Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Beetlen huohotus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Beetlen huohotus

    Terve!

    Beetle 98 1.9tdi huohottaa suoraan turbon imuputkeen ja seurauksena välijäähdyttimestä valuu tallin lattialle 2cm2 läntti joka yö. Musta öljy/vetinen.

    Pitäisikö järjestää huohotus omaan säiliöönsä jotta tahrat häviäisi?

    Kesällä tuli turbo vaihdettua risan tilalle. Sitä ennen tiputteli ja nyt tiputtelee uudestaan.

    Pitempään menikin ilman johtuen ilmeisesti kesästä/turbo huollon yhteydessä tehdystä välijäähyn/putkien siivouksesta.

    Mielipiteitä kaivataan:).

    Kiitos

    #2
    Ennemmin ettisin Root Causea kuin lähtisin tekemään Workaroundia. Sori, vaihdetaan moodia.

    Eli siis katso miksi se välijäähy tiputtelee. Jos pääsee öljyä tippumaan, pääsee varmaan myös ilmaa pihalle paineella. Arvatenkaan näin ei kuulu tapahtua.

    Huohotusöljyä tulee aina jonkun verran, mutta edes meikän Passatissa, joka hieman huohottelee, tuo ei ole ongelma.

    Ja säiliön ongelma on mun mielestä se, ettei sinne huohotusöljyt mene paineen takia. Eli tarvitset jonkinmoisen läpivirtaavan kerääjän. Siksi se tuohon imupuolelle varmaan on laitettuki.
    Ja jos huohotuskaasut ei pääse enään samaa vapaata rataa kulkemaan niin mihinkäs ne sitten menee? No luultavasti tulevat öljytikun rööristä pihalle tms.

    Comment


    • #3
      Tosiaan autosta jäi täpliä maahan n. vuoden verran. Kesällä turbo vinkui päivän ja tehot hävisi. Turbo väljä.

      Ostin uuden ja siivosin paikat. Eli huippu pesin ahtoputket/jäähyn.

      Menikin 2-3kk kunnes alkoi taas jättämään täpliä.

      Nyt jättää tosiaan 2cm2 täplän yössä. Vesi öljysen.

      Välijäähyssä on alhaalla pieni reikä, joka sinne mielestäni kuuluukin. Kosteuden poistoa varten.

      Auto ei syö öljyä.

      Tuntuisi huohottavan reiluhkosti kun katselee öljy korkin seutua yms.

      Toimii muuten hienosti yms.

      Ajattelin sellaista erillistä huohotussäiliötä jossa on ilman pois tulolle suodatin/öljy säiliöön/paineet ulos.

      Jos turbo uudehko ja toivottavasti ehjä niin mikä muu voisi tehdä tuon tiputtelun.

      Normaalia reilumpi huohotus? Joku paikka tukkeessa?

      Beetlessä kaikki sullottu vieri viereen ja putket seikkailee peltien läpi=rystyset ruvella;).

      Kiitos

      Comment


        #4
        Passatti puhaltelee myös reilummin ja on tehnyt sitä samalla tavalla jo siitä asti kuin ostin sen. Ainoa mihin se näyttäis vaikuttavan on tehot, ehkä. Tippiloota, kun myös on ajettu, hukkaa normaalia enemmän myös tehoja.
        Tuo kävi asiasta tarkistuksessa kun sitä ostin ja tuomio oli, jottei kannata avata. Kylmänä ei huohota.

        Jos ja kun huohottaa pakokaasua, niin jostain pakokaasuja pääsee karkuun. Männänrenkaat ekana tulee mieleen. Huomaa myös käynnistettäessä pakkasella. Lähtee vajaalla käyntiin. Mutta näissä koneissa on kuitenkin tuo kampikammiotuuletus, joten aina sieltä painetta hieman korkista tulee pihalle. Savua ei saa tosin olla joukossa. Jos sulla oikeasti huohottaa niin tuleeko öljytikun reiästä painetta?

        Caddy uudempana lähtee reilummallakin pakkasella kaikilla käyntiin kakistelematta. Passatissa on uudet hehkut, joka hieman paranti tilannetta.

        Passatti ei vie öljyä eikä käytössä muuten sitä huomaa.
        Koneissa on eroja, joten se että passatti ei tiputtele öljyä ei välttämättä avita sua.

        Comment


        • #5
          Ehjältä tuo beetle vaikuttaa mutta huohotuksen määrä ehkä suurempi kuin jossain toisessa. Katsottuna liitoksia, tiiviste pintoja paikkojen öljyisyyttä tuntuu huohotus reilummalta.

          Eli jos jossain putkiliitos/painettu tappi, puolitiiviisti venttiilikoppaan, liitos öljyinen.

          Mutta tosiaan läikkää pukkaa

          Comment


            #6
            Eihän näissä koneissa ole ulkopuolisia öljyputkia kuin turbon putki. Paluuhan menee suoraan öljypohjaan.
            Sikäli putkiliitoksien likaisuus täytyy olla jotain muuta. Ja jos tiivisteistä pukkaa pihalle niin ei huohotus ekana tule mieleen.

            Eli huohottaako kone venttiilikopan korkki auki pakokaasua tai tuleeko reilusti painetta ulos?

            Comment


            • #7
              Pitänee kokeilla korkki auki illalla.

              Tuntuu vain hieman öljyisiltä paikat joissakin kohdissa missä painetta olemassa. Venttili koppa/tiiviste/ahtoputken liitokset ehkä.

              Tuo pisti silmään viime huoltoa tehdessäni.

              Mutta siis.

              Joku joskus väitti, että välijäähyssä pieni reikä esim kosteudelle. Tästä kuvittelin siellä sellaisen olevan.

              Pesin kesällä välijäähyn ja siellä mielestäni alanurkassa reikä oli.

              Mikään ei suhise/vingu sisään asti jos siis ahtovuoto olisi. Tai ei ole tullut mieleenkään sellaista etsiä.


              Oma ehdotukseni:

              Otan huohotus putken irti imupuolelta. Laitan putken huohotus kerääjään=lasol pullo/putki kyljestä sisään korkki auki:). Korkkireikä ylöspäin.

              Tulppaan imuputken huohotusputken paikan.

              Kokeilen väheneekö täplät lattialla.

              Tulppaan mahdollisen reiän välijäähyssä:).

              Mulla(vaimolla) tulee ehkä 2-4 öljy tipan täplä lattialle auton käytön jälkeen.

              Onkohan tuo siis normaali määrä mikä noissa vehkeissä muodostuu mutta ilman välijäähyn reikää se ei tulisi esiin?

              Comment


              • #8
                Eipä huohota ihmeemmin, tutkittu on:).

                Edellis putsauksen yhteydessä tuntui vain paikat jotenkin öljyisiltä.

                Laittelin huohotuksen pulloon ja tulppasin imuputken huohotus letkun.

                Katsotaan häviääkö öljyisyyttä välijäähystä.

                Välijäähyssä oltava pieni reikä yms. jonka tulppaan seuraavaksi kun huohotusputken muutos kokeiltu.

                Kiitos vinkeistä.

                Holysmoken öljyn kerääjä vaikuttaa fiksulta. Beetlessä ei ole kyllä juuri yhtään tilaa sille.

                Comment

                Working...
                X