Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9 TDI "pätkii" lämpimänä tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.9 TDI "pätkii" lämpimänä tyhjäkäynnillä

    80 Avant vm. -95 otsikon koneella käy epäsäännöllisesti pätkien moottorin ollessa lämmin, etenkin seisontavalojen ollessa päällä.
    Ajovalot kun sytyttää, käynti tasoittuu huomattavasti, ei kuitenkaan aivan tasaiseksi, missäköhän vika piilee ??
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 6.6.2017, 15:39. Perustelu: Eipäs poistella viestejä jälkikäteen.

  • #2
    Montako miljoonaa mittarissa? Oireileeko muutakuin tyhjäkäynnillä? Esim 1500rpm tasakaasulla?

    Seisontavalot päällä= laturin kuormitus pieni = ei tarvitse niin paljon syöttöä pysyäkseen käynnissä

    Ajovalot päällä = kuormitus suuri = tarvitsee enemmän kakkua

    Esim. suuttimet vois olla yks..
    Viimeksi muokannut tarzi90; 14.4.2009, 21:22.

    Comment


    • #3
      Olisiko 300 tkm.

      Esiintyy vain lämpimällä moottorilla tyhjäkäynnillä.
      Silloinkin voi välillä käydä tasaisesti ... ja sitten käy kohta kuin Wartburg...
      Viimeksi muokannut Sleepy2; 6.6.2017, 15:42.

      Comment


      • #4
        IQ liian pienellä, onko autossa mitään boksivirityksiä?

        Comment


        • #5
          En tiedä kyseisen kulkuneuvon boksivirityksistä.

          IQ ? Mikä, missä, miten säädetään suuremmalle (kohilleen ) ?
          Viimeksi muokannut Sleepy2; 6.6.2017, 15:58.

          Comment


          • #6
            Tarvitsee vag-comia (vcds), että yleensäkin tietää mitä iq on.
            Vag-comilla voi myöskin jonkun verran säätää sitä.

            http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html, lue kohdasta injected quantity.

            Comment


            • #7
              Kiitokset keskusteluun osallistuneille vinkeistä, täytyy selvittää asiaa.
              Liekö tuosta käytännössä haittaa, kun ajonopeuksissa ei huomaa mitään nykimistä, ainoastaan kuten on tullut mainittua tyhjäkäynnillä moottorin ollessa lämmin.
              Viimeksi muokannut Sleepy2; 6.6.2017, 15:58.

              Comment


              • #8
                Tai voisko saada ilmaa jostain lämpösenä?
                Vikakoodit voisi tsekata, jottei ole neula-anturista tms siellä.

                Kyse taitaa olla 1Z koneesta?

                Comment


                • #9
                  1 Z moottori kyseessä.
                  Paikallisen merkkiliikkeen huollosta asiaa tiedustellessani ilmoitettiin noin vanhan (-95) Audin vikakoodien selvityksen olevan epävarmaa, asiaa pitäisi tutkia tarkemmin (arvatenkin kirkkaan lampun valossa ... ?)
                  Viimeksi muokannut Sleepy2; 6.6.2017, 15:44.

                  Comment


                  • #10
                    Mitähän ihmeen tarkempaa tutkimusta se vaatii kun yrittää lukea vikakoodit ;)
                    Ja kyllä se koodien luku pitäisi tuosta ihan ok onnistua.

                    Comment


                    • #11
                      Akia komppaan.
                      Paikallisen merkkiliikkeen huollosta asiaa tiedustellessani
                      Taas palaa pelimerkkejä ihan turhaan...

                      Comment


                      • #12
                        Tai mekaanisesti vasaroi pumpun kantta, muistaakseni jakopään suuntaan IQ kasvaa, puukolla merkki ja kymppi kerrallaan (0,1mm) auton käydessä. haku: hammer mod

                        Comment


                        • #13
                          En tiedä onko Audissa käytetty mitä ekua 1Z:ssa, volkkarissa se vaihtuu jossain vaiheessa vastaamaan AFN:n omaa ilmeisesti.
                          Golffissa pystyy kyllä täysin lukemaan koodit ja nollaamaan, muuttamaan iq:ta jne.
                          Ehkä merkkari ei osaa tulkita koodeja enään? Eihän ne suoraan aina vikaa kerro vaan vian aiheuttaman oireen.

                          Comment


                          • #14
                            koko ajan pätkii tyhjäkäynnillä

                            Hommasin käytetyn pumpun, vaihdettiin, tyhjäkäynti muuttui tasaisen epätasaiseksi - ei väliä, onko moottori minkälämpöinen.

                            Vanhalla pumpulla kaasuttaessa oli savupilvi musta ja sakea, tuota ei esiinny enää.

                            Vikakoodit:
                            * FFFF Ohjainlaite, prosessiyksikkö ( pysyvä vika )

                            * 020F Imusarjan lämpötunnistin Katkos / oikosulku (plus)

                            * 0207 Imusarjan alipainetunnistin Oikosulku ( plus )

                            Lähinnä kiinnostaa:
                            missä sijaitsee Ohjainlaite, prosessiyksikkö 80 Avant 1.9 TDi -95 Automaatti ?
                            Viimeksi muokannut Sleepy2; 6.6.2017, 15:45.

                            Comment


                            • #15
                              Onkos sulla siinnä evrymod? Sillä saa ainakin tyhjäkäynnin epätasaiseksi.

                              Comment


                              • #16
                                En tiedä kyseisen kulkuneuvon boksivirityksistä.
                                Ei vissiin ole tietoa.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Jari Kanerva Näytä viesti
                                  Ei vissiin ole tietoa.
                                  Ei varmaan mitään tietoa, tyhjäkäynti on liian pienellä, n. 1000 r/min käy tasaisesti.
                                  Onko tosi, ettei -95 malliseen löydy Lapista VAG Comia, jolla vois yrittää nostaa tyhjäkäyntikierroksia ???
                                  Viimeksi muokannut Sleepy2; 6.6.2017, 15:46. Perustelu: k puuttui

                                  Comment

                                  Working...
                                  X