1040e pumpun korjaus, ne pumput muuten mitä ainakin minulle tarjottiin "uutena" ovat käytetyistä osista kasattuja (hinnat on 1500-1800e), täysin uusi pumppu yli 3000e (sairasta). Saa nähä oliko hyvä päätös tuo korjaus,noh ainakin sille saa 1v. takuun eli saman kun kokonaan uusille pumpuillekkin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 -00 q 2,5tdi ei käynnisty,apuja,kiirus... (Auto nyt kunnossa 23.05.2009-->).
Collapse
X
-
Joo, en saanu Ke:na sitä asennusmestaria puhelimen päähän, sihteeri sanoi että ohjainyksikkö menny...ei tienny tarkemmin, lappu pitäs olla mukana missä tarkemmin ilmenee mitä tehty,jahka pumppu tänne saapuu, se asentaja tais kyllä sanoo et just noi männät vaihetaan siihen boxin mukana ja ehkä kampiakseli jos vääntynyt....
Ruotsista kannattas varmaan tilata kruunu on sitä luokkaa, jos vaan tiettää mistä sen uskaltaa tehä ja pelaako mm.takuu asiat,puhelin neuvonta jne.
Tammerilla korjaus arvio ois ollu 1200-1300e
Comment
-
Pumppu laitettu paikoilleen, auto pelaa. Katottiin samalla (oik.puoliskon) nokkien kuntoa... ja kyllähän siellä oli muutaman nokan kärjessä kulumaa, jäljet oli kaikissa mutta kynnellä kokeilemalla ei pykälää kaikista löytynyt. N. 0.2mm-0.3mm oli sitten taas syvimmät urat. Koneen toista puolta ei ryhdytty aukaisemaan...tuskin siellä isoa muutosta ois löytynytkään ja kun ei suunnitelmissa nokkien korjaus ollutkaan... pitänee odotella milloin oireita alkaa esiintyä siltä saralta.
Onko kellä muuten kokemusta tarkemmin nokkien hiomisesta/kunnostuksesta ? minkälainen operaatio ja mitä on kustannuspuoli ? kannattaako vanhojen nokkien eheyttäminen edes ylipäätään ?
Vielä nuilla nokilla tosin saattaa ajella pitkäänkin... tai sit ne menee huomenna :)
Comment
-
Aiheeseen liittyen vein tänään sorvarille malliksi uuden naftasuodattimen ja pätkän nailonikankee. Tekeepi siitä kierrätysventtiilin tilalle tulpan ja täten kytkemme paluunaftan kulkemaan suoraan tankkiin. Tuskin tarvii näillä keleillä esilämmitellä, kun parkissa piruuttani kokeilin kämmenselällä filtterin kylkeä. -Kuuma kun hellakoukku! Ei tarvi enää ihmetellä miksi boksit paukkuu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja saimi Näytä viestiJoo helppo homma tollainen remontti, helppo ja helppo.. betonimylläriltä meni 5 tuntia k.o laitoksen tulille saamiseen.
Ammattilainen olisi, ehkä laittanut ne astianpohjalle jääneet 2 pulttia paikoilleen ;)
Turbo sulta kyllä ennen nokkia hajoaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vitonenAiheeseen liittyen vein tänään sorvarille malliksi uuden naftasuodattimen ja pätkän nailonikankee. Tekeepi siitä kierrätysventtiilin tilalle tulpan ja täten kytkemme paluunaftan kulkemaan suoraan tankkiin. Tuskin tarvii näillä keleillä esilämmitellä, kun parkissa piruuttani kokeilin kämmenselällä filtterin kylkeä. -Kuuma kun hellakoukku! Ei tarvi enää ihmetellä miksi boksit paukkuu.
Comment
-
Auttaisikohan tähän sekin, että laittaisi pienen siirtopumpun tankin päälle joka pumppaisi siitä kohti syöttöpumppua?
Nythän se tankin sisällä oleva nostaa vain siihen kuppiin, josta syöttöpumppu sen imee.
Vähentäisikö se riskiä, että pumppu käy kuivana jossain vaiheessa/ tulisiko enemmän kiertoa polttoaineeseen, kun kerran kuumentuu niin paljon.
Comment
-
PA-lämpötila näytti lukemaa 145 astetta, kun 5-pyttyisissä lukema oli 124 astetta.
Auttaisikohan tähän sekin, että laittaisi pienen siirtopumpun tankin päälle joka pumppaisi siitä kohti syöttöpumppua?
Tekeepi siitä kierrätysventtiilin tilalle tulpan ja täten kytkemme paluunaftan kulkemaan suoraan tankkiin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jani ForssEi taida ruudulla näkyvät lukemat olla kuitenkaan suoraan celsiusta vaikka tuosta näkeekin eron vitosen ja kutosen välillä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mjkr Näytä viestiIlmeisesti laitettiin täysin uusi pumppu? Yrititkö vanhaa korjauttaa?
Eipä tuossa sopassa paljon enään itse pystynyt asioita järjestelemään täältä pohjanmaalta, varsinkin kun mitään ei missään vaiheessa ilmoitettu jos ei itse soittanut ja kysynyt.
Lisää kaljaa...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Nampis Näytä viestiJaahas, sama tauti iskeny tännekki. Audi jäi pihaan, pyörittää kyllä mut ei yritäkkään käyntiin. Suutin putkista ei tuu löpöä tippaakaan. Missä sitä kaljaa olikaan....
Comment
-
Meidän kautta saa kunnostetun pumpun 1360eurolla. Vanha pumppu luonnollisesti vaihdossa. Myös vanhan kunnostus mahdollista.
Comment
-
Vikakoodeja lukasin tuosta audista ja löyty tämä Address 01: 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35 - 00. Oliskohan sittenki käynnistyksenesto syypää vikaa eikä pumppu. Jos tuo pumppu on menny hajalle ni se on sitte totaalisen hajalla kun ei tuu yhtään löpöä putkista startatessa. Osallahan on tullu valumalla löpö putkista.
Comment
-
En tiedä, mutta luulen että niin yksinkertainen ajonesto ei ole enää kyseisessä kulkineessa että sammutus solenoidille sähkön syöttämällä saisi ajoneston ohitettua. Ts. vaikka sammutus solenoidi saa sähkön, niin ei kyllä käynnisty, jos ajonesto päällä, muutenhan se ajoneston ohittaminen olisi enemmän kuin helppoa:) Mitä omia kokemuksia on, niin ajonesto antaa auton käyntiin, mutta sammuu samantien.
Comment
Comment