Niin, ei se naputukseen auttaisi, kuin nimellisesti. Ehkä vaimentaisi ääntä. Lähinnä RVS vaikuttaisi noihin puristuksiin. Joten naputuslääkkeeksi en RVS:ää laita.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 1.9tdi naputtaa - vähentynyt!
Collapse
X
-
Käytin autoa testerissä. Asentaja oli samaa mieltä siitä, että nostajat naputtaa. Lääkkeeksi ehdotti 25€ arvoista öljyn lisäainetta! Mitälie Fortea.
Tulipa kuitenkin yleishyödyllinen reissu. Ajoitus oli pielessä -> säädettiin kohalleen -> käyntiääni parani. Öljyhuoltoteksti kuitattiin ja tukittiin EGR.
Laitan RVS:n muhimaan. Kattoo nyt sitte, että vaihtaako nostajat. Varmaan nokkakin samalla vaihtoon?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LM Näytä viestiNiko tais vihjailla nokan hiomisesta rajummaksi. :)
Comment
-
Vaihdoin öljyt ja suodattimen ja lisäsin samalla RVS:n vaikuttamaan.
Öljynä nyt Mobil Rally Formula 5W-50.
Uuden öljyn lisäyksen jälkeen käynnistin koneen ja OHO! naputus tiessään..
sammutin koneen. käynnistin uudestaan, ja johan naputtaa entiseen malliin. notta se siitä sitten taas...
Comment
-
Jatketaan nyt vaikka tähän. Onko hyvää arvausta, mistä eilen illalla ilmestyi moinen aaltoileva nalkutus koneeseen? 1.9 AFN, hyvin vireistettynä, 171tkm taulussa.
Kuuluu venakopasta tai sen välittömästä läheisyydestä. Eli terävä naputus, aaltomaisesti.
Naputtaa sekä kylmänä että kuumana, vanhoilla öljyillä ja uusilla öjyillä Forten motor flushien jälkeenkin.
Naputtaa kierroksilla ja ilman.
Soimasin hetken itseäni että ajoin 13-14tkm normaalin 10tkm sijaan öljyillä. Tuskin ainakaan auttoi asiaa.
Muutenkin tullut vähän kesätöiden takia laiminlyötyä autoa, eli vetojakaan ei ole ihan normaalisti, MAF (ja kulku) laahaa alakierroksilla selvästi ja mustaa pukkaa ehkä vähän normaalia enemmän. Voi olla vuoto, voi olla MAF. pitää tutkia.
Noh, nyt on pari viikkoa lomaa ja vois tehdä venttiilinnostinremontin ja kannentiivisteen vaihdon samalla, jos joku korvakuulolta osaa paikallistaa nostimiin? Suorastaan raivostuttava ääni.
edit_ ja nyt on ainakin OilPressure 2 OK, sanoo vagcom
VideoViimeksi muokannut kontio; 16.8.2010, 20:49.
Comment
-
Juu, elää kierrosten mukaan eli frekvenssi tyhjäkäynnillä ehkä puoli sekuntia, kierroksilla suht yhtämittainen.
2000rpm ikkuna auki kakkosella ajaessa kuuluu vielä sisälle.
Lähinnä ääni tuo mieleen pyörän ketjun kierolla eturattaalla, eli hankaa jonkinmatkaa aina etuhäkkiin joka pyöräytyksellä...
Onkos jotain helppoa diagnoosia tuohon ap-pumppuun? Muuta kuin että menen kaverin passatista nappaamaan jarrutehostimelle menevän ap-letkun irti ja vertaan imukykyä omaani. Tosin, ei sekään vielä kerro välttämättä mitään.
Comment
-
Miten ihmeessä tuon alipainepumpun saa irti? Hankalassa paikassa oleva mutteri e_ tai siis pultti aukesi, kiinnityslevy tuli pois ja nyt itse mötikkä vain pyörii tyhjää noin 180* eikä suostu irtoamana.
Korjausoppaassa oli tyyliin "nosta pumppu pois".Häh.
e2_ YKK testattu, ei irtoa... Kätevä tapa pyörittämiseen on räikkälenkki, siihen hylsyadapteri ja lyhyt 21-millinen hylsy. Jos olisi haukkarissa voimaa, saisi koneen pyörimään suht nopeastikin ja samalla pystyy (ainakin pitkäselkäinen henkilö) seuraamaan mitä kannen sisällä tapahtuu.
Tästä alipainepumpun vaihdosta lupaan kirjoitella DIY ohjeet for dummies tai jotain kun keksin miten toimii. Uskoisin etten nyt ihan turisti näiden kanssa ole, enkä siltikään osaa :(
Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin osa minkä pitäisi jo irrota, muttei irtoa.Viimeksi muokannut kontio; 18.8.2010, 21:40.
Comment
Comment