Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1,9tdi a4 b6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1,9tdi a4 b6

    oisko kellään kokemusta sellaisesta viasta kun auto käy tyhjäkäyntiä niin tulee pieni tärinä. kun painaa kaasua pikkasen niin se häviää. myös ratin kääntäes tappiin rupee vinkuu niin vit..t. missä vika??? :-(

    #2
    ensimmäiseen ongelmaan tulee vaan mieleen, että istut kiisselissä. ;)

    Omani tosiaan "ravisuttaa" aavistuksen tyhjäkäynnillä. Varsinkin kun olin juuri vaihdattanut kaikki moottorin ja vaihteiston kumit. kesti hetken että pehmeni tuo käynti. (vanhoilla kumeilla kierroksia antaessa tuntui että kone olisi pyörinyt pellin alla.)
    Joten vilkaise kuinka pahasti kone elää kun sille antaa kierroksia/on tyhjäkäynnillä ja niiden välissä.

    Toiseen ongelmaan tarjoaisin liian vähäistä hydrauliikka nestettä ohjain tehostimelle.

    Comment


    • #3
      Ongelman 2 aiheuttanee joko liian vähä ohjaustehostimen neste, jumiva laturin vapaakytkin, kulunut moniurahihna, rikkinäinen ohjaustehostimen pumppu tai moniurahihan kiristin.

      Veikkasin nestettä kuten perrier. Sille ei ole annettu vaihtoväliä huolto-ohjelmassa, mutta jos kerran ääntä pitää niin kannattaa ainakin aloittaa vaihtamalla kaikki säiliössä olevan este. Koko järjestelmän tyhjentäminen tuskin kannattaa koska ilmaaminen on kohtalaisen v-mäinen projekti. Kannattaa myös tarkistaa ettei järjestelmä saa ilmaa mistään. B5:ssä oli nestesäiliön pohjalla sihti, joka omassa iroili vähän väliä ja sekoitti nestettä, joka taas aiheutti jurinaa.

      Comment


      • #4
        Omani tosiaan "ravisuttaa" aavistuksen tyhjäkäynnillä. Varsinkin kun olin juuri vaihdattanut kaikki moottorin ja vaihteiston kumit. kesti hetken että pehmeni tuo käynti. (vanhoilla kumeilla kierroksia antaessa tuntui että kone olisi pyörinyt pellin alla.)
        Vaihdoitko itse nuo kumit, vai vaihdatutitko jossain pajalla, nousiko hinta pahaksi? Siellä on myös joku aktiivinen moottorin tukikumi, mistä mulla antaa vikakoodin...

        Comment


        • #5
          Jos pakoputki ei ole ihan kohdillaan, sekin saa moisen äänen. Eli jos pakoputken tukikumit ovat jännityksessä eivätkä roiku vapaana. Tosin ei niitä silleen saa kuin itse laittamalla, nimimerkki tärisee joskus tyhjäkäynnillä.

          Olen aina ollut vähän skeptinen tuon ratin tappiin kääntämisen suhteen, sen viimeisen 10* kun kääntää niin aika moni auto ulvoo.

          Comment


            #6
            Nuo tuki kumit pystyy kyllä itsekkin vaihtamaan jos vain on tarvittavat työkalut. tärkeinpänä moottorinnostin/kannatin. Osat taisi olla 140? ja hintaa normi pajalla vaihtotyölle tuli toinen mokoma. (35?/h)

            Comment


            • #7
              Joskus tuohon tärinään auttaa kun muutta tyhjäkäyntiä jompaankumpaan suuntaan.

              Comment


              • #8
                miten ton vapaakytkin ongelman saa selvil et onko siitä kii??

                Comment


                • #9
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...61&postcount=7

                  Comment


                  • #10
                    Onko vapaakytkin se itse pyörä? Entä miten se vaihdetaan?
                    Mitä öljyä kuuluu laittaa ohjaustehostimeen, käykö Mobilin atf 220? Siinä sanotaan, että myös ohjaustehostimiin?
                    Viimeksi muokannut 8866; 6.3.2009, 20:43. Perustelu: Skarppaa jo ulosantiisi!

                    Comment


                    • #11
                      ohjaustehostimeen vain mineraalihydrauliöljyä. Esim. FEB tekee ja löytyy vaikkapa Motonetistä vihreässä pullossa. Tehostimen nestesäiliön korkissa lukee VAG-koodi tällekin. ATF:ään mineraaliöljyä ei saa missään nimessä sekoittaa!

                      Comment

                      Working...
                      X