Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAT 2.5 iDT "hömpöttää" venttiilikoppaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAT 2.5 iDT "hömpöttää" venttiilikoppaan

    Onko normaalia "hömpötys" venttiilikopassa ainakin tyhjäkäynnillä, kierroksilla en oo päässyt testaan.

    Eli kun öljykorkin ottaa pois kuuluu tasaiseen tahtiin hömp hömp hömp suhteellisen voimakkaasti..

    Auto kulkee ihan normaalisti ja kulutus 6-6.5 sekalaisessa ajossa, eli sen puolesta ei pitäs olla ihmeempiä. Myös täydellinen kansiremppa tehty 50thkm sitten..

    Mistä lähden "vikaa" hakeen vai tekeekö kaikilla samaa? Ollut siitä asti kun osti, eli 4-5kk ja 10thkm olen ite ajellut..

    #2
    Voisiko johtua siitä, että moottorissa liikkuu edestakaisin sylinterimäisiä objekteja, joiden aiheuttama ilman liike moottorin sisällä saattaa aiheuttaa vähän "hömpöttävää" ääntä.

    Comment


    • #3
      No eipä missään muussa autossa mitä olen aukonut käynnissä ole hömpöttänyt... Ajattelin nyt vaan ettei venttiilit vuoda tai mitkään. Se on tosi voimakas ja erottuva hömpötys selvässä tahdissa. Voiko tollainen johtua venttiilin vuodosta vaik eihän sen sinne pitäs pahemmin tulla?
      Viimeksi muokannut tarzi90; 19.3.2009, 21:05.

      Comment


        #4
        Mitta puristus paineet ja ohivuodot niin selviää vuotaako joku paikka!

        Miten tuo "täydellinen kansiremppa" on tehty? Vai onko vaan "pahvi" palanu ja vaihdettu uus tiiviste, tommosesta toimenpiteestä moni käyttää termiä kansi remppa!

        Comment


        • #5
          On siihen venat koneistettu ja kaikki ja tietty toi kansipahvi ja pultit.. Kansi myös oikaistu.

          Eikös myös kulunut nokka voi tehdä tollasta? Jos pakovena ei aukee.. Pitäs tosin näkyä kulutuksessa/woimassa..

          Comment


            #6
            Meikäläisen vanhemmat diisselit pitää semmosta "holoholoholo" :) ääntä eli ihan normaalia luulisin sunkin koneen höpötyksen olevan.

            Pistät käden röörin päälle ja huomaat, jotta sieltä tulee tasasin syklein pientä painetta (joissain tulee isompaakin painetta ja savua..) ja sehän on normaalia.

            Jos koneesta ei kuulu selkeitä häiriöääniä ja muutenkin käynnistyy ja kulkeen normaalin oloisesti niin siellä aika 100% on kaikki kunnossa.

            Comment


              #7
              Taitaa olla sitä kuuluisaa huohotusta. Ohivuotojen mittaus kertoo, onko männän ja sylinterin väli vielä tarpeeksi tiivis.

              Comment


              • #8
                Joo just tota holoholoholo :P Ja pientä painetta ja savuakin vähän.

                Luotetaan siihen että ihan normaalia!

                Comment


                  #9
                  Savu ei ole normaalia. Sieltä pääsee pakokaasuja kampikammioon jostain, eli huohottaa. Männänrenkaista se monasti johtuu. Painetta kuuluukin tulla, silloin kampikammiotuuletus pelaa.
                  Mutta eipä se ole mitään niin huolestuttavaakaan. Pihan Passat on huohotellut vastaavan tyyppisesti viimeset +100tkm, eikä ole muuttunut suuntaan toiseen. Tuohon vika tuli "sisäänajokilsoilla" joten siellä on joku oikea vika. Ei ole kannattanut tosin avata ja korjata.

                  Comment


                    #10
                    Eli siis painetta kuuluu olla, mutta pakokaasua ei saa tulla? Painekeijuko siellä paineen kehittää?

                    Comment


                      #11
                      Savu ja lämpöisestä öljystä muodostuva höyry lienevät myös eri asioita.

                      Jos alkaa jännittää moottorin kunto, kannattaa suorittaa se ohivuotomittaus. Eipä se huonoa tekisi mitata ihan muuten vaan.

                      Comment


                        #12
                        Ei Diisseli saa pakokaasua lykätä venttiilikoppaan. "Painetta" muodostuu ihan siitä, että siellä liikkuu jokin kuten männät kampura etc.

                        Mulla on pihassa sata varmasti sisuksilta ehjä PD ja sata varmasti pakokaasuja huohottava PD. Molemmat henkittää korkista, mutta toisessa mukana on pakokaasuja. Öljyä ei kumpikaan syö, eli oletettavasti painerengas siellä on kulahtanut jostain pytystä.

                        Lisäksi pihassa on 400tkm ajettu tdi joka syö jonku verran öljyä. Se ei lykkää pakokaasuja tai mitään muutakaan savua/höyryä venttiilikopasta, mutta kyllä siellä lievä ylipaine myös on.

                        Toki ehjän ja rikkinäisen välillä on eroa, Passattin kohdalla siellä on kovempi paine. 1+1=2 eikä 1.
                        Viimeksi muokannut Puuhapete; 23.3.2009, 12:03.

                        Comment


                        • #13
                          Eikös jokainen puristus-työtahti aiheuta jonkin verran ohivuotoa niin otto- kuin dieselmoottorissa. Dieselissä toki enemmän, kun puristus itsessään nostaa kaasun lämpötilan sinne 600-800 -asteen nurkille. Siihen päälle monta sataa baria aiheuttava syttyminen NAK!

                          Kun autoa työntämällä kampeaa moottoria puristustahtiin, niin sylinteristä kuuluva narina/suhina on ohivuodon ääni. Käydessäkin tämä "narahdus" on olemassa.

                          Yleensä mitä ajetumpi dsl, sitä enemmän puristusrenkaat jumissa ja lieveilmiöitä siltäkin osin. Tosin 400tkm vasta alle puoliväli monelle tdi:lle.

                          Comment


                          • #14
                            Katelin vielä tänään tota hommaa, tosin ei sieltä sitä savua tule. Painetta hieman vain.

                            Comment


                            • #15
                              Neloskoneessa taitaa männät liikkua hieman eri tahtiin kun vitosessa.

                              Comment

                              Working...
                              X