Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Caddy jätti tielle 1.9tdi 77kw

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Johtosarjaa mä olen vähän pohtinutkin. Ameerikanmaalla on ollut muissa samanikäisissä johdinongelmia, mutta ei mitenkään tyyppivikamääriä.
    Sammumisten yms ongelmien juurisyy täytyy löytyä samalta suunnalta.

    Onko hajua mitä johtosarjan vaihdattiminen voisi maksaa, kun semmosen tekeminen pihalla pakkasessa ei houkuttele?

    Comment


    • #32
      no pumppariin se on muutaman tunnin rypistys, eikä sitä oikein voi nopeuttaa mitenkään. alta päivän homma kuitenkin..
      tarkemmat arviot varmaankin korjaamo osaa heittää kun pyytää niitä tekemään tarjouksen.

      Comment


        #33
        Ajatuksissa on vaihtaa auto toiseen, mutta ensin pitäs nämä viat saada fiksattua.
        Nyt on taas vaihteeksi toiminut, vaikka pakkasta on ollut -15. Lauantaina kun piti lähteä reissuun ei tietenkään toimintut.

        Ja hieman ihmetyttää, että moottorin vikavalo on itsestään sammunut samalla kuin vika tilapäisesti on poistunut. Koodi on kyllä muistissa vielä.
        En tiennyt, että tuo voi noinkin toimia.

        Listalla on nyt ehkä johtosarjan ja vakuumiboksin vaihto. Sillä saa touhutonnin menemään.

        Comment


        • #34
          Listalla on nyt ehkä johtosarjan ja vakuumiboksin vaihto
          Kannattaa nyt ekana katsoa se johtosarja, ei nyt ihan älytön homma uusia sinne pari metriä piuhaa.

          Comment


            #35
            Tuo vakuumiboksi siksi, että jotenkin tuntuu ettei tuo N75 ole aivan terve muutenkaan.
            Tyhjäkäynnillä nimittäin turbon kierrokset nousee ja laskee epäsäännöllisesti, eli tuntuu, että N75 ohjailee siellä omiaan. Lisäksi tulee tuo turbopotku 2500rpm kohalla. Tämä on ollut oire alusta asti. Ei vaikuta onko talvi tai kesä. Muuten kierroksilla ei ole aaltoilua.
            Ja kun tuossa tuo N75 on integroitu tonne vakuumiboksiin niin siksi sitä ajattelin johtosarjan ohella vaihtaa jossain vaiheessa.

            Comment


            • #36
              ennen vakuumiboksi-kombon vaihtoa tarkista että siellä on oikeasti kaikissa käyttötilanteissa alipainetta painemittarilla.
              ettei siis joku letkuliitos vuotaisi tietyssä moottorin asennossa / alipainepumpun tuotto ei riittäisi / tms.

              _erittäin_ harvinaista että tuo komboventtiili menisi pas2.

              Comment


                #37
                Vakuumiboksin kohdalla ei mitään uutta, nyt on toiminut ilman ongelmia taas.
                Nokka-akselin anturin kohdalta löytyi johtosarjasta vikaa auton sisältä ja toinenkin johto oli menossa poikki. Saas kattoa auttoko mitään. 5v syöttössä anturille oli katkos.
                Edit: Seitsemän johtoa kaipas korjausta johtosarjassa startin lähistöllä. Nyt starttaaa taas ainakin normaalisti.

                Edit2: Nyt pelaa taas normaalisti. Nuo johdot oli syöpyny/poikki Startin ja vahdelaatikon kohdalta. Ne menee nippuna hyvin suojattattuna, mutta silti oli johoissa tasasin välein kuori irronnut ja johdot näkyvillä hapettunut. Ettai olisi jotain sekundajohtoa käytetty.
                Mistähän kohtaa seuraavaksi mene johdot katkipoikki
                Viimeksi muokannut Puuhapete; 10.1.2011, 12:45.

                Comment


                  #38
                  Aika lailla sama ongelma, kyseessä Touran 1,9 TDI, 74 kW, ajettu 244000.Tässäkin aina kosteaa sää. Kuinka paljon johtojen vaihto maksoi?
                  http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=16558

                  Comment


                    #39
                    Ei vaihdettu johtosarjaa vaan korjattiin se. Vaasassa Sundomin autosähkö kävi läpi tuota nelisen tuntia ja hintaa tuli reili parisataa euroa.
                    Vikaa löytyi jostain startin suunnalta johtosarjasta.

                    Korjauksen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia, tosi eipä talvella kovin rankkoja vesisateita olekkaan.

                    Comment


                      #40
                      Nyt taisi laueta turbo härvelistä. Lahdessa risteyksestä lähtiessä kuului melkosen sirittävä ääni tai paremmin hyrrältä se kuulosti, jonka melko varmalla todennäkösyydellä kohdistin turboon. Viime aikoina on ollut hieman vääntö ja teho-ongelmia, jotka nyt sitten paheni kunnolla.

                      Ääntely loppui itsestään kun paikallisen Plantagenin pihalla asiaa ihmeteltiin. Autolla siis pystyy ajamaan, mutta vetää ahtoputken lyttyyn, eikä auto kiihdy siten mihinkään. Turbo on totaalisti pois pelistä.
                      Muuta en keksi kuin leikanneen turbon, joka vois haitata ahtoputkistossa tuolleen.

                      Ajeltiin sillä kuitenkin noin 300km matka kotia, koska ei moottorissa muuten mitään ongelmaa kuulunut olevan.
                      Ei mitään vikavaloa syttyny koko matkalla ja ainoa vikakoodi oli, että ahtopaineet ei saavuta raja-arvoa.

                      Nyt saa sitten pistää ehkä jonkun paremman bolton ahtimen.

                      Mahtokohan löytyä nyt syy ahtojen outoon toimintaan? Ja jonka kaksi eri merkkiliikettä totesi olevan normaalia tuolle koneelle.

                      Comment


                      • #41
                        Onko ahtopaineet oikeasti tarkastettu, ettei ahda? Vai tuntuuko vain siltä, ettei kulje?

                        Ainakin kaiken muun selittäisi totaalisesti tukkeutunut katti, mutta yrittääko ahdin tällöin imeä niin kovin, että imuputki menee kurttuun. Vai siis ahtopuolen letkun kurtistaa? Melko veikeä ilmiö.

                        Comment


                          #42
                          Ahtoputki siellä lyttyyn menee, se joka tulee välijäähyltä ja menee imusarjalle.
                          Kyllä mä arvoja kattelin vakkomilla, ja ei mene missään vaiheessa 1 barin puolelle, eli ahtopaineille, vaan kierroksilla vaan tippuu "paineet", kun menee letku lyttyyn.

                          Ei tartte arvailla, että jotain on mäsänä, kun skooteritkin kiihtyy nopeemmin 50:iin.

                          Ahtovuotoon en oikeen usko, koska sillon ei menis mun mielestä letku lyttyyn ja myös vois savutella reilusti. Ainakin Passatissa tienoo oli mustana, kun irtos ahtoletku ennen MAP:ia, vai oliko se Mapin jälkeen.

                          Comment


                          • #43
                            jos menee ahtoputki kurttuun niin sehän ei saa tarpeeksi ilmaa -> suodinvikaa?

                            Comment


                              #44
                              Kyllä siellä muuta vikaa on kun suodatin. Puhaltelin sen ennen reissua.
                              Katsotaan mitä korjaamolta sanovat.

                              Comment


                                #45
                                Saisin melko nopeesti tehtyä VB-päivityksen caddyn ahtimeen, privalla infoa lisää.

                                Comment


                                • #46
                                  kokeile ny vittuilleessaan kuitenkin hetki ilman ilmansuodatinta, vaikka ihan paikallaan käyttää ryntäyttäen, meneekö silloin tukkoon. tosin ahtimen sisääntuloputken irroittamalla näkeepi/pääsee pyörittään ropelia, eli onko sit hyrrä kaput.

                                  yhdes autos oli kyl jotenkin hauskasti ahtoputken sisäosa (eli ulkovaippa-kangaspudos-sisävaippa) irronnut etureunastaan ja tuuttas sitten putken tukkoon kun tuli tarpeeksi iso ilmanvirtaus.

                                  Comment


                                    #47
                                    Olisin ite kattonu, mutta ei ole aikaa tällä viikolla ja auto pitäs saada liikenteeseen.
                                    Ja tuo Caddy on silleen hankala, että ei sitä turboa pääse koplaamana purkamatta puolta autoa,,koska on aika ahtaasti pakattu. Nosturilla ehkä alta näkisi jotain.

                                    Ahtovuotoa yms on ollut muissa, mutta ei ole ennen sellasta sirklaavaa ääntä kuulunut mistään. En tiedä, mutta voiko turbon akseli katketa ja leikata aiheuttaen "ilmalukon"?

                                    Comment


                                    • #48
                                      voi tehdä ton.

                                      Comment


                                        #49
                                        Ei löytyny imupuolelta vielä vikaa, turbolle asti eivät vielä tutkinu. Meinasivat, että voi se turbokin olla, vaikka oireet ei oikeen sitä selitä.
                                        Selkeesti se imee suodattimelta asti ilman, mutta mun vähäsellä turbokokemuksella uskoisin turbon ehjänä pyörivän varmasti edes vähän ja sen myös vakkomilla näkisi.
                                        Muuten nuo tukos jutut vois ollakkin, mutta ei ne oikeen sitä sirklausta selitä.

                                        Mutta taas toisaalta vika tuli risteyksestä lähtiessä lievään ylämäkeen, eli paineet oli varmasti maksimissa.
                                        Talvellahan tuli tuota N75 vikakoodia kovilla pakkasilla, joten voisko se liittyä asiaan. Ja ihan viime aikoina tuli MAF:sta insufficient flowta. Vaihdoin vanhan Bosch Maffin ja sen jälkeen ei tullu maffista enään vikakoodia.

                                        Comment


                                          #50
                                          Akseli poikki turbosta. Pakopuoleltä se on sirrannut varmaan pahemmin, koska imupuolen ropellissa ei tunnu kauheesti klappia. Pakopuolen taas heiluu paljon. 150tkm mitarissa ja turbo kakkaksi.
                                          Viimeksi muokannut Puuhapete; 22.6.2011, 12:51.

                                          Comment


                                            #51
                                            Uusi turbo paikallaan ja taas rokkaa. Tai no ehkä pitäs se softaus vielä käydä tekemässä kun siellä on 150hv:n turbo nyt.
                                            Positiivista tuossa on, että vakiosoftallakin jaksaa nyt kierrokset loppuun asti eikä hyydy. Mikään raketti tuo Caddy ei ole eikä tule olemaankaan, mutta auttaa kyllä ohituksissa.

                                            Comment


                                              #52
                                              Yksinpuhelu rocks.

                                              Löytyykö tietoa mikä putiikki pystyisi tekemään tähän kustomisoftan Seinäjoki/Vaasa alueella? Jos ei löydy niin Tampereen ja Jyväskylän suuntakin sitten onnistuisi.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X