Taitaa olla aika eksoottinen moottori, onko kellään tekniikasta parempaa tietoa? Onko nokka ketjulla? Onko Tippi mitenkä toimiva tämän moottorin yhteydessä? Mitä kannattaisi tsekata ostovaiheessa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8 3.3 TDI (AKF)
Collapse
X
-
Taitaa olla jonkin verran yhteneväisyyksiä 2.5V6:n kanssa. Tippi vaatinut toisinaan reippaamman läpikäymisen n. 200tkm nurkilla. Muuten mukava peli, kunhan huollettu säännöllisesti.
Jos eesti taipuu
-
-
Osaisiko joku kommentoida miten 3.3 TDI -koneen äänimaailma vertautuu 150 hp 2.5 TDI -koneeseen? Ymmärtääkseni hiljaisempi, kun on common rail -kone, mutta kuinka paljon? Itselläni A8 hankinnassa ja koeajettuani tuon 2.5-koneisen jäi sikäli huonot tuntumat, että kone oli tosi äänekäs sisällekin saakka. 3.3-koneista peliä ei ole tullut eteen koeajettavaksi.
Comment
-
Mielestäni tuo 3.3 tdi kone on mukavan hiljainen. Toki 140+ nopeuksissa rupeaa ääntämään, mutta normi 100km/h tunnissa ei kuulu kuin tuulen vieno suhina :) Tosin 2.5 tdi koneesta ei kokemusta ole, joten ei ole vertailupohjaa. Sanoisin kuitenkin, että ehkä jopa aavistuksen hiljaisempi kuin A6 1.9TDi....
Comment
-
Kiitoksia vastauksista, täytyy tuo 3.3 TDI etsiä jostain koeajoon. A6 1.9 TDI:stä kokemuksia, siitä tuntui ääntä lähtevän aika lailla tuon A8 2.5 TDI:n tapaan.
Ei siellä autossa tarvitse haudanhiljaista olla :), mutta bensakoneilla ajelleena tahtoo tuo dieselien äänimaailma pistää korvaan.
Comment
-
Se moottorin ääni tahtoo monesti hukkus maantiellä muihin ääniin. VAG:n CR ei ole hiljaisin lajissaan, mutta parannus pumppareihin siinä suhteessa on dramaattinen. Vanhat jakajapumpullisetkin (esm. nuo ekat V6) on sivistyneitä ääneltään, kun PD-patoihin vertaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Olaus Näytä viestiItellä on tuollainen a8 3.3tdi ja on kyllä todella upea moottori ja auto. Moottori ei kuulosta juurikaan dieseliltä, käy nätisti ei läheskään samanlainen nokileka kuin 2.5tdi ja muutenkaan tätä ei voi verrata 2.5 tdi:hin missään suhteessa. Kulutus on matka-ajossa sama kuin 2.5tdi:ssä eli n. 7litraa.
Comment
-
Mieleistä A8 sai kyllä katsella ajan kanssa että löyty oikeasti hyväkuntoinen 3.3tdi mieleisillä varusteilla: uudempi kuin -00 sekä (sportnahat,tuplalasit,lasikattoluukku,navi,parkki tutkat,xenonit ja tietenkin musta väri)..
Täytyy sanoa etten oo parempaa autoa tai itselle mieluisempaa ikinä ennen ajanut.
Comment
-
-Ei kannata ainakaan kutosdiisselistä purkaa pois. Tai jos purat, niin myy hilut mulle. On tarkoitus laittaa passattiinkin paluupuolelle naftanjäähdytin kesäkelejä varten. Tuossa vp44 pumpussa alkaa pitkillä taipaleilla lämmöt nousta turhan korkeiksi nykysysteemillä. Uudemmissa audeissa on paremmat jäähdyttimet naftalle, eikä ole kummemmin pumppuvikoja ollut vaikka mittarissa on reilusi yli 250tkm.
Commonrailit on sitten luku sinällään, mutta tuskin niissäkään tuo jäähdytys turhanpäiten on.
Comment
-
Onko tuo naftan lämpäminen todellinen ongelma VP44-koneissa? Tuntuu vain pikkuisen erikoiselta, jos koko tankillinen (esim. +60litraa) naftaa lämpeää lukemiin, jotka on haitallisia VP:lle. No eiuhän se tankki tietty koko aika ole täynnä ja jos ajelee säännöllisesti vähäinen määrä naftaa tankissa vaikka kaupunkiajoa, jolloin ajoviimakaan ei just jäähdytä, niin kait se ennenpitkää lämpenee kovastikin.
Comment
Comment