Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.9tdi naputtaa - vähentynyt!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Niin, ei se naputukseen auttaisi, kuin nimellisesti. Ehkä vaimentaisi ääntä. Lähinnä RVS vaikuttaisi noihin puristuksiin. Joten naputuslääkkeeksi en RVS:ää laita.

    Comment


    • #32
      Käytin autoa testerissä. Asentaja oli samaa mieltä siitä, että nostajat naputtaa. Lääkkeeksi ehdotti 25€ arvoista öljyn lisäainetta! Mitälie Fortea.

      Tulipa kuitenkin yleishyödyllinen reissu. Ajoitus oli pielessä -> säädettiin kohalleen -> käyntiääni parani. Öljyhuoltoteksti kuitattiin ja tukittiin EGR.

      Laitan RVS:n muhimaan. Kattoo nyt sitte, että vaihtaako nostajat. Varmaan nokkakin samalla vaihtoon?

      Comment


        #33
        En muista kuulleeni missään mainittavan, että olisi tarvinnut jakajapumpullisen nelos-dieselin nokkia vaihtaa. Isällä on ainut TDI, mistä olen kuullut kampiakselin katkenneen.

        Comment


        • #34
          Ok. no, näkeepä sitten, missä kunnossa nokka on, kun avaa tuon motin.

          Comment


          • #35
            kyllä se nokka toisissa 1.9 kuluusen verran pahasti että pitää vähintään ärrä koneistaa...

            Comment


              #36
              Totta joo, mutta ne on poikittain asennettuja pumpparikoneita ne.

              Comment


                #37
                ärrä koneistaa...
                Niko tais vihjailla nokan hiomisesta rajummaksi. :)

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja LM Näytä viesti
                  Niko tais vihjailla nokan hiomisesta rajummaksi. :)
                  Epäilemättä!

                  Comment


                  • #39
                    Ja sitten samalla miettiä turbon vaihtoa isommaks....

                    Comment


                    • #40
                      Vaihdoin öljyt ja suodattimen ja lisäsin samalla RVS:n vaikuttamaan.

                      Öljynä nyt Mobil Rally Formula 5W-50.

                      Uuden öljyn lisäyksen jälkeen käynnistin koneen ja OHO! naputus tiessään..

                      sammutin koneen. käynnistin uudestaan, ja johan naputtaa entiseen malliin. notta se siitä sitten taas...

                      Comment


                        #41
                        Mites näissä on ylipaineventtiili öljypumpussa? Jos siellä on jotain häikkää öljynpaineissa, mutta ei mene alarajan alle.
                        4-pyttysissä ei liene kannessa mitään erillistä paineventtiiliä joten edellisten autojen kautta tuli mieleen ylipaineventtiilin temppuilu.

                        Comment


                        • #42
                          Olisiko testerissä pitänyt näkyä tuo öljynpaine?
                          Eli samaan aikaan, kun tuo ajoitus säädettiin kohdalleen.

                          Ainakaan asentaja ei maininnut öljynpaineesta mitään.

                          Comment


                            #43
                            Liekkö näissä muuta kuin rajapaineantureita eli alkaa hälyyttää vasta, kun paine on yli tai alle määritellyn.
                            Testeristä en osaa sanoa, koska käytän itte vag-comia sillon tällön.

                            Parempaa tietoa ei ole. Voipi olla kuitenkin kaukaa haettua tämäkin.

                            Comment


                            • #44
                              Naputus on huomattavasti vähentynyt - liekkö RVS:n vaikutuksesta?
                              Äänen kuulee enää, kun kone on täysin kuuma. Mutta ääni ei ole yhtä kova kuin ennen.

                              Comment


                              • #45
                                Jatketaan nyt vaikka tähän. Onko hyvää arvausta, mistä eilen illalla ilmestyi moinen aaltoileva nalkutus koneeseen? 1.9 AFN, hyvin vireistettynä, 171tkm taulussa.
                                Kuuluu venakopasta tai sen välittömästä läheisyydestä. Eli terävä naputus, aaltomaisesti.
                                Naputtaa sekä kylmänä että kuumana, vanhoilla öljyillä ja uusilla öjyillä Forten motor flushien jälkeenkin.
                                Naputtaa kierroksilla ja ilman.
                                Soimasin hetken itseäni että ajoin 13-14tkm normaalin 10tkm sijaan öljyillä. Tuskin ainakaan auttoi asiaa.
                                Muutenkin tullut vähän kesätöiden takia laiminlyötyä autoa, eli vetojakaan ei ole ihan normaalisti, MAF (ja kulku) laahaa alakierroksilla selvästi ja mustaa pukkaa ehkä vähän normaalia enemmän. Voi olla vuoto, voi olla MAF. pitää tutkia.

                                Noh, nyt on pari viikkoa lomaa ja vois tehdä venttiilinnostinremontin ja kannentiivisteen vaihdon samalla, jos joku korvakuulolta osaa paikallistaa nostimiin? Suorastaan raivostuttava ääni.

                                edit_ ja nyt on ainakin OilPressure 2 OK, sanoo vagcom

                                Video
                                Viimeksi muokannut kontio; 16.8.2010, 20:49.

                                Comment


                                  #46
                                  Niin se elää kierrosten mukaan tuo naputus? Venttiilien ja nostajien lisäksi siellä vois olla se alipainepumppukin joka moista vois tehdä.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Juu, elää kierrosten mukaan eli frekvenssi tyhjäkäynnillä ehkä puoli sekuntia, kierroksilla suht yhtämittainen.
                                    2000rpm ikkuna auki kakkosella ajaessa kuuluu vielä sisälle.

                                    Lähinnä ääni tuo mieleen pyörän ketjun kierolla eturattaalla, eli hankaa jonkinmatkaa aina etuhäkkiin joka pyöräytyksellä...

                                    Onkos jotain helppoa diagnoosia tuohon ap-pumppuun? Muuta kuin että menen kaverin passatista nappaamaan jarrutehostimelle menevän ap-letkun irti ja vertaan imukykyä omaani. Tosin, ei sekään vielä kerro välttämättä mitään.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Miten ihmeessä tuon alipainepumpun saa irti? Hankalassa paikassa oleva mutteri e_ tai siis pultti aukesi, kiinnityslevy tuli pois ja nyt itse mötikkä vain pyörii tyhjää noin 180* eikä suostu irtoamana.
                                      Korjausoppaassa oli tyyliin "nosta pumppu pois".Häh.

                                      e2_ YKK testattu, ei irtoa... Kätevä tapa pyörittämiseen on räikkälenkki, siihen hylsyadapteri ja lyhyt 21-millinen hylsy. Jos olisi haukkarissa voimaa, saisi koneen pyörimään suht nopeastikin ja samalla pystyy (ainakin pitkäselkäinen henkilö) seuraamaan mitä kannen sisällä tapahtuu.

                                      Tästä alipainepumpun vaihdosta lupaan kirjoitella DIY ohjeet for dummies tai jotain kun keksin miten toimii. Uskoisin etten nyt ihan turisti näiden kanssa ole, enkä siltikään osaa :(
                                      Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin osa minkä pitäisi jo irrota, muttei irtoa.
                                      Viimeksi muokannut kontio; 18.8.2010, 21:40.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X