Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 c5 1,9tdi -04 multitronic korkea kulutus...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 c5 1,9tdi -04 multitronic korkea kulutus...

    Otsikon mukainen kottero avantina siis kyseessä ja ongelma on korkeahko kulutus... Autolla on ajettu 240tkm ja muuten auto erittäin siistissä kunnossa...
    Kun kylmänä käynnistää niin käyntiääni on aika rouhea ja puskee aika kauan valkoista savua, myös kun siitä lähtee liikkeelle niin saa kierroksia nostattaa yli 2000 että multitronic nappaa kiinni ja lähtee hissukseen liikkeelle.

    Tuo käytös kuitenkin tasaantuu kun loota saa vähän lämpöä, lootaan on vaihdettu 60tkm välein öljyt.
    Normaalissa ajossa joka sisältää aika paljon sellaista 70-80 km/h ajoa niin on kulutus ollut nyt viimeiset 1000km 7.9litraa ja se kuullostaa aika paljolta...
    Vaikka ajoin nätisti semmoisen 270km matkan 80km/h tuntivauhtia niin silti sama kulutus. Missä voisi olla vika? vikakoodeja ei ole luettu..
    Eu-keskikulutushan tällä autolla pitäis olla 5.8l ja siitä ollaan nyt kaukana.

    #2
    Ajoitus saattaa olla poskellaan. Karkea käyntiääni voisi olla oire siitä, samoin valkoinen savu.


    Jaa hetkinen ´04, tämähän onkin jo PD-koneella.
    Viimeksi muokannut arto s; 15.3.2009, 13:47.

    Comment


      #3
      Pumpparissa tuo ajoituksen säätö on "helppo" juttu. Hihnaa vaihdettaessa kun käyttää lukitustyökaluja, ei varmasti mene pieleen. Nokka-akseli ja kampura lukittuu työkaluilla presiis oikeaan kohtaan. Muuta säätöä ei ole.

      Tdi graphilla ei saa tarkistettua pumpparin ajoitusta.

      Tai sitten anturivika. Lämpöanturi tai MAF?
      1. tarkista vikakoodit
      2. Maf tai lämpöanturi?
      3. Tarkista hihnan kunto ja että ajotus on kohallaan.
      4. Lootan ja koneen ongelma eri juttuja.

      Eli lukee koodit ja jos siellä jotain on niin lähtee siitä.

      Comment


        #4
        Jos on ajoituksesta kiinni, on nokkahihna jonkin verran venynyt.

        Ehkä se vikakoodien tarkastus on tosiaan hyvä tehdä ensin ja arvailla vasta sitten.

        Comment


        • #5
          Kiitos vastauksista, autoon on vaihdettu nokkahihna 210tkm kohdalla joten en usko että siinä mitään venymiä on...

          Comment

          Working...
          X