Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 -00 q 2,5tdi ei käynnisty,apuja,kiirus... (Auto nyt kunnossa 23.05.2009-->).

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    1040e pumpun korjaus, ne pumput muuten mitä ainakin minulle tarjottiin "uutena" ovat käytetyistä osista kasattuja (hinnat on 1500-1800e), täysin uusi pumppu yli 3000e (sairasta). Saa nähä oliko hyvä päätös tuo korjaus,noh ainakin sille saa 1v. takuun eli saman kun kokonaan uusille pumpuillekkin.
    Viimeksi muokannut The Base; 30.8.2009, 00:29.

    Comment


    • #32
      Noissa saattas kannattaa jo hyödyntää ruåttin kruunun kurssia, ja tilata sieltä.
      Postimaksutkaan ole kuin 15? luokkaa.

      Comment


        #33
        Aika hyvä tuntipalkka tuolle rempalle tulee. Vai maksaako tuo ohjausyksikkö oikeasti kuinka paljon?

        Comment


        • #34
          Omaan pumppuun maksoi tuosssa keväällä muistaakseni jotain 370? tuo pelkkä ohjainboksi. Samalla toki laitettiin ennakonsäätömäntä ja muutkin hilut uusiksi jolloin hintaa tuli töineen juurikin tuo noin 1k?.

          Comment


          • #35
            Joo, en saanu Ke:na sitä asennusmestaria puhelimen päähän, sihteeri sanoi että ohjainyksikkö menny...ei tienny tarkemmin, lappu pitäs olla mukana missä tarkemmin ilmenee mitä tehty,jahka pumppu tänne saapuu, se asentaja tais kyllä sanoo et just noi männät vaihetaan siihen boxin mukana ja ehkä kampiakseli jos vääntynyt....

            Ruotsista kannattas varmaan tilata kruunu on sitä luokkaa, jos vaan tiettää mistä sen uskaltaa tehä ja pelaako mm.takuu asiat,puhelin neuvonta jne.

            Tammerilla korjaus arvio ois ollu 1200-1300e

            Comment


            • #36
              Pumppu laitettu paikoilleen, auto pelaa. Katottiin samalla (oik.puoliskon) nokkien kuntoa... ja kyllähän siellä oli muutaman nokan kärjessä kulumaa, jäljet oli kaikissa mutta kynnellä kokeilemalla ei pykälää kaikista löytynyt. N. 0.2mm-0.3mm oli sitten taas syvimmät urat. Koneen toista puolta ei ryhdytty aukaisemaan...tuskin siellä isoa muutosta ois löytynytkään ja kun ei suunnitelmissa nokkien korjaus ollutkaan... pitänee odotella milloin oireita alkaa esiintyä siltä saralta.

              Onko kellä muuten kokemusta tarkemmin nokkien hiomisesta/kunnostuksesta ? minkälainen operaatio ja mitä on kustannuspuoli ? kannattaako vanhojen nokkien eheyttäminen edes ylipäätään ?

              Vielä nuilla nokilla tosin saattaa ajella pitkäänkin... tai sit ne menee huomenna :)

              Comment


                #37
                Joo helppo homma tollainen remontti, helppo ja helppo.. betonimylläriltä meni 5 tuntia k.o laitoksen tulille saamiseen.

                Ammattilainen olisi, ehkä laittanut ne astianpohjalle jääneet 2 pulttia paikoilleen ;)



                Turbo sulta kyllä ennen nokkia hajoaa.

                Comment


                • #38
                  Aiheeseen liittyen vein tänään sorvarille malliksi uuden naftasuodattimen ja pätkän nailonikankee. Tekeepi siitä kierrätysventtiilin tilalle tulpan ja täten kytkemme paluunaftan kulkemaan suoraan tankkiin. Tuskin tarvii näillä keleillä esilämmitellä, kun parkissa piruuttani kokeilin kämmenselällä filtterin kylkeä. -Kuuma kun hellakoukku! Ei tarvi enää ihmetellä miksi boksit paukkuu.

                  Comment


                  • #39
                    Alkuperäinen kirjoittaja saimi Näytä viesti
                    Joo helppo homma tollainen remontti, helppo ja helppo.. betonimylläriltä meni 5 tuntia k.o laitoksen tulille saamiseen.

                    Ammattilainen olisi, ehkä laittanut ne astianpohjalle jääneet 2 pulttia paikoilleen ;)



                    Turbo sulta kyllä ennen nokkia hajoaa.
                    Ja sit kun se ahdin menee ni laitetaan ISO tilalle, sillei ois saatava että 100e seteliä ei saa kiihytyksen aikana otettua kojelaudalta :)

                    Comment


                      #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja vitonen
                      Aiheeseen liittyen vein tänään sorvarille malliksi uuden naftasuodattimen ja pätkän nailonikankee. Tekeepi siitä kierrätysventtiilin tilalle tulpan ja täten kytkemme paluunaftan kulkemaan suoraan tankkiin. Tuskin tarvii näillä keleillä esilämmitellä, kun parkissa piruuttani kokeilin kämmenselällä filtterin kylkeä. -Kuuma kun hellakoukku! Ei tarvi enää ihmetellä miksi boksit paukkuu.
                      Tuli tuossa viime viikonloppuna tarkisteltua ajoituksia omasta, kaverin Portterista ja kaverin veljen B5:stä. B5:n AFB-myllyn PA-lämpötila näytti lukemaa 145 astetta, kun 5-pyttyisissä lukema oli 124 astetta.

                      Comment


                        #41
                        Auttaisikohan tähän sekin, että laittaisi pienen siirtopumpun tankin päälle joka pumppaisi siitä kohti syöttöpumppua?

                        Nythän se tankin sisällä oleva nostaa vain siihen kuppiin, josta syöttöpumppu sen imee.

                        Vähentäisikö se riskiä, että pumppu käy kuivana jossain vaiheessa/ tulisiko enemmän kiertoa polttoaineeseen, kun kerran kuumentuu niin paljon.

                        Comment


                          #42
                          PA-lämpötila näytti lukemaa 145 astetta, kun 5-pyttyisissä lukema oli 124 astetta.
                          Ei taida ruudulla näkyvät lukemat olla kuitenkaan suoraan celsiusta vaikka tuosta näkeekin eron vitosen ja kutosen välillä.

                          Auttaisikohan tähän sekin, että laittaisi pienen siirtopumpun tankin päälle joka pumppaisi siitä kohti syöttöpumppua?
                          Kokeilin tuota joskus mutta tuntuu ennemminkin ahdistavan ja kuumenevan sellainen pumppu välissä.

                          Tekeepi siitä kierrätysventtiilin tilalle tulpan ja täten kytkemme paluunaftan kulkemaan suoraan tankkiin.
                          Hep, laitahan sarjatuotantoon ja mulle muutama tuollainen.

                          Comment


                          • #43
                            -Jep. Automaattisorvilla tehhään joten ohjelma jää muistiin. Kokeilen mieluusti ite ensin ennenkuin aletaan hajottamaan pumppuja urakalla. Mutta jos kokeilu onnistuu, asiaa voidaan harkita.

                            Comment


                            • #44
                              Niin imeekö se siirtopumppu vain pelkästään siihen kuppiin naftan ja ruiskupumppu imee sen suuttimille sieltä?

                              Katoin niin oli ainakin kuppi täynnä naftaa mutta putkiin asti ei sitä enää tullut.

                              Comment


                                #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja Jani Forss
                                Ei taida ruudulla näkyvät lukemat olla kuitenkaan suoraan celsiusta vaikka tuosta näkeekin eron vitosen ja kutosen välillä.
                                Ei ainakaan suodattimessa. Tiedä sitten, mistä kohdin tuo mitataan..

                                Comment


                                • #46
                                  Onpas salaperäinen vika itsellä. Releelle tulee huono maadoitus, virtaa ei tule siirtopumpulle ja sitten kun koittaa suoraan siirtopumpulle 12v niin ei tapahdu mitään.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Lisätään tähän yksi kappale lisää hajonneita ruiskutuspumppuja. Hintaa kaiken kaikkiaan 3300€. Ruiskutuspumppu, kolmosen neulasuutin (tjsp) ja työt. 150000 km mittarissa. Yksi turbo jo vaihdettu.

                                    Elämä on.

                                    V*t*tt**.

                                    Kaljaa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ilmeisesti laitettiin täysin uusi pumppu? Yrititkö vanhaa korjauttaa?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Alkuperäinen kirjoittaja mjkr Näytä viesti
                                        Ilmeisesti laitettiin täysin uusi pumppu? Yrititkö vanhaa korjauttaa?
                                        Jep, uusi pumppu. Satuin olemaan Vantaalla 3 viikkoa sitten kokouksessa ja sieltä kun yritin lähteä pois niin auto ei käynnistynyt. Auto vietiin Raskoneelle missä epäiltiin siirtopumppua viaksi, ei ollut. Nostivat kädet pystyyn ja siirtivät auton Audi Centerille, viikon ihmettelyn jälkeen. 2 viikon odotuksen jälkeen tänään ilmoittivat auton olevan heillä takaisin, saa lunastaa yllämainittuun hintaan.

                                        Eipä tuossa sopassa paljon enään itse pystynyt asioita järjestelemään täältä pohjanmaalta, varsinkin kun mitään ei missään vaiheessa ilmoitettu jos ei itse soittanut ja kysynyt.

                                        Lisää kaljaa...

                                        Comment


                                        • #50
                                          Jaahas, sama tauti iskeny tännekki. Audi jäi pihaan, pyörittää kyllä mut ei yritäkkään käyntiin. Suutin putkista ei tuu löpöä tippaakaan. Missä sitä kaljaa olikaan....

                                          Comment


                                          • #51
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Nampis Näytä viesti
                                            Jaahas, sama tauti iskeny tännekki. Audi jäi pihaan, pyörittää kyllä mut ei yritäkkään käyntiin. Suutin putkista ei tuu löpöä tippaakaan. Missä sitä kaljaa olikaan....
                                            Toivotaan parempaa tuuria mitä minulla ja muilla on ollut.......

                                            Comment


                                            • #52
                                              siirto pumpun tutkimisen jälkeen. Myös kohtalotoveri,eli syöttöpumppu p--kana

                                              Comment


                                              • #53
                                                Meidän kautta saa kunnostetun pumpun 1360eurolla. Vanha pumppu luonnollisesti vaihdossa. Myös vanhan kunnostus mahdollista.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Hyviä vehkeitä nämä auvit :)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Vikakoodeja lukasin tuosta audista ja löyty tämä Address 01: 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35 - 00. Oliskohan sittenki käynnistyksenesto syypää vikaa eikä pumppu. Jos tuo pumppu on menny hajalle ni se on sitte totaalisen hajalla kun ei tuu yhtään löpöä putkista startatessa. Osallahan on tullu valumalla löpö putkista.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Jos se olis käynnistyksenesto, niin auto hörähtäisi hetkeksi käymään.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Jotkut VAG dieselit ei edes hörähdä vaikka olis ajonesto päällä, eli tutki ajonesto ennenkuin vaihdat pumpun!

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Sivusta seuranneena,haluaisin tietää miten tuo ajonesto tutkitaan?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Eiköhän se ohjaa sammutinsolenoidia. Solkulle pitäs tulla virta kun starttailee, jos ei tuu niin on periaatteessa "sammutus" asennossa.

                                                            Vikahan voi olla mm. avaimessa, koodauksessa tms.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              En tiedä, mutta luulen että niin yksinkertainen ajonesto ei ole enää kyseisessä kulkineessa että sammutus solenoidille sähkön syöttämällä saisi ajoneston ohitettua. Ts. vaikka sammutus solenoidi saa sähkön, niin ei kyllä käynnisty, jos ajonesto päällä, muutenhan se ajoneston ohittaminen olisi enemmän kuin helppoa:) Mitä omia kokemuksia on, niin ajonesto antaa auton käyntiin, mutta sammuu samantien.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X