Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 -00 q 2,5tdi ei käynnisty,apuja,kiirus... (Auto nyt kunnossa 23.05.2009-->).

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 -00 q 2,5tdi ei käynnisty,apuja,kiirus... (Auto nyt kunnossa 23.05.2009-->).

    Joo eli tänä aamuna oli tarkoitus lähteä työmatkalla mutta Audi oli näköjään eri mieltä: Auto starttaa mutta ei juuri edes hörähdä, ensimmäisellä starttauksella vähän hörähti mutta sen jälkeen aivan kuollutta, startteja kokeiltu jo n.20kertaa rupee jo akku kohta puutuun.


    Yritetty kotikonstein:
    -Akun napa käytetty irti
    -kokeiltu eri avaimella starttausta
    -sulakkeet tarkistettu
    -ovia rämpätty lukkoon ja pois
    -virtoja käännetty pois ja päälle

    Ei vaikutusta.

    Oisko jollain kurulla vinkkiä/kokemuksia ?

    Kiitokset etukäteen
    Viimeksi muokannut The Base; 13.6.2009, 17:07.

    #2
    Olisiko mahdollisuutta vikakoodien lukuun? Sieltä voisi löytyä vinkkejä, muuten voi olla aika hiljaista...

    Comment


    • #3
      Illalla ois kaveri tulossa mikäli kerkee koneen kanssa koodien lukuun, aattelin jos jollakulla ollu saman tyyppistä ongelmaa ni.... oiskohan dieselpumppu ? nakuttava ääni kyllä mielestäni kuuluu kun kääntää virrat.

      Comment


        #4
        Ruiskutuspumppu on yksi vaihtoehto, käynnistyksenesto toinen (epätodennäköisempi koska ei edes hörähdä).

        Vilahtaako hehkun valo kun laittaa virrat ?
        Paljonko ajettu ?

        Comment


        • #5
          Joo pumppua ite ainakin pelkään (kallis?), tosin se kaveri joka on tulossa hakeen huoltoon sano et pitäs pitkällä startilla käynnistyä jos pumppu...tiedä häntä.

          Kaikki merkkivalot syttyy kun laittaa virrat päälle,myös hehku palaa normisti n.3sek. ja sit sammuu, mitään muita hälyjä ei tule tauluun.. paitsi kun automaattilaatikon vaihdeasennon siirrät p -> R:lle niin tauluun tulee öljykannun kuva ja merkkiääni piipittää ??

          Öljyä koneessa tikun mukaan on ihan normaalisti ja polttoainettakin mittarin mukaan vajaa puoltankkia.

          Autolla ajettu 196tkm.

          Comment


            #6
            Yks mitä ei ehdottomasti kannata tehdä on sahata tota käyntiin. Moni on sillä keinolla hajottanu pumpun. Kantsee kattoa polttoaineletkusta et onks ilmaa ja siirtyykö löpö käynnistyksen aikana.
            Viimeksi muokannut 8866; 13.5.2009, 17:52. Perustelu: Foorumi rivittää automaattisesti.

            Comment


              #7
              Veikkaus pumpulle. Suosiolla auto lavalle ja pajalle. Ne kestää vaan sen about 200-250 tkm. Boschin laatu on tasaista. Sama juttu Mesellä samalla VP44 pumpulla. Vikakoodien luku antaa muistaakseni tiedon säätöalueen ulkopuolella olemisesta mikä johtuu siitä, että pumpun sisällä oleva säätöpyörä on halki/rikki.

              Tosin on noista niitä elektroniikkaosiakin mennyt. Jossain (olikohan tällä palstalla) oli ohje sen ohjauksen kärvähtävän lutikan korjaamisesta. Ei ollut monen euron osa. Tai sitten dieselschrauber.de tai ff-motorsport.com.

              Niinnojoo, voi se olla ilmavikakin. Koodien luku melkein pakollinen.

              Comment


              • #8
                Pihassa koodit luetettu= ei mitään. Siirtopumpulta ei kuulu mitään ääniä kun virrat kääntää päälle, kun starttaa niin pumppu pyörii "vaimean" kuuloisesti, konehuoneessa suodattimella ei tapahu mitään. Eli näillä näkymin aika selkee pumppuvika, jännä että ei antanu mitään koodia, no huomenna purkaavat sen pumpun ja kattovat tarkemmin.

                Lavalla lähti Audi joo... Onnex Bimmeri kestää ni pääsee sillä huomenna reissuun....


                Kirjoittelen sit vielä tarkemman diaknoosin kun homma varmistuu.

                Comment


                • #9
                  Sama juttu Mesellä samalla VP44 pumpulla.
                  -Uteliaisuuttani kyselen, missä Mesessä käytetään vp44 pumppua?

                  Comment


                  • #10
                    Vielä tohon kun kirjoitin että Öljykanisteri ilmestyy tauluun kun siirtää vaihevalitsimen muualle kun P:lle, tais olla konepelti silloin pystyssä kun semmosta valitteli...

                    Comment


                      #11
                      Mese on käyttänyt sitä samaa VP44:ää 90-luvun lopun ja 2000-luvun alun TDI ja CDI-koneissa. Samoihin aikoihin tehdyissä Meseissä on samat pumppuviat ainakin niiden tuttujen mukaan, joilla tuommoinen oli. N>2.

                      Comment


                        #12
                        Nyt ei kyllä ihan heti muistu mieleen että mersu olisi moista käyttänyt?
                        Saa toki valaista tyhmää jos näin on.

                        Comment


                        • #13
                          "CDI-koneissa"

                          Mitäs tekemistä Common Rail pumpulla on tähän VP44 pumppuun? TDi VP44 =jakajapumpullinen, CDI= common rail, jossa on vain korkeapainepumppu, jossa ei ole esim ennakon säätöä kuten jakajapumpullisissa.

                          Bemareissa on ollut vp44 ja myös tässä opel omega 2.5 td(s) koneessa.

                          Comment


                          • #14
                            Itsellä kävi kans mahtavasti audin kanssa.

                            Viikon muijan mukaan oireili että sai sahata kauan käyntiin, koko ajan vain sahauksen aika venyi pidemmäksi ja kun lähti käyntiin niin pölläytti sinisen pilven. Lämpöisenä lähtee hyvin käyntiin. Nyt rupesin audia itse katsomaan niin ei enää lähtenyt käyntiin. Tasaisesti starttaa mutta ei edes lupaakkaan. Suuttimien paluuletkut vaihdettu ja ilmattu polttoainejärjestelmä.

                            Otin auki tuleputken ennen suodatinta ja eihän sieltä prkl mitään naftaa tullut.
                            Ei taida oikein muuta olla kuin siirtopumppu enää vialla. Lueskellut foorumin jo puhki mutta ei enää tule oikein muuta vikaa mieleen. Ajoitus ehkä mutta tekiskö se tuollaista sitten?!

                            Auto on 2.5 tdi -00

                            Comment


                            • #15
                              Jos suodattimelle ei tosissaan tule tavaraa niin siirtopumppuhan sieltä on mennyt silloin. Vaikka ennakko olis 180 astetta pielessä tavaraa tulisi mut väärään aikaan ;)

                              Comment


                              • #16
                                Joo niinhän se taitaa olla vain valitettavasti. Osaisko joku sanoa mistä saisi halvalla uuden/käytetyn pumpun?

                                Comment


                                  #17
                                  Ruiskupumppuhan se tästä oli mennyt.. Ei tule tavaraa suutin putkista kun valumalla.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Livet är. Kallista tää autoilu on välillä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Joo onhan se. Auto ollut kuukauden ajossa, mennyt automaattilaatikko ja nyt pumppu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oliko pumppu mennyt täysin vai pelkästään "aivot" sulanu? Aivot ainakin saa korjattua, tosin sekin taitaa olla about 1k€:n pieti.

                                        Joo onhan se. Auto ollut kuukauden ajossa, mennyt automaattilaatikko ja nyt pumppu.
                                        Enää onkin sitten jäljellä nokka-akselit, huohotin, ahdin ja laturikin taitaa usein sanoa työsuhteen irti ~200tkm kohdalla.

                                        Comment


                                        • #21
                                          No niin, joo syöttöpumppu paskana, voi olla että foliot/piuhat/sähköt pumpun kylestä kaput, mut kuulemma tosiaan kirurkin hommaa jos meinaa pelkästään ne vaihtaa ja tonni menee siihenkin heittämällä. Ei kellään tiedossa Pumppuneroja ketä vois yritää korjausta tai käytetty toimiva pumppukin kelpais aika mukavasti ?

                                          Joo ei oo halapoo tämä Audeilu/autoilu välillä :)

                                          p.s.Boshilla kuulemma alentaneet tuota kyseisen pumpun hintaa (vp 44) koska niitä paukkuu niin paljon.... taitaa silti 1500e kieppeille jäädä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Edellinen omistaja oli korjauttanut pumpun Tammer Dieselissä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              -Sieltä boksista tussahtaa yleensä se määränsäätimen päätekivi. Sen saa kyllä vaihdettua, mutta vaatii hiukan asiaan vihkiytymistä. -Kuka viittii ekana kokeilla? Vanhan boksin kanssa kun ei oo juur menetettävää...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Joku sais nyt projektin siitä ? :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja mjkr Näytä viesti
                                                  Edellinen omistaja oli korjauttanut pumpun Tammer Dieselissä.
                                                  Soitto Tammerille: Korjaus arvio 1200-1300e, uus 1700e, jos tuolta meinaa niin melkein kannattaa noilla hinnoilla uus ostaa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Omasta pumpusta oli joku aika sitten hajonnu/kulunu ennakonsäätimen männän pinnoite puhki ja se leikkas kiinni. Pumppu korjattiin Rovaniemellä PR-Dieselissä. Samalla vaihdetttiin nuo "aivot" uusiin. Hintaa pumppuremontille tuli karvan verran alle 1K?. Vanhat aivot taitavat olla Foorumilla vaikuttavan nimimerkki 'vitosen' hallussa... Jollei se ole niille vielä keksinyt parempaa käyttöä...?

                                                    En tiedä vielä että tuliko säästettyä väärässä paikassa kun en samantien hankkinut uutta pumppua? Mutta se 700? säästön järkevyys selvinnee kesän ja tulevan talven aikana. Nyt takana reilut 10 000 km eikä mitään ongelmia ole toistaiseksi ilmennyt.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Joo,kyllä se mokkula on vielä tallessa. -Ja pysyy ;) Piti näetsen vaihtaa siihin juuri tuo päätekivi, muttakun se alkuperäinenkin on ehjä. Pidetään varalla jos sattuu tarvetta tulemaan.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ruiskutuspumppu (syöttöpumppu) lähtee huomen aamulla Turkuun, Dieselhuolto Häkkiselle joka on erikoistunut kyseisten pumppujen korjaukseen. Pumppu todennäköisesti pystytään korjaamaan (vaihtamalla ohjausyksikkö ja mikäli tarvetta uusimalla/oikaisemalla pumpun vetoakseli).... sua nähä mitä löytyy. Samalla kun nyt on jo jonkin verran konetta purettu niin katellaan niitten kuuluisien nokkien kunto, ihan jännittää löytyykö muutamalla tonnilla lisää korjattavaa :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Dieselhuolto Häkkiseltä tuli tänään puhelu: -pumppu on valmis, minne lähetän ? Aika nopeeta toimintaa kun ottaa huomioon että ovat hakeneet pumpun vasta tänä aamuna matkahuollosta... noh,hyvä niin. Ohjainyksikköhän se siitä oli rikki, ilmeisesti ei muuta. Perjantaina pääsee hyvällä säkällä laitamaan takas nippuun....

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mitä kustansi korjaus?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X