Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1,9 TDI AFN kiihdyttäessä hyytyy hetkeksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1,9 TDI AFN kiihdyttäessä hyytyy hetkeksi

    Tuossa yritin haulla etsiä, mutta en löytänyt mitään vastaavaa. (tai sitten en osaa tuota hakua käyttää)

    Pariviikkoa sitten ostin kyseisen pelin ja kiihdyttäessä ilmenee seuraava ongelma: Ensin lähtee rivakasti, sitten hyytyy vähänksi aikaa ja pikku hiljaa taas meno parantuu. Jos painaa kaasua uudelleen tekee samalla tavalla. Vika ilmenee pidemmissä kiihdytyksissä. Ykkösellä kun kiihdyttäessä ei huomaa mitään, mutta kun kiihdyttää kolmosella niin tekee tuon. Kaasua "liputtamalla" saa aina tehoa lisää.

    Ilmanputsari vaihdettu ja pumpun ajoitus tarkastettu.

    #2
    MAF -vikaa arvailisin. Löytyykö vag-comia?

    Comment


    • #3
      Katsottiin vag-comilla, mutta meni sekaisin kesken tutkistelun. Nyt arvailujen varassa.

      Comment


      • #4
        N75 Venttiili?

        Comment


        • #5
          Pystyykö tuon N75 venttiiilin testaamaan kotikonstein?

          Comment


          • #6
            Kannattaa ensin kokeilla puhdistusta, irti vaan koko hoito ja brake cleaneria peliin. Samalla siinä uusii letkujakin.
            Edit: mulla oli AFN:ssä vastaavaa oiretta, letkujen uusinta auttoi.

            Comment


            • #7
              N75 tuli mulla myös mieleen, mutta mulla ei ole kokemusta kuinka se VNT-vehkeissä yliahdolla temppuilee.
              1Z:ssa, joka on normi bypassi vehje, yksi oire on pumppaaminen ohituksissa.
              Ei ollu mitään vikakoodeja? Logittamalla tuosta ehkä saisi jotain irti siinä tapauksessa.

              Comment


              • #8
                Ei ollut mitään vikakoodeja kun katsottiin koodit.

                Comment


                • #9
                  Pumppu ajoitettiin ja samalla asentaja sanoi että on alkavia oireita MAF:issa. Vaihdoin senkin. Nyt pelaa.

                  Comment


                  • #10
                    Mitäs MAF kustansi? Omaan olen sitä cleanerilla pessyt, mutta tiedä koska se oikeasti on rikki, kun kuitenkin logittamalla menee 850 max arvoon.

                    Comment


                    • #11
                      Taitaa maf olla vaihto-osana joku päälle sata euroa, oliko oma joku ~115e.

                      Comment


                      • #12
                        Tuon verran se oli mulla marmorilla AFN:ään, vaihto-osana.

                        Comment


                        • #13
                          Tais olla 1Z ja AFN MAF:t samalla numerolla.

                          Comment


                          • #14
                            Ainakin tuohon ATJ koneeseen tarjottiin marmorilta maffia ~140e vaihto-osana. Kävin sitten motonetista hakemassa saman osan, ilman boschin logoa 77e, ilman vaihtoja. Maksimi logitukset nousi nyt sinne 1200 paikkeille, missä ehjänä pitäisikin.

                            Petri, tuo jos antaa vaan tuon 850 maksimit, alkaa olemaan jo loppu tuo maffi. Kannattaa vaihtaa.

                            Comment


                            • #15
                              Maksimi logitukset nousi nyt sinne 1200 paikkeille, missä ehjänä pitäisikin.
                              Toivottavasti sulla Ville parempi tuuri ton Motonetin maffin kanssa.

                              Itellä pelas jonkun aikaa ja sitten alkoi nykiminen, jota AFN turbonpuhdistusketjussakin puitiin.
                              Vika oli sitten tuossa Motonetin maffissa, tais olla parhaimmillaan 1275 lukemia kun se antoi, mikä on ilmeisesti jo liikaa.

                              Tarkkaan kun katselee, niin se Motonetin osa ei ole samanlainen sieltä "sisältä".

                              Comment


                              • #16
                                Petri, tuo jos antaa vaan tuon 850 maksimit, alkaa olemaan jo loppu tuo maffi. Kannattaa vaihtaa.
                                Golffin 1Z:ssa loppuu alue 850:een VAG-Comilla kattoessa, eli ei tiedä paljonko se siitä menee ylitte.

                                Comment


                                • #17
                                  Eipä niistä motonetin tuotteista ole kovin hyviä kokemuksia monellakaan. Itse en lähtisi muutaman kympin takia kikkailemaan jos osa on osa moottorinohjausta tms., kuten tässä ketjussa.

                                  Pakoputkenpäät ja karvanopat voi hakea ko. liikkeestä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Aika näyttää. Mitä itse luurasin, muuta eroa on kyllä huomannut kun tosiaan boschin leiman kyljestä. 50% halvempi hinta houkuttelee, kun arvot kuitenkin pystyy tarkistamaan vag-comilla. Jos tuote ei toimi, aina voi vaihtaa :-)

                                    Monessa kohtaa alkaa jo nyppiin tuo marmorin hinnoittelu, oli sitten original osa tai ei.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Pitää muistaa, että Motonetilla vaihtelee osan toimittaja, jos ottaa Tarvike tai OEM-laatua.
                                      AJM:ään ostin tuolta Maffin ja se oli selkeä tarvike. Identtinen kyllä ulkoisesti alkuperäiseen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Motonetistä ostin itsekkin osan. Näkyi olevan Boschin numerointi osassa.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X