Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAT 2.5tdi venttiilinnostimista+pumpun kellotus asiaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAT 2.5tdi venttiilinnostimista+pumpun kellotus asiaa

    Mitä tarvikemerkkiä suosittelisitte hydraulisille nostajille? Eikös INA ole aika hyvä merkki? Onko noihin jotain kikkoja vai onko se se että 30 minuuttiin ei saa käynnistää asentamisen jälkeen vai miten oli?

    Pinnoite lähtenyt nykysistä, huomasin jakopäärempan yhteydessä vois samalla vaihtaa uudet.
    Viimeksi muokannut tarzi90; 26.4.2009, 20:26.

    #2
    Eikös ne mahda olla INOja ne alkuperäisetkin. Se 30 minuuttia lie teoriaa, saa olle melko pirun reipasotteinen asentaja, joka saa puolessa tunnissa koneen niputettua starttivalmiiksi... Itse pudottelin nostimet paikoilleen niine hyvineen. Käynnistyksen jälkeen kalkattivat hetken, mutta muutamassa minuutissa vaimenivat.

    Comment


    • #3
      Juu ei kukaan puolessa tunnissa hommasta selviä.. Paitsi jos on tosi nopee :D

      Tartteeko pitää korotettua joutokäyntiä vai riittääkö tyhjäkäynti?

      Comment


        #4
        En mä ainakaan ihan alkuun kaasutellut, pitivät yllättävän voimakasta kolinaa. Sitten kun pahimmat hiljeni, annoin vähän jenkaakin.

        Comment


        • #5
          Jep jep kiitokse Ville.

          Mikä on AAT koneen ruiskutuspumpun männän oikea nousu(ennakko) kun ajoittaa kellottamalla? Volvon AEL koneessa oli .275 mut paljos se AATuissa on?

          Comment


            #6
            0.32mm AAT/AEL, näin Haynesin korjaus oppaasta. Oli siellä muitakin lukuja mutta ne pääsen vasta lisäileen illalla, tuo 0.32 on vaan jäänyt mieleen!

            Comment


            • #7
              Antti muisti oikein. Autodatassa on tälläinen ohje. Asetaruiskutuspumpun ajoitus 0,32mm:iin. Kiristä ruiskutuspumpun mutteri 160Nm:iin. Kierrä moottoria kaksi täyttä kierrosta. Tarkasta, että ruiskutuspumpun ajoitus on 0,25+-0,02mm.

              Comment


              • #8
                Tarkoititko pumpun mutterilla tuota nokka akselissa olevaa hammaspyörän mutteria? Sen kiristys on 160nm siis..

                Kuuluuko sen siis muuttua 0.32mm --->> 0,25mm kahden kieroksen jälkeen?

                Comment


                • #9
                  Jos haluaa sen jäävän kutakuinkin tuohon arvoon hihnan asettumisen jälkeen, niin säätää 0.38? Hiukan aikasella siis, myöhempää hihnan venymistä ajateellen.

                  Comment


                  • #10
                    Jep täytyy laittaa vähän aikaisemmalleen. Kello on pumpussa kii täytyy lähtee kellottamaan.

                    edit: Kellotettu .40, kahden kierroksen jälkeen .30. Eli eiköhän toi toimi
                    Viimeksi muokannut tarzi90; 28.4.2009, 18:37.

                    Comment

                    Working...
                    X