Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6/100 öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6/100 öljyvuoto

    Auttakkee ammattilaiset tietämätöntä. Eli kyseessä on 12/94 vuoden A6 2.5tdi koneella, ja alkanut tiputtamaan hiukan öljyä, sekä jäähdytinnesteiteitä syö suhteellisen paljon. Eli äkkiseltään voisi päätellä että kansivika? Itselläni ensimmäinen diesel auto ja audikin ihan uusi merkki. Ennen ajelin mersuilla ja niihin sai varaosat vaikka naapurista..

    Jäähdytysjärjestelmässä ei ainakaan näkynyt missään vuotoja ja letkutkin on vanha omistaja uusinut joten aika hyvässä kunnossa muutenkin. Eli onko kellään tietoa myykö kukaan audille takuukunnostettuja kansia ja kuka (oulun seudulla) sen vaihtaisi sopivaan hintaan?

    Vai onko jollai äkkiseltään heittää jotain muuta dignoosia tähän näinkin suppeilla antamillani tiedoilla. Eli öljyä katoaa, ei tosin ainakaan parkkipaikalle jätä kuin muutaman tipan ajon jälkeen, mutta pakosarjan puolelta on kaikki paikat enemmän tai vähemmän öljyssä. Jäähdytinnesteet syö 2viikossa, mutta ei nosta lämpöjä normaalia enempää.

    Olen tosiaan näissä konepuolen asioissa aika lapsenkengissä, joten miten tämmöisen asian kanssa kannattaa edetä? Rahaa tietenkin mahdollisimman helposti säästäen. Eli vienkö suoraa korjaamolle tutkittavaksi vai lähdenkö samantien etsimään uutta kantta?

    #2
    En nyt kantta lähtisi uusimaan, kannen tiivisteen ehkä.

    Nestevuoto voi käsittääkseni johtua vaikka haljenneesta letkuliittimiestä ja öljyvuotoa kannatta koittaa paikantaa vähän tarkemmin. Tuleeko kannen vai venttiilikopan tiivisteen välistä vai mistä? Esm. turbon öljynkierto voi olla mahdollinen sylkijä.

    Comment


    • #3
      paljos mittarissa kilsoja?

      Comment


      • #4
        Voisi kokeilla samaa halpaa korjausta(5€), minkä minä tein, eli uusin paisuntasäiliön korkin. Nesteiden katoaminen pieneni, kun paine järjestelmässä väheni. Seuraavaksi löyty vuotopaikka kannen takaosasta, laipasta josta lähtee neste lämppärin kennolle. Siinä on pikkuinen suunnittelu moka havaittavissa, kun laippa on kiinni vain 1 pultilla. Käsittääkseni yleinen vuotopaikka.

        Comment


        • #5
          350tkm näyttää mittari ja auto muuten priima kunnossa. Tuota korkkia olen tosiian miettinyt koska se on säälittävän löysän tuntuinen, mutta silti jäähyt katoaa niin ripeästi että en rahojani laittaisi sille hevoselle. Kannentiiviste loistaa uutuuttaan eli näyttää ehjältä. Muutenkin vuoto näyttäs olevan sellasessa paikassa että pitäisi repiä pakosarja irti että edes näkisi koko kohdan. Kyllähän mä nätisti purann vaikka koko auton mitään rikkomatta, mutta eri asia on laittaa se kokoon. Missäköhän hinnoissa pyörii huoltamoilla ihan tuollainen vian etsintä ilman korjausta? Vai onko taas näitä 0-1000e välillä projekteja?

          Comment


            #6
            Minun Vag -dieseleissäni on pitänyt kaikissa (3 kpl) vaihtaa sylinterikannen tiiviste 300 tkm kieppeillä. Tiivisteestä ei voi paljon päätellä päälle päin. Ehkä ainoastaan se, jos on joskus höylätty kantta ja vaihdettu paksumpi tiiviste (lohkossa on syvennys, josta näkyy kansipahvin reiät. Niiden lukumäärästä tietää paksuuden).

            Vie autosi Jäälin Autosäätöön, niin ei tarvitse myydä sisäelimiä. Jonoja on yleensä muutama viikko.

            Comment


            • #7
              Tiivisteen vaihtoon jos joutuu niin kannattaa suosiolla jättää Elringin tiivisteet kaupan hyllyyn...

              Comment


              • #8
                Kannentiivisteen paksuus määräytyy männän laen ylityksestä lohkon tasoon nähden. Jos kantta "höylätään" niin tiiviste pysyy silti saman paksuisena.
                Paisuntasäiliön korkki saattaa hukata paljonkin nestettä ajonaikana eikä sitä huomaa koska kuuma neste kuivuu pois. Jos lämmöt pysyy normaalissa niin täältäkin ääni korkille.
                -Joskus korkki alkaa "vuotamaan" eli päästää liian aikaisin ja nestettä tulee hukkaputkesta ulos eikä juurikaan näy konetilassa.
                Viimeksi muokannut evinrude; 9.3.2009, 19:52. Perustelu: tarkennusta

                Comment


                • #9
                  Lähinnä tuota korkkihommelia tarkoitin, että siinnä menee paineventtiilli tai mikä se systeemi siinnä onkaan, jumiin ja paine järjestelmässä nousee, silloinhan se helpommin pukkaa nesteet jostain pellolle jos korkki ei tasaa painetta. Nimim. taas vuotaa se hemmetin laippa... on vaan aika ahdas paikka sita korjata.

                  Comment

                  Working...
                  X