Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 1.9TDI 8P

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 1.9TDI 8P

    Vähän ongelmaa päättää minne alueelle oikein pistää kysymystä.

    Eli tuollainen UrheiluSelkä tuli viikko sitten taloon. Ikinä en ole omistanut dieseliä saati sitten VAG konsernin laitetta. Kilsoja oli karvan verran alle 46k km kun ostin ja nyt viikon sisään sen 1,5k tullut huristeltua.

    Voisiko joku vähän valoittaa tuota konehuonetta ja siellä olevien osien speksejä.
    1.9 koneestakin tuntuu löytyvän miljoonavaihtoehtoa täältä. Mistäs tiedän mikä oman pellin alla on?
    EGR pitäisi ( ja ehkä imusarja?) avata sekä puhdistaa. Sitten Vagcomilla pienentää toimintaa jos sitä ei uskalla kokonaan sulkea?

    Lastua miettinyt, mutta en ainakaan hetkeen sellaista osta. Tullut vastaan, että vakio kytkin kestää vain 300nm ja suurin osa lastuista menee 290-320nm välillä. Kiinnostaisi vaan hieman tuo väännön lisääntyminen sekä mahdollinen laajempi vääntöalue. Nyt tuntuu olevan aika tarkka millä kierroksillä kiihtyy edes.

    Tosin ainut asia minkä saanut vissiin selville tuosta on pulttijako ja mahdollinen toimiva offsetti vanteille =)

  • #2
    Huoltokirjan ekalla sivulla on tyyppitarra, josta selviää moottori-, vaihteisto-, väri- ja lisävarustekoodit. Moottorikoodi on kolme kirjaiminen, esim. BKD. Sama löytyy myös tavaratilan pohjalta/seinästä vararenkaan tienoilta.

    Alle 50tkm ajetun EGR:n tai imusarjan ei PITÄISI olla vielä kovin tukkoinen, mutta eihän sen tarkistus pahaakaan tee. Riippuu kovasti, missä autoa on ajettu. Pätkäajo kaupungissa tukkii varmemmin, kuin motarilla päästely.

    Lastuja ja niiden tekijöitä on moneen lähtöön. Hyvä ohjelmoija tekee sellaisen, kuin pyydetään. Kytkimen väännönkestolle merkittävä tekijä on myös kierrosluku, jolla vääntö otetaan. 300Nm @ 1200 rpm on kytkimelle (ja koko voimansiirrolle) eri juttu, kuin 300Nm @ 3000 rpm. Point being, lastutusta ei tarvitse jättää tekemättä vain koska sopivaa ei löydy valmiina.

    Comment


      #3
      Alkuperäinen kirjoittaja Arctos Näytä viesti
      Point being, lastutusta ei tarvitse jättää tekemättä vain koska sopivaa ei löydy valmiina.
      Nimenomaan. Ihmiset maksavat mielestäni usein ylihintaa brändätystä "valmislastusta", joka usein on korkeintaan hyvä kompromissi ja tuurilla ominaisuudet sellaiset, kuin itse haluaa (ja auto kestää). Vaikka onhan se varmasti mahtavaa ajella ABT, BSR tai REVO-tarra autoon liimattuna. Luvatut lukematkin voivat käytännössä olla mitä ovat.

      Esimerkiksi Espoosta löytyy custom-säätöjä tekevä kaveri (www.debil.fi).

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viesti
        Vaikka onhan se varmasti mahtavaa ajella ABT, BSR tai REVO-tarra autoon liimattuna.
        Itse en tykkää pitää mitään merkkejä autossa.
        Lähi viikkoina katoaa perästä kaikki merkinnät ja ajan kanssa keulalle toinen maski missä ei ole turhia pyöreitä logoja.
        Mutta tottahan se on. Kustomi lastu on kustomi lastu.

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Kennedy Näytä viesti
          Itse en tykkää pitää mitään merkkejä autossa.
          Lähi viikkoina katoaa perästä kaikki merkinnät ja ajan kanssa keulalle toinen maski missä ei ole turhia pyöreitä logoja.
          Mutta tottahan se on. Kustomi lastu on kustomi lastu.
          Tuo olikin tarkoitettu lähinnä vitsiksi - kukin taaplaa tyylillään (esim. mielestäni rinkulat kuuluvat Audiin siinä missä nyrkki silmään).

          Comment

          Working...
          X