Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0TDI, EGR, DPF...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Onko kukaan vielä nostanu kättä pystyyn, että pystyy tekeen softan Siemens PPD malliin ilman DPF haittaa?

    Edit. Niin haen sitä että kun heitän DPF pöntön pois, niin softa toimisi silloinkin.
    Viimeksi muokannut mattigr; 12.5.2009, 20:21. Perustelu: selvennys

    Comment


    • #32
      Onhan nuo mennyt jo aikaa sitten portista.
      Kuten jo uudet 17 sukupolvi bochsilla.

      Comment


      • #33
        Portista joo, mutta DPF poistoa PPD:hen ei tee ihan joka jantteri.

        Mun toimesta onnistuu tarvittaessa.

        Comment


        • #34
          Onkos tuo DPF poisto PPD:hen miten yleistä PD softissa?

          Kenen versiossa se on ja kenen ei, esim. Karalan, onko siinä?

          Meinaan että jos tuo ominaisuus jo on, niin voiko DPF:n poistaa fyysisesti ilman onglemia jatkossa?

          Comment


          • #35
            Juu sori luin vähän ajatuksissa ja ymmärsin että saako tehtyä ilma bdm laitetta :)
            Takas tuohon suodattimen poistoon, niin miksi se suodatin pitää pois sieltä saada?

            Comment


            • #36
              Ainahan se "henki" kulkee paremmin kun ei ole ahdistavia tekijöitä putkessa;)

              Muutamalla tuttavalla (toisen merkin laitteissa kylläkin) lastutuksen jälkeen ilmennyt, kun ottaa pari ravakkaa vetoa, niin alkuun auto menee todella voimalla, mutta parin reippaan vedon jälkeen samanlainen uusi vetäisy onkin tukkoisempi.

              Jos oikein herkuttelee eli vielä käskyttää kertaalleem, niin johan syttyy häiriövalo ja homma vaatii rauhallisempaa ajelua=suodattimen regenerointia.

              Mut onneks tuo ei tosiaan ole Audin "ominaisuus";)

              Comment


              • #37
                Kyllä noille pystyy antamaan aika paljon lapasta eikä ne tukkoon mene.
                Se on niin paljo ohjelmantekijästä kiinni, miten auto toimii täyskaasu kiihdyttelyssä.
                Silloin tällöin polttovaiheessa tippuu tehot vähän, mutta sitäkin se tekee harvemmin.

                Comment


                  #38
                  työn alle on nyt otettu 2.0TDI A4 vm.2005, ilman dpf:iä. Illalla alkaa näkemään, mitä tapahtuu uuden ohjelman kanssa.

                  Comment


                  • #39
                    Alkuperäinen kirjoittaja barro Näytä viesti
                    Onkos tuo DPF poisto PPD:hen miten yleistä PD softissa?

                    Kenen versiossa se on ja kenen ei, esim. Karalan, onko siinä?

                    Meinaan että jos tuo ominaisuus jo on, niin voiko DPF:n poistaa fyysisesti ilman onglemia jatkossa?
                    Kenelläkään ei ole tuota "vakiona", se on sen verran työläs poistettava softasta, ja tietotaitoa siihen löytyy todella harvoilta.
                    Karala ei käsittääkseni ole tuollaista PPD DPF poistoa tehnyt, EDC16 kylläkin.

                    Comment


                    • #40
                      Joo, kahdesti olen Karalalle/Turboteckkiin laittanut sähköpostia tämän topickin mukaisen auton "virittämisestä/softaamisesta" enkä kummallaakaan kertaa saanut mitään vastausta. Eli joko ei ole rahan tarvista tai sitten ei ole osaamista/intoa ko. moottoreiden virittämiseen...?

                      Comment


                        #41
                        Markus, kerroppas lisää mitkä oli potilaan lähtökohdat ja mitä potilaalle on hoidossa tehty?

                        Siis oliko kyseessä alunperin ilman dpf:ää oleva malli vai dpf poistettu nyt samalla uudelleen ohjelmoinnin yhteydessä?
                        Moottorikoodi / 103kW vai 125kW?
                        Bosch vai Siemens?
                        Mikä turbo?
                        Mitkä suuttimet?

                        Ja lopputulos numeroina = ?

                        kuumeisena vastausta ootellen... :D
                        Viimeksi muokannut 0; 25.8.2010, 17:51. Perustelu: Forumilta poistuminen

                        Comment


                          #42
                          8 tappinen, orkkiksena ilman dpf:iä, ecusta ei tietoa, en katsonut.
                          Suuttimet orkkiskamaa, vakio-ohjelmalla se tuli nosturille ja silleen lähtikin. Nyt ehkä findieselin dynossa hankaamassa ohjelmaa kohdalleen.

                          Ahdin on ns. perusviri, omien kuorien sisälle tehty - tarkoituksena ~200hp, jos suuttimet sen sallii. Näitä on tehty jo iät&ajat. Odotan itsekin tuloksia, mutta friikki varmaan julkaisee ne ennemmin, jos seuraa tätä topiccia. Samanlaisen laitan omaan passattiin, ihan hetikohta, niinkuin suutari antaa lapsilleen uudet kengät.

                          edittiä; ohjelma hangataan vehkeeseen aamulla.
                          Viimeksi muokannut MarcusS; 13.5.2009, 21:51. Perustelu: tarkennus

                          Comment


                            #43
                            Tattista tiedoista.

                            Sormet vaan syyhyää entistä enempi, että sais omasta kulkineesta alkaa purkamaan kaluja irti.

                            Jos me samasta friikistä puhutaan, niin pistin sille kyllä linkkiä tänne, kun aiheesta muutamalla kysymyksellä lähestyin.
                            Viimeksi muokannut 0; 25.8.2010, 17:51. Perustelu: Forumilta poistuminen

                            Comment


                              #44
                              joo siis kone on 16v, BLB.

                              Coolerin kyky jäähdyttää ahtoilmaa loppui ja tulokseksi syntyi n.203hp, vääntö normaalia parempi, lukemat eivät jääneet mieleen tai niitä ei vielä saatu.

                              Comment


                              • #45
                                Oli vähän penkissä ruuhkaa joten ensi viikolla tulee lopulliset vääntölukemat, yli neljänsadan koitettiin laittaa. Tehoa noin parisataa.
                                Ahtoilman lämmöt kipusi 75 asteeseen vedon lopussa...
                                Vertailuna Seat Sportin coolerilla varustettu nelos-Golffi alle 40 astetta.

                                Comment


                                  #46
                                  Oho. Melkoinen ero jo. Ainemäräksi muutettuna luokkaa 10%.
                                  Joudun syömään sanani välijäähdyttimen vaihdon tarpeettomuudesta.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Yli 400Nm ei ole ongelma. n. 410Nm lienee ns. sopiva.

                                    Lambdakarttoihin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota, sieltä löytyy muutamista softaversioista yllätyksiä.

                                    75 astetta on kyllä aika hurja lukema jo, paljonko mittaustilan lämpötila oli vedon aikana?

                                    Comment


                                      #48
                                      Valistakaas tyhmää. Miten lambda tai tässä tapauksessa lambdakartta liittyy Dieseleihin.
                                      Vai onko uudemmissa dieseleissä jotain säätöä mihin tarvitaan lambdaa?

                                      Comment


                                      • #49
                                        oliko ko. Audi A4 muuten quattro? Tai lähinnä kiinnostaa että onko coolerit saman kokoisia ja samassa paikassa sekä quattroissa että vajaavetoisissa?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Useissa uusissa dieseleissä on lambda-anturointi, varsinkin DPF varustetuissa. Jos ei ole, niin lambdaa (eli siis AFRää) tarkkaillaan muiden anturiarvojen ja ruiskutusmäärän suhteella.

                                          Lambda ei ole vain bensakoneiden juttuja, tietenkään. Dieselissä lambda = 1 = n. 14.8:1 AFR.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kysyttiin hallin lämpöä mittausten aikana, se oli 18-20 astetta.
                                            A4:n cooleri kyllä tuulettuu hyvin koska lämmöt laskee aika nopeasti vedon jälkeen mutta itse cooleri on vaan liian pieni. Eiköhän tuo lie sama cooleri etu- ja nelivedossa? Etuveto oli tämä yksilö.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ok, aika hurjasti kyllä nousee lämmöt vedossa. No, savuttaapahan penkissä sitten vähän enemmän :)

                                              Mielenkiintoista olisi nähdä vertailumittaus ilman muita muutoksia vain coolerin vaihdon jälkeen. Teho tuskin kummoisia muuttuu kuitenkaan, ei kai se auto savukartalla aja nytkään?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Ei aja ehkä savukartalla kun MAF näyttää täysiä koko ajan kun paineet on täydet. Kumma juttu tuokin.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Kuinkas iso MAf:in runko tuossa on?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja TDIfreak Näytä viesti
                                                    Ei aja ehkä savukartalla kun MAF näyttää täysiä koko ajan kun paineet on täydet. Kumma juttu tuokin.
                                                    Oliko tuo nyt siis PPD vai EDC16?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      EDC16 ja ns. iso MAF runko.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Mistäköhän päin tuota DPF:n näköiskappaleen tekijää kannattaisi kysellä? Mallin siis saa vanhasta viereen...

                                                        pönttö
                                                        laipat päihin
                                                        antureille paikat

                                                        kuva selviää edempää...

                                                        onko DPF:n paineantureille jotain mitä pitää tyhjässä pöntössä ottaa huomioon?
                                                        entä DPF:n happi- ja lämpötila-antureille?
                                                        Viimeksi muokannut 0; 25.8.2010, 17:52. Perustelu: Forumilta poistuminen

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Tuon mukaan ei onnistu toistaiseksi DPF:n ohjelmasta poisto!

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Samasta firmasta kyselin, ja vastaukseksi sain, että onnistuu jos ohjainlaite on Boschin ja ei onnitu jos ohjainlaite on Siemensin.

                                                            Eli 103kW:n pumppusuutinkoneessa jos ohjailaitteena on Bosch ja DPF, niin kyselyjen mukaan pitäisi DPF:n poisto softalla siis onnistua...

                                                            Mutta, jos auto on tuo 125kW:n piezosuuttimin varustettu pumppari ja Siemensin ohjainlaitteella, niin DPF:n poisto ei ohjelmasta ilmeisesti onnistu.
                                                            Viimeksi muokannut 0; 25.8.2010, 17:52. Perustelu: Forumilta poistuminen

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Mulla onnistuu Siemensistä DPF poisto, tehty ja toimii.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X