Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.9tdi tiptronic -01 Tehot hukassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 1.9tdi tiptronic -01 Tehot hukassa.

    Tuli hommattua1.9tdi avant 2001 malli, tiptronic laatikolla,mutta jotain feelua on. kone kiertää paikallaan ollessa(kuormittamatta) normaalisti punarajalle,mutta ajossa tiptronicilla ei kierrä yli 3500rpm. Automaatti puolellakin meno on varsin vaisua esim 0-100km/h kännykän sekkarilla otettuna noin 20sek. Edellinen auton käyttäjä/omistaja perheen äippä eli tuskin on on tehoja paljon tarvitukaan. Jospa joku osaisi jeesata..

  • #2
    Ilmamäärämittari ?

    Comment


      #3
      Jep. Ilmamäärämittari vaihdettu. Parantui huomattavasti,mutta.... ihan kun vielä uupuisi muutama humma.. ylävääntöä kaipaisi ainakin lisää. Stokkalla sanoivat,että hukkaportin venttiili voisi jumittaa?

      Comment


        #4
        Kokemusta viime kesältä:
        Vein vastaavanlaisen 1.9 TDI audini elokuussa merkkiliikkeeseen jakohihnan vaihtoon ja huoltoon ja pois kun lähdin ajeleen, niin tehot hukassa ja huippunopeutta otti vain 160. Sitten ei kun takaisin ja vika löytyi kuulemma tuosta ilmamassamittarista. Omaan piikkinsä eivät sitä ottaneet vaikka vika tuli selvästi huollon yhteydessä. Pitkän uhkailun ja kiristyksen jälkeen saatiin sovittua, että maksan siitä hommasta 1/3. Jotenkin jäi vain senkin homman jälkeen sellainen fiilis että ihan kaikki hevoset ei oo vieläkään kotona, mutta mitään faktaa ei ollut näyttää, kun kortti oli just pari kuukautta aiemmin ollut jo nimismiehen hyllyssä hidastumassa, eikä näinollen uskaltanut huippuja etsiä. Pari viikkoa ennen hihnan vaihtoa olin kuitenkin ajanut saksassa ja tuolloin auto kulki kivasti 225. Nyt viikko sitten oli taas mahdollisuus käydä tuolla vapaampien nopeuksien maassa, mutta pettymys oli suuri, kun auto kulki vaivoin 190. Jotain feelua on ja nimenoman tuota yläkierrosten vääntöä uupuu. Merkkiliike on taas tietysti sitä mieltä, että huoltotakuu on maks puoli vuotta, eikä tälläisissa tapauksissa sitäkään. Lukevat vain vikakoodeja ja katselevat villakoiria lattialta, kun yrittää saada selitystä moiseen. Eli ei oo mitään vikaa, eikä ainakaan heidän aiheuttamaansa, mutta auto vain ei kulje.

        Comment


          #5
          Onkohan Juhan autoon tehty pumpun ajoitukset oikein hihnanvaihdon yhteydessä?

          Comment


            #6
            Tuo on pumppusuutinversio ja taitaa siinä ajoitukset olla vain tietokoneen perässä...???
            Usein on kyllä käynyt niin, että nimenoman merkkiliikkeessä yhden vian korjauksen yhteydessä on saatu aikaiseksi pari uutta ja mitä ihmeellisintä vikaa.
            Täytyis varmaan käyttää jossain ihan penkissä mittauttamassa tehot, niin olis ainakin laittaa faktaa pöytään, kun seuraavan kerran menee autokuviossa käymään.

            Comment


              #7
              Niin. Jokaisen merkkihuollon seinällähän lukee isolla, että Osien ja työn takuu 2 vuotta, että siitä sinne maksetaaaaankin.

              Comment


                #8
                No,jospa ensi viikolla ehtisin viemään auton stokkalle niin saavat laittaa sen töpselin nokkaan tutkittavaksi. Ja taas lompakko kevenee!! Tosiaankin YLÄVÄÄNTÖ hukassa. Sataseen menee suht mukavasti,mutta sen jälkeen saa oikein kerätä vauhtia.

                Comment


                  #9
                  Löytyihän se vika!!! Eli katalysaattori on tiensä päässä....

                  Comment


                    #10
                    Eli murusina ja tukossa? Ei taida dieselien päästövaatimuksiin vaikuttaa katin toiminta eli itse ainakin tyhjäisin sen vaan ja tyhjä pönttö kiinni. Kumotkoon/varmistakoon joku enempi diesel-maailmasta tietävä.

                    Comment


                      #11
                      Juuri kuten porkkis totesi. Suomessa mitataan vain näkyvää hiukkasmäärää, kaasun koostumuksella ei ole merkitystä (ainakaan vielä).

                      Comment

                      Working...
                      X