Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AVB:n EGR:n tukkiminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    AVB:n EGR:n tukkiminen

    Eli voiko -01 Passattiin lyödä huoletta pellilätkän laipan väliin vai pitääkö jotaki muuta tehdä tukkimiseks? Esim. vag-comilla.

  • #2
    kyllä siellä alkaa vikavalot vilkkumaan mitä suurimmalla todennäköisyydellä..

    vagcomilla loginin kautta saa vähennettyä egr virtausta.

    Comment


      #3
      Pieni reikä siihen sokeaan tiivisteeseen, niin pitäisi kai rauhoittua. Kokeilkaa ensin ilman reikää, -01 ATJ-koneinen ei ainakaan piittaa mitään vaikkei saakkaan hengittää pakokaasuja.

      Comment


        #4
        Onko tuolla virtauksen vähentämisellä jotain kielteistä vaikutusta? Miten "rautalangasta" väännettynä se tapahtuu? vagcom on kyllä ja jotain osaan tehdä sillä mut tuosta en oo koskaa kuullukkaa.

        Comment


        • #5
          Mitähän eroa ko. moottorin ohjauksessa on vs. AFN 81kW (vm.-98) ja 66kW (vm. -99, tyyppiä en muista). Molemmista tulpattiin ja hyvin pelasivat ilman vikakoodeja.

          Comment


          • #6
            No esim se että afn ja toi 66kw on jakajapumpullisia koneita.

            Eli aika lailla on eroa.

            Avb on pumpparikone.

            Comment


            • #7
              Ei se sitä ratkaise, onhan AJM ja ATJ pumppareita kanssa, eikä niissä vikavalot syty.
              Lisääntynyt elektroniikka tuon ohjauksessa taitaa olla ennemminkin se syy.

              Comment


                #8
                Pumpparikoneissa ei taida VAG-COMilla saada edes säädettyä EGR:ää, vai osaako Tuomas korjata käsitykseni. Ei sillä, että sillä olisi väliä, putki on varastossa, tulpat pakosarjassa ja imusarjan päässä sekä alipaineletkussa. Ei varmasti pääse pakokaasua enää tuon auton imusarjaan... ;)

                Comment


                • #9
                  En tiedä saako vag-comilla, mutta jotenkin sitä saa ohjelmallisesti säädettyä.

                  Comment


                  • #10
                    jos tuon egr:n tukkii avf koneesta niin alkaako vikavaloja palamaan.kokemuksia kenelläkään.

                    Comment


                      #11
                      Just tuli. Meinaan sitä kokemusta. Siis tosta egr:n tukkimisesta.

                      Ei sytytä vikavaloa, ainakaan paikallaan kaasutellessa. Tosin kyseessä on wannabe audi vuodelta 02.

                      Comment


                        #12
                        Onko kellään kokemusta just AVB:n EGR:n tukkimisesta? Miten se nyt tapahtuu "oikee oppisesti" et auto pelaa viä kunnolla?

                        Comment


                          #13
                          Eipä siinä taida olla kuin kokeilla ensin täysin sokeilla "tiivisteillä" ja jos vikavalo ilmaantuu niin 6-8mm:n reikä sokeassa on ilmeisesti auttanut.

                          Olen siinä käsityksessä että nämä pumpparit ovat kuitenkin noilta osin hyvin samanlaisia, ja tuossa tapauksessa esim. AVF ja AVB ovat hyvin läheistä sukua vaikka jonkin verran tehoeroa onkin.

                          Comment


                            #14
                            Mitään vaaraako tuosta ei moottorille oo, siis tulppaamisesta? Isukilla ku on auton tarvetta joka päivä ni ei viittis turhaa makoottaa jos jotain tulee. Laitetaanko pellilätkä siihen jakopään vieres näkyvään kirkkaaseen laippaan vai mikä on oikee paikka?

                            Comment


                            • #15
                              Ei ole vaaraa moottorille.

                              Jos yhtä laippaa käyttää, niin mieluiten imusarjan päähän laippa.
                              Yybervarma laittaa pakosarjan päähänkin.

                              Comment


                                #16
                                Ok, kiitosta. Pitääkös joitain letkuja tulpata vai pelkkä pellilätkäkö riittää? Ja imusarja ois varmaan viisainta käyttää irti ja pestä.

                                e: tuos just pisti ffp:llä silmään ku joku kehu ettei talvella tarkene enää niin hyvin ku EGR on tukittu. Pitääkös paikkansa?

                                Comment


                                  #17
                                  tarkeneminen

                                  pitää mutta sitä vartenhan on eberi :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Letku irti venttiilistä ja tulppa letkun päähän, turhaan se venttiili siellä enää liikuskelee.

                                    Comment


                                      #19
                                      Tarkenee hyvin, itse en huomannut eroa lämpenemisessä. Jos EGR-putki on vesijäähdytetty niin sitten voi tulla eroa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kyllä näyttäs olevan koska eberiä laitettaes toinen letkuista vedettiin just tähän.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oman kulkineen kohdalla kyllä näin näppituntumalla väittäisin, että lämpenee hitaammin, vaikkei vesikiertoinen egr ollutkaan. Mutta tosiaan, sitä vartenhan se eeberi on :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Tokihan se vähän vaikuttaa lämpenemiseen, kun enään ei sekoteta kuumaa pakokaasua imuilmaan. Talvella kannattaa laittaa muutenkin välijäähdyttimen eteen suojaa kuin syylärin. Kylmä imuilma se moottoria jäähdyttää.

                                            Silti kaikista autoista tuo EGR on tulpattu ja silti on tarjennut ilman eberiäkin talvisin.

                                            EGR ei muutenkaan ole käytössä kuin matalilla kierroksilla.

                                            Comment


                                            • #23
                                              EGR ei muutenkaan ole käytössä kuin matalilla kierroksilla.
                                              Onko tästä tarkempaa infoa olemassa? Kun esim. perus kaupunkiajossa diiselillä ne kierrokset siellä 1400-1800rpm huitteilla pyörii, niin onko egr tuolla alueella kuinka paljon mukana?

                                              Comment


                                                #24
                                                EGR:n Duty cycleä seuraamalla näkisi miten se toimii verrattuna kierroksiin. EGR nimenomaan tukkii koneen kaupunkipyörityksessä. Maantiellä ajettaessa moottoria kuormitetaan vähemmän ja täten EGR on pienemmällä käytöllä.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Talvella kannattaa laittaa muutenkin välijäähdyttimen eteen suojaa
                                                  Eipä oo tullu mieleen. Omas kulkinees sitä ei varmaan tartte/kannata peittää ku tarkenee kyllä pakkasilla mut ilmeisesti vakio AVB:n välijäähdytin on viisasta peittää kovilla pakkasilla vaikka sen teho ny ei muutenkaa varmaan kovin mahtava oo?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ei nuo niin isoja tee, mutta vähä aina apua varmasti.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X