Noihin 1.9 koneisiinhan tuo mk2 golfin suodattimen vaihto on ihan tuttu juttu, mutta onko kenelläkään tietoa onko jossakin vanhemmassa automallissa tuollaisen v6 tdi:n suodattimen paikalle sopivaa suodatinta josta puttuisi tuo naftan takaisinkierto? Lähinnä letkujen kokoja siis haen kohdilleen ettei tarvitsisi suurentaa tai pienentää välissä letkuja ja saisihan se suodattimen halkaisijakin olla sama. Tällä tarkoitus vähentää ilman pääsyä polttoainelinjaan tuon venttiilin kautta ja saada polttoainetta ja pumppua viilennettyä ja pidentää pumpun aivolaatikon ikää.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.5 v6 tdi naftaa kierrättämätön suodatin?
Collapse
X
-
Niin, no voi sitä kierrätystä toisaalta talvella tarvitakin....
Melkein laittaisin vaan originaalin suodattimen, niin toimii ainakin. Jokunen (epäonnistunut) kokeilu on ollut palstalla Motonet yms suodattimista.
Tsekkaa ne kangasletkut suuttimien välillä ja sitten tuloletku, joka voi hangata ittensä koria vasten rikki niillä tienoilla kun letku nousee pohjasta konehuoneeseen (ovela paikka), mutta ei ensimmäinen kerta kun siitä tuo vuotaisi.
-
BOSCH 0450906172
Comment
-
Onhan siellä siirtopumppu.
Mut siitä ei mulla ole tietoa että millainen, hämmästyin ite kun Ford mondeossa oli ihan perinteinen bensaruiskun pumpu siirtopumppuna.
Jos tuossakin on samanlainen joka tekee useamman barin painetta niin jonkun paineen tasaus systeemin silloin vaatii toimiakseen.
Comment
-
Kylmä nafta ei pala. Poltettavan aineen, oli se sitten mitä hyvänsä, lämpötilan on oltava ko. aineen syttymispisteen yläpuolella, jotta palaminen voi alkaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vitonenBemareissa ja Ooppeleissa on naftaa jäähdytelty vp44 pumpulle mutta bokseja palaa silti. Kyllä itse vahvasti uskon siihen ilmattomaan naftaan enemmän kuin jäähdyttimiin.
Korjatkaa, jos olen ymmärtänyt väärin.
Jos em. oletus pitää kutinsa, on tosiaan tuo ilmattomuus tärkeämpi tekijä, kuin jäähdys. Ja jos pumppua jäähdyttää meinaa, pitää se minusta toteuttaa jotenkin muuten kuin naftalla, ellei aine ala kiehua jo ennen aikojaan.
Comment
-
Minä uskon vilpittömästi korkilliseen hyvälaatuista 2T-öljyä silloin tällöin tankkauksen yhteydessä.
Rakensin 1990 parista kupariputkesta jäähdytysnesteellä toimivan naftan lämmittimen 23TD Rekordiin -86. Ei havaittavaa etua polttoaineen kulutukseen, mutta toimi myös kylmällä ilman ongelmia. Samaa yksinkertaista lämmönvaihdinta voisi käyttää myös jäähdyttämiseen; n. 22mm putken ympärille hiekat sisässä taivutettu 10mm putki, kovajuotoksella yhteen, solumuovieristys tarvittaessa.
Comment
Comment