutusta kulutukseen on tuolla.
Comment
-
VNT, kyllä.
"Mikä ahdin" on sellainen kysymys johon ei voi antaa ilman lisätietoja vastausta. Oliko tarkoitus säilyttää auto täysin vakiona ja käyttää mahdollisimman pieni rahamäärä vai oliko tarkoitus ottaa tuplasti tehoa irti nykyiseen nähden ja 1000-2000e uudesta ahtimesta ja ECUn syöttöparametrien muutoksista on ihan ok?
Comment
-
Mulla hajosi aikanaan BJB'stä Turbo ja Finturbolla oli tarjolla hybridi, joka oli tehty vissiin VB pohjilta ja 160hp'lle. Taisi olla jotain 500e nurkilla toi mutka, mutta toki jo vuosia sitten.
Omaan ei vieläkään ole tehty mitään softausta, eli edelleen 105hp, mutta se hyöty ns isommasta turbosta on ollut, että jaksaa paremmin vetää koko kierroalueella. Ei siis heppoja tai vääntöä lisää, mutta ei hyydy samoin kuin vakioahtimella.
Toki softaamisella saisi sitten tuolla uudella sen noin 160hp, mutta tiedä koska sen saa aikaseksi hommattua, jos koskaan. Rajottavana on suuttimet, jotka pitäisi jo huoltaa/vaihtaa. Pölläyttää vähän sinertävää kylmänä käynnistäessä, eli varmaan vuotaa hieman läpi.
AVX taisi tulla jo VB'llä, mutta ehkä kysyisin esim Finturbolta vaihtoehtoja. Muitakin turbofirmoja toki on.
Comment
-
Sekoilin vähän Harrin autoissa ja tuli väärään autoon kohdistuvaa tarinaa. Siivosin.
PD130 kohdalla se sen oma ahdin on vaan aika sopiva. PD150:n ahdin on bolton-vaihtoehto teettämättä mitään customia, mutta on myös selvästi lagisempi eli käyttöominaisuudet kärsii. Ehkä hyvä olisi jotain niiden välistä customina, jos bang for buck ei ole kriittinen.
Comment
-
Kkk BV43 (03G145702H) myös bolt-on AVF/AWX. Olikohan ahtopuolen letkun liitos eri.
Tällä saa vakiosuuttimilla tehoa irti 190-220hv, riippuu onko vanhemmilla riittoisimmilla suuttimilla vai uudemmilla.
Omassa 3BG:ssä aikoinaan softa http://www.tdituning.fi/ , välijäähdytin vakio, turbo Kkk BV43, Dark side EGR delete kit, suuttimet vakio. Kustannukset tonnin luokkaa.
Comment
-
BV43 tarvitsee myös tulpan egt anturin paikalle. Fin-turbo ainakin myy.
Edellisen auton AFN moottorin laitoin tuollaisen takkuilevan ebay turbon tilalle, hienosti toimi.
Nykyisessä pumpparissa on Fin-turbon hybridi ja tdi-tuning softa, noin 200hv/450nm pitäisi olla. Käytökseltään omaan makuun vähän turhan kulmikas mutta koska en ole itse ohjelmaa ollut tilaamassa niin en tiedä onko sitä edellinen omistaja erikseen toivonut..
AFN+isommat suutinkärjet+bv43 säädettiin niin että käytös oli kuin isommalla bensavaparikoneella ajaisi, mukavan jouheaa.
Tämä AVF on ikäänkuin on-off, noin 2000rpm tulee kaikki löyly kerralla ja jos on vähän kuormaa ja iso vaihde tuvassa alkaa uudehko massapyörä pohjaamaan.
Comment
-
PD150 ARL:n ahdin ei tietenkään käy pitkittäiseen PD130:iin.
BV43 on aika hyvä bolt-on, aivan hitusen tulee lagia vajaa 2000 rpm:ään, mutta toisaalta voi aika vapaasti vapauttaa kaiken tehon mitä vakiosuuttimilla saa. Vakioahtimella joutuu aika paljon rajoittamaan tehoja 3000 rpm yläpuolella AVF/AWX:ssä.
Comment
-
Mistä helpoin tunnistaa onko ohjelmoitu? Oma AVB koneellinen näyttää kylmänä ahtavan parhaimmillaan mittarin tappiin ja lämmettyään 1,3 - 1,4 bar. VNT säätövipu näyttää ainakin pakallaan kaasutellessa liikkuvan hyvin.
Comment
-
-
Noniin auto taas käy ja koeajolla MAP specified näytti parhaimmillaan 2345 mbar. Mistä tuota syöttömäärää kannattaa seurata ja mitä sen pitäisi olla?
Comment
Comment