Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Olisiko kukaan halukas DPF suodattimen pesuun. Voisin tehdä. Saisin ehkä lisää onnistumisia.

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
      Jos oikein katsoin niin 90e.
      Ahaa, eli ohjainyksikkö siis lienee eri kuin tämä hehkuboksi tms? Siitä oli arvio + 1500e. Vai kusetetaanko tässä tyhmää?

      Comment


        Jaa ECU? Jos sen vaihtoa on joku tarjonnut, niin vaihda paikkaa.

        Comment


        • Työkaverin A4 2.0tdi 170hv oli 120tkm huollossa ja sieltä käskettiin varaamaan aika lisätutkimuksille turbon/vauhtipyörän äänen vuoksi.

          Eilen käytiin testilenkillä autolla ja koppiin sisälle ei kuulu mitään ylimääräistä. Auto kulkee ja vetää normaalisti.

          Otin videon äänestä, se kuuluu silloin kun kierrokset laskevat tyhjäkäynnille. Ääni on sellainen hankaava jurnutus. ~14s kohdalla kuuluu "parhaiten".
          https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink
          Ääni ei tosiaan ole vielä hirveän kova ja erottuva, eikä osia olla vielä paniikissa vaihtamassa.
          Onko arvioita johtuisiko ääni turbosta, kaksoismassasta, vai peräti jostain muusta ?

          Comment


          • Omassa BRD:ssä sama ääni ollut alusta alkaen ja se on todettu aivan tavalliseksi "imuääneksi" kun samaa ihmettelin jossain vaiheessa.
            Mutta jos tuosta nyt jotain outoa selviää niin ilmoita toki mullekin!

            Comment


            • Joo tuosta on foorumilla, munkin alottama topikki..ei oo ääni reilussa vuodessa mitenkään muuttunut. Muitakin topikkeja tais olla. Ois kyllä mielenkiintosta tietää tarkemmin et miten noin karhee röhinä voi olla "imuääni".. mutta täälläkin totesivat äänen Laakkosella normaaliks.

              Comment


              • Ahdin sakkaa, ahtopaine purkaantuu kaasu löysättäessä "vastakarvaan" kohti ilmansuodatinta. Ei vika.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja mixe Näytä viesti
                  Koitin hakuakin käyttää mutta en ihan samaan asiaan törmännyt joten kysytääs..

                  A6 4f -05, aj. 160tkm. On sytytellyt vikavaloa silloin tällöin (parin kk välein on nyt tullut), siis sitä DPF valoa vai mikälie. Eli valo syttyy, palaa ehkä päivän tms ja sammuu pois. Menoon ei vaikuta yhtään mitään, kulkee ihan normaalisti valon palaessa ja syttyessä. Vikakoodit pariin kertaan luettu ja tullut semmosta koodia kuin "407 Hiukkassuodattimen paine-erotunnistin - epälooginen signaali". Onko hiukkasloukku jo tukossa vai liekö anturi viallinen? En ole uskaltautunut vielä marmorille, mutta kait se pitää jossain vaiheessa kävästä.

                  Sitten on ollut pidempää jo sellaista pientä nykimistä kun kiihdyttää hyvin kevyellä kaasulla,.. nykii siinä 2000 kierroksen tuntumassa. Reippaalla kaasunkäytöllä ei mitään heikkoutta vedossa, vetää ihan niin reippaasti kun tosta 140hv koneesta olettaskin.. mututuntumalla vois olla EGR liittyvää, ei siis ole laipattu tai mitään tehty EGR:lle vielä.

                  Autolla ajetaan pääosin semmosta 20km työmatkaa jossa pääosa semmosta 60-80km/h ajoa, ja sitten jonkin verran pitempää matka-ajoa satunnaisesti.
                  Ajattelinpa kertoa tännekkin miten kävi lopulta.. Käytin marmorilla huollossa niin sai asian selväksi, että hiukkassuodatin ei ole vielä täynnä (~48g) mutta paine-erotunnistin oli selvästi viallinen.. Sen vaihdon jälkeen ei ole valoja vilkutellut ainakaan vielä.

                  Toinen vaiva sitten tuli esiin.. aiemmin jo on öljypohja tiivistetty uudelleen öljyvuodon takia (liekkö ollut turha työ uusien löydösten myötä). Eli nyt sitten huomasivat, että öljyä tulee jostain laatikon ja moottorin välistä, ei tarkemmin tällä kertaa tutkittu.. meinasivat, että laatikko irti niin näkee vasta mistä vuotaa.. mutta moottoriöljyä se on kuitenkin. Vuoto nyt ei suuren suurta ole, joitakin tippoja tallin betonilla tulee kyllä tasaiseen tahtiin.

                  Onko kokemuksia öljyvuodoista muillla tämän ikäisillä? Kyllä on pikkuhiljaa karissut laatuauto-mielikuva ainakin minulla... Edes mun loppuun ajattu vanha Nissan Aurinkoinen ei vuotanut öljyä niinkuin tämä seula..

                  Comment


                    Liekö perinteinen kampiakselin-stefa joka siellä vuotaa.

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viesti
                      Liekö perinteinen kampiakselin-stefa joka siellä vuotaa.
                      Sitäpä ne vähän epäilivät huollossa. Onkohan kuinka tärkeää vaihtaa tuo hyvissä ajoin? Pieni öljyvuoto nyt ei minua ainakaan haittaa, joka tapauksessa se on niin pientä ettei sitä huomaa öljytikusta. Veikkaisin, että vaihto tulee kalliiksi..

                      Comment


                        Vaihto on laatikko pois. Eihän tuolla mitään sen enempää vaaraa ole, jos vähän tihkuu. Tihkuu varmaan 80% kaikilla muillakin.

                        Comment


                        • 2.0 TDI BRE -05 (103Kw, 290tkm ajettu) päätti ilmoittaa että "oil pressure low". Huoh..

                          Mistä ja miten kannattaa alkaa eri vaihtoehtoja karsia pois?
                          Mitään indikaatiota ennalta ei ole ollut. Ei ylim ääniä, ei mitään nykimisiä, ei mitään. Normaali kiihdytyksessä vaan ilmoitus että nyt on poika paineet alhaalla.

                          1. Ei tietoa onko ketju pumppuhässäkkä vaihdettu rattaaliseen - onko tuosta joku takaisinkutsukampanja tai muu merkintä huoltokirjassa?
                          2. Miten on helpoin tarkistaa onko tuo pumppu hässäkkä rattaallinen vai ketjullinen
                          3. Öljysihti tukossa?
                          4. Kanada - eli mitä muuta tarkistaa jotta saa diagoosin potilaalle tehtyä.

                          Eli todennäköisimmät vaihtoehdot?
                          Miten todeta ne purkamatta puoliautoa. Öljypohjan joutunee käyttämään irti jotta voi tarkistaa ton öljypumppu/sihti tilanteen?

                          Siis help! Hyvä auto jonka haluan liikenteeseen takasi.

                          Comment


                          • Mittaa öljynpaineet.

                            sen jälkeen varmaankin öljypohja pois ja öljypumpun käyttötavan tarkistelua. Esim tyhjää pyörivän kätyttöakselin korjuuta.

                            Älä aja ollenkaan.

                            Jos paineet löytyy anturi viallinen.

                            Comment


                            • Miten voi mitata öljynpaineet käyttämättä autoa?

                              MP puolella pystyy poralla vaikka pyörittämään pumppua ja nostamaan paineet, mutta miten tuo toteutetaan auto puolella?

                              Comment


                                BKD:n pumppu tilalle

                                http://www.klubseatibiza.pl/forum/ct...-t34284-8.html

                                Comment


                                • Mistäs voisi lähteä etsimään vikaa, kun alkaa pätkimään kierrosten noustessa yli 2500rpm. Muuten toimii moitteettomasti.

                                  Comment


                                  • -Kummastelin tuossa BLB:n mystistä huohotinsysteemiä. Mahtaako kukaan tietää mikä funktio on tuolla alipaineletkulla kun menee venakoppaan? Ilmeisesti aukoo jotakin huohotusventtiiliä?

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja -jasa- Näytä viesti
                                      2.0 TDI BRE -05 (103Kw, 290tkm ajettu) päätti ilmoittaa että "oil pressure low". Huoh..

                                      Mistä ja miten kannattaa alkaa eri vaihtoehtoja karsia pois?
                                      Mitään indikaatiota ennalta ei ole ollut. Ei ylim ääniä, ei mitään nykimisiä, ei mitään. Normaali kiihdytyksessä vaan ilmoitus että nyt on poika paineet alhaalla.

                                      1. Ei tietoa onko ketju pumppuhässäkkä vaihdettu rattaaliseen - onko tuosta joku takaisinkutsukampanja tai muu merkintä huoltokirjassa?
                                      2. Miten on helpoin tarkistaa onko tuo pumppu hässäkkä rattaallinen vai ketjullinen
                                      3. Öljysihti tukossa?
                                      4. Kanada - eli mitä muuta tarkistaa jotta saa diagoosin potilaalle tehtyä.

                                      Eli todennäköisimmät vaihtoehdot?
                                      Miten todeta ne purkamatta puoliautoa. Öljypohjan joutunee käyttämään irti jotta voi tarkistaa ton öljypumppu/sihti tilanteen?

                                      Siis help! Hyvä auto jonka haluan liikenteeseen takasi.
                                      Öljynpainevikainen Audi BRE sai eilen diagnoosin.

                                      Eli se öljypumpun rattaan käyttöakseli pyöreänä. Samalla mennyt TBO.
                                      No uutukainen Garret tulee tilalle. Jospa audilla taas ajelis seuraavat 300tkm ennen kun jättää tien varteen.

                                      Comment


                                      • Kehtaako udella mitä remontti tulee maksamaan?

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja kramer Näytä viesti
                                          Kehtaako udella mitä remontti tulee maksamaan?
                                          290tkm huolto, Garretin uusi tbo, sen hiton akselin vaihto.
                                          Muutaman kympin alle 2keur - Premium auto, premium hinnat.

                                          Sinänsä pitää taas Roikolle nostaa hattua että saivat todella nopeasti homman hoidettua. Ei tainnut kahta päivää mennä ja tbo tilattu jostain..

                                          Comment


                                          • Nää hintapolitiikat on kyllä semmosia, että pankista lainaa joutuis melkeen hakee mikäli omalle kohalle sattuis.

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja -jasa- Näytä viesti
                                              Öljynpainevikainen Audi BRE sai eilen diagnoosin.
                                              Mulla sama vika kerkesi tuhota paljon muutakin. Hintaa rempalle tuli 12te..

                                              Comment


                                              • 12te? Voe hyvää päivää...tuollaha sais jo autonki. Paljonko oli kilsoja ja miten ois välttäny noin kalliin rempan? Mietin vaan ku itellä -06 BRE kone ja 200tkm mittarissa. Pitikö ite maksaa kaikki?

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja kramer Näytä viesti
                                                  12te? Voe hyvää päivää...tuollaha sais jo autonki. Paljonko oli kilsoja ja miten ois välttäny noin kalliin rempan? Mietin vaan ku itellä -06 BRE kone ja 200tkm mittarissa. Pitikö ite maksaa kaikki?
                                                  En BREstä muuta pahaa sanottavaa ole keksinyt kun ton Öljypumpun akselin. Sen kun vaihdattaa ajoissa niin säästyy isoilta tuhoilta jotka VAG konserni maksattaa asiakkaalla.
                                                  Alkseli maksaa 8.60Eur ja saa vaihdettua itsekkin jos öljypöhjan saa omatoimisesti irti.
                                                  vaikka käyttäisi huollossa niin ton akselin vaihdattaminen tulee halvemmaksi kuin jälkityöt.
                                                  Kysyin tänään huollossa että mikä ton käyttöikä on niin sanoivat 100-300tkm ;-)

                                                  Comment


                                                  • Ok, mukava kuulla, että muuten hyvä :). Mitähän tuommonen akselin vaihto töineen mahtaa maksaa, tekeeköhän halvemmat korjaamot tuommosia operaatioita?
                                                    Ihmetyttää kyllä tuo VAG konsernin meininki, jos kerran tiedetään sen kuluvan niin miksei voida ottaa vaikka huolto-ohjelmaan tai jotain. Onhan se ny p:stä jos pahimmillaan tulee 12te remontti ja konserni ei ota osaa millään lailla...ei ollu japseilla ajaessa tämmösiä huolia.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja kramer Näytä viesti
                                                      12te? Voe hyvää päivää...tuollaha sais jo autonki. Paljonko oli kilsoja ja miten ois välttäny noin kalliin rempan? Mietin vaan ku itellä -06 BRE kone ja 200tkm mittarissa. Pitikö ite maksaa kaikki?
                                                      Kilsoja tais olla 293tkm. Edellinen omistaja tuon rempan teetätti, mutta kuitit löytyy. Maahantuoja muistaakseni tuli sen verran vastaan, että työstä ei joutunut maksamaan.

                                                      Comment


                                                      • Osaako kukaan valottaa millaisia työvaiheita tuon öljypumpun käyttöakselin vaihtaminen vaatii öljypohjan irroituksen lisäksi...?Tarviiko erikoistyökaluja tms...?

                                                        Comment


                                                        • http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...885#post928885
                                                          viestit 66,68 saa jotain vihiä.

                                                          erikoistyökaluja ei pahemmin tarvi (lukkorengaspihdit ei ole :)). Öljypohjan takaruuvien irrotukseen tarvii 5mm kuuliokoloavaimen labiilipäällä(ainakin a6 bre:ssä).

                                                          Comment


                                                          • Laitetaan nyt tänne 2.0 tdi koneiden kotkotuksiin.
                                                            Eli autona -07 125kw 2.0 tdi, ajettu 277 000km
                                                            Oli huollossa pari viikkoa sitten ja löytyi polttoainesuodattimesta öljyä.
                                                            Imaisin myös souraan tankista ja kyllähän se selkeästi on tummaa diisseliä...

                                                            Autossa ei ole ollut mitään vikaa, joten tuo öljyn oleminen polttoaineessa voi olla siis olla jo pitkäaikinen asia. Ja olen myös ajanut sen jälkeen noin 2000km ilman mitään ongelmia.
                                                            Auto oli ad-huollossa ja nyt Laakkoselle on varattu aika tandempumpun vaihtoon, 323 euroa ja tunti työtä.

                                                            Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja onko vika ollut tuossa tandempumpussa?

                                                            Comment


                                                            • Jokunen vuosi sitten Mitsulla oli kampanja (joissain malleissa tätä 2.0 tdi:tä) tuon tandempumpun vaihdolle. Tiivisteen malli tai tiivisteen uran malli oli semmoinen, että pääsi valuttamaan dieseliä öljyn sekaan. En tosin kertaakaan huomannut päinvastaista reaktiota.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X