Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9Tdi:n kestävyydestä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• 1.9Tdi:n kestävyydestä

Tuossa olen katsellut B6-korisia nettiautosta ja muutama
    yli 300tkm ajettu löytyy suht edullisesti.
    Minkälaisia/hintaisia remontteja seuraavan 100tkm aikana on mahdollisesti/pahimmassa tapauksessa odotettavissa tuolle 1.9 motille?
    Eli kannattaako suosiolla haalia lisää oravannahkoja ja ostaa vähemmän ajettu vai kestääkö tuo vielä satkun?

Ei se moottori mene miksikään kun huoltaa välillä suuttimet ja mahdollisesti turbon jos aihetta.

Comment

Lähipiirissä parikin puolen miljuunan korvilla ajettua, eikä mitään härdelliä itse peruskoneessa. Tokihan apulaitetta menee ja kuten veli jo tuossa väkevästi todisti, turboa ja suutintakin. Mutta lujahan tuo on peruskonstruktioltaan, kun vaan ajelee kunnon öljyillä ja huoltaa silloin kun huollon aika on.

Edit: noilla kilometreillä voi hyvällä tuurilla olla jo tehty jakopään remppa, tsekkaa ainakin se (vaihtoväli 90 tkm). Muutama satanen siihen uppoaa. Nuo mainitut suuttimet ja turbo myös tarkistuslistalle.
      Viimeksi muokannut Jari Kanerva; 13.4.2009, 20:11. Perustelu: Lisäystä

Comment

Muistaa tietysti, että B6:ssa on näitä pumppusuutinkoneita, joihin se suutinremppa ei ole ihan ilmainen. Eli aika harvaan varmaan on semmonen tehty.
        Mahtaako B6:ssa muita ollakkaan?
        Kone sinänsä varmasti kestää, mutta tomaatit jättäisin noilla kilsoilla automaattisesti pois. Konekkin kuluu, eli en minä odottaisi mitään uutta kuitenkaan saavani jos on +300tkm.

Comment

Ei ole B6:ssa ollut 1,9tdi:tä kuin pumppusuuttimilla. Itse keskittäisin valinnat AWX / AFV 96kW versioihin.

Jos pääsee huoltokirjaa tutkimaan niin kannattaa katsoa, että on käytetty oikeita 505.01 öljyjä. Poikittaiskoneissa on kai ollut jonkin verran nokkaongelmia, mutta pitkittäisissä ei? Turboa kannattaa tosiaan kuunnella ja jakopääremontista kulunut aika. Jakopääremontti merkkarilla tällaiseen maksaa n. 500EUR ja valtuutetulla n. 50-100EUR vähemmän, mutta ainakin Laakkonen myöntää osille 2v. takuun ja työlle 90tkm. takuun eli seuraavaan vaihtoon.

Minulta muuten joutaisi vain 87tkm ajettu B6 AWX-koneella jos on tarvetta :)

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
            Ei ole B6:ssa ollut 1,9tdi:tä kuin pumppusuuttimilla. Itse keskittäisin valinnat AWX / AFV 96kW versioihin.

Jos pääsee huoltokirjaa tutkimaan niin kannattaa katsoa, että on käytetty oikeita 505.01 öljyjä. Poikittaiskoneissa on kai ollut jonkin verran nokkaongelmia, mutta pitkittäisissä ei? Turboa kannattaa tosiaan kuunnella ja jakopääremontista kulunut aika. Jakopääremontti merkkarilla tällaiseen maksaa n. 500EUR ja valtuutetulla n. 50-100EUR vähemmän, mutta ainakin Laakkonen myöntää osille 2v. takuun ja työlle 90tkm. takuun eli seuraavaan vaihtoon.

Minulta muuten joutaisi vain 87tkm ajettu B6 AWX-koneella jos on tarvetta :)
            Tarvetta on, mutta menee noilla kilsoilla varmasti yli budjetin..

Comment

Working...
            X