Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Syöttöpumpun hihna poikki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Syöttöpumpun hihna poikki

    Niin siinä kävi, että matkanteko katkesi; auto hinattiin pajalle ja homma selvä syöttöpumpun hihna katkennut. Piti hakea auto pajalta, mutta korjaaja sanoi että ei tahdo millään käynnistyä ja lykkää savua. Muutaman minuutin sahauksen jälkeen lähti käyntiin ja tyhjäkäynti oli tasainen, mutta matka-ajossa auto meinasi hyytyä, mutta ei kuitenkaan hyytynyt ja välillä otti kierroksia vanhaan malliin. Lämpimänä lähtee suhteellisen hyvin käyntiin, mutta kylmänä saa sahata minuuttitolkulla ja ajo on mitä on. Asiantuntijat sanokaa mistä mättää? kun ennen hihnan hajoamista kaikki oli ok. Ajoitus pitäis olla kohdallaan (asentajan mukaan) ...vikakoodeja en ole vielä ajanut, mutta jollain yleistesterillä niitä ei kuulemma ollut. Auto on a6 tdi c4-97

  • #2
    Jos siellä ei ajoitus ole kunnossa kuitenkaan...

    Miten se säädettiin? Kellottamalla vai merkeistä ja sit testerillä?

    Onko naftasuodin ok?

    Comment


      #3
      Ajoitusta minäkin epäilen; asentaja vaan tuumasi jotenkin että kahteen kertaan on tehty (kellolla? muistaakseni oli vastaus) mutta miten se pitäisi tehdä?

      Comment


      • #4
        Töissä oli volessa sama homma (2.5tdi) ja kellotettiin eka ja sit vielä testerillä hienosäätö kiristinrullia rukkaamalla. Joutui viikon päästä säätään uudestaan ajoituksen kun nää on tosi tarkkoja siitä, tuppaa kääntyileen..

        Ja sit tein jakopäätä SDI poloon ja jostain syystä naftasuodin ei täyttynyt kunnolla ja sen takia ei startannut kun piiiiitkän sahauksen jälkeen..

        Suodattimen vaihol kuntoo..

        Comment


        • #5
          No eilen tuli uudet hihnat omaan työkulkineeseen paikallisessa Bosch-huollossa.

          Nyt toimii ensimmäistä kertaa oikein AEL-moottori. Vetää pehmeästi ja tehoakin tuli, autoloota vaihtaa pehmeästi tai nopeasti riippuen kaasun asennosta, aikaisemmin oli kulmikkaampaa. Ajoitus nyt 2 ast. aikasella, menee siitä pian kohdilleen.

          Ongelmat jotka poistui: Aiemmin pian Auton oston jälkeen piti säätää pumpun ajoitus kohdalleen, oli hirveän aikasella. Nakutus hävisi ja vedot parani. Kuitenkin koko ajan ihmettelin ravistusta alle 2000rpm. Turbiinin aiheuttamaksi vähän iso tutina. Lisäksi kaasua piti painaa jonkin verran että kone vetää vrt edellinen AAT, joka kulki hyvin ihan pintakaasulla. Oli myös aika tehokas moottorijarrutus, joka hävisi lähes olemattomaksi niin kuin kuuluu. Syyksi en keksi muuta, kuin että nokka-akseli oli joko aikasella tai myöhällä.
          Edellisen huollon suorittanutta liikettä ei voi suositella.

          G-merkin hihna rullasi pumpulla 102tkm, mutta oli jo rakoa hammaspyörän ja hihnan hampaiden välissä yli 1mm. Tämän takia vein vaihtoon, jakopää olisi mennyt vielä muutaman kympin.

          Comment

          Working...
          X