Eikö se lämmönvaihdin lämmitäkin sitä polttoainetta näin talvella. Ei tule niitä hyytymiä niin helposti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8 3.3 TDI (AKF)
Collapse
X
-
mitenkäs kuumana se löpö lähtee pumpulta? (voisinpa huvikseni mitata)
Tuntuu vain pikkuisen erikoiselta, jos koko tankillinen (esim. +60litraa) naftaa lämpeää lukemiin, jotka on haitallisia VP:lle.
-Meni vähän OT: mutta kun kerran tuli puheeks...
Comment
-
-Sepä ei paluunafta menekään sinne varsinaiseen tankkiin, vaan sen sisällä olevaan muovipurnukkaan josta monesti ennenkin on ollut juttua foorumilla.
Comment
-
Onkohan kellään tietoa EGR:n tulppaamisesta tällaisessa autossa?
Vaihdelaatikkoremppa saatiin alulle eli kone pois autosta ja huomattiin että toinen egr:n putki on vähän rikki.
Monestihan noita EGR:iä tulpataan eli otetaan pois käytöstä luotettavuuden parantamiseksi, miten on tällaisessa?
Nyt muuten tulee hyvä a8 3.3tdi itelle kun on uudet turbot, jakopäänremontti ja MAFit sekä uusi vaihdelaatikko. On muuten arvokasta touhua mutta taitaa olla sen arvoista.
Comment
-
Dieselvero&käyttövero oli yhteensä vuodessa 750euroa eli ei paha jos vertaa että esim. 1.9tdi farkku passatissa on vaan satkun vähemmän vuodessa. Vakuutusmaksutkin oli suhteellisen edulliset johtuen varmaan siitä ettei näitä alumiinikorisia kolaroida niin paljoa.
Matka-ajossa oon päässyt 6,5litraan ja keskikulutus huitelee siinä alle 9litran.
Comment
-
3,3 Tdi Q
Mulla on tämä nykyinen yhdeksäs audi ja niitä on ollut satasista aina tähän kasiin ja muutama uusikin a4 välissä, tämä kasi dieselillä ja autom.laatikolla ja nelivedolla on ylivoimaisesti paras auto mitä mulla on ollu ja oon käyny kokeileen muitaki ns.premium merkkien uusia malleja,enkä nyt lähtis niitä ainakaan paremmiksi kehumaan.Mutta tuohon öljyhommaan, ite oon kaikkien audien kanssa tehnyt silleen,että oon vaihtanut moottoriin 15t välein itse öljyt 30t longlife huoltojen väliin. Automaattilaatikot pysyy kunnossa samalla lailla 80-100t vaihtoväli/2v. 220t nyt mittarissa ja ei nyt ainakaan vielä mitään ongelmia.Tiedän automaatteja, joilla ajettu liki 500t em.resepteillä, eikä ongelmia ole ollut.Kaikki vaikuttaa kaikkeen,ajotapa,ajomatkat,käyttöolosuhteet..yms.. .notta tälleen.
Comment
-
Olaus, onko tää sun auto: http://www.nettiauto.com/audi/a8/3362697 ? Hiukois kyllä, mitähän näissä on otteessa jarrullisen vetokyky?
Comment
-
-
Audi A8 V8 3.3 TDI vm. 2002 korkeapainepumppu hajosi
Autolla ajettu nyt 218000 km ja viime viikonloppuna ei yhtäkkiä käynnistynyt enää, vaikka startti pyöritti moottoria normaalisti. Aiemmin ei mitään oireita. Korjaamolla päätyivät siihen, että korkeapainepumppu ei kehitä tarpeeksi painetta. Jää kuulemma 50-60 bariin startin pyörittämänä. Pitäisi olla 150 tienoilla ja normaali käyttöpaine 275 baria korjaamo-ohjekirjan mukaan.
Onko kenelläkään havaintoja näiden pumppujen kestävyydestä common rail moottoreissa?
Comment
-
Laitetaan tänne tiedoksi:
SSP 226 Audi 3.3 V8 TDI Engine Mechanics
227 - 3.3 V8 TDI Common Rail Injection
Comment
-
Onkos näitä 3.3tdi koneita sekä laahari- että rullakeinuilla? Parikin nokkavikaista näkyi nettiauton listoilla ja kun ebaystä kattelin osia, niin palikat näyttivät hyvin samanlaisilta kuin mitä AKN-moottoriin viime kesänä asentelin.
Tuossa kuvalinkki
Comment
Comment