Nyt tartteis kipeästi apua. Tarkastin omasta 1.9 Tdi:stä (AFN) ajoitusta. Kampiakselin merkin tarkastusreikä on melkein soikea, kuskin puolen reuna on kuitenkin suora eli ilmeisesti merkki täytyy kohdistaa tähän reunaan. Vauhtipyörältä löytyy 0 ja jos moottoria pyöräyttää hieman vastapäivään tulee näkyviin viiva. Kumpi on oikea ajoitusmerkki, 0 vai viiva? Merkit ovat niin lähellä toisiaan, että viivan ollessa reiän reunassa näkyy myös 0 aivan reiän vasemmassa reunassa.
Tuossa on nyt siten, että viivan ollessa reiän reunan kohdalla ovat nokka ja pumppu kohdallaan. Olen vain aikaisempien autojen kanssa tottunut siihen, että 0 on oikea ajoitusmerkki, tosin edellisissä menopeleissä ei ole tuota viivaa ollutkaan. Ja tuo viiva on tosiaan sen näköinen, että se on ollut uudesta asti eli kukaan ei ole sitä siihen itse saanut noin siististi vetäistyä.
Tuossa on nyt siten, että viivan ollessa reiän reunan kohdalla ovat nokka ja pumppu kohdallaan. Olen vain aikaisempien autojen kanssa tottunut siihen, että 0 on oikea ajoitusmerkki, tosin edellisissä menopeleissä ei ole tuota viivaa ollutkaan. Ja tuo viiva on tosiaan sen näköinen, että se on ollut uudesta asti eli kukaan ei ole sitä siihen itse saanut noin siististi vetäistyä.
Comment