Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • öljyä tihkuu kyl läpi jos suoraan ahtilinjasta puskee painetta ulos. Ainakin ne ns. Pikaliittimet on aika jänniä kun alumiinit kuluu.. Mut ei kyl silti vuoda vaikka oliskin öljyssä :D

    Comment


    • Painetestissä ei löytynyt suhinoita eikä ahtoputkissa äkkiseltään silmällä katsoen löytynyt vuotoja.
      Testattiin tuo nyt imusarjan päästä ja ilmanputsarin letkuun tulppa.
      Oli auto suoraan ajosta joten ahtimelta ei kärsinyt letkuja irroitella.
      EGR:stä napattiin vaan kellolta letku irti, aavistuksen tuntuisi että kulutusmittarista katsellen olisi kulutukset tippuneet ja alaväännöt parantuneet.
      Täytyy ensiviikolla, paremmalla ajalla tutkia lisää.
      Ahtimen -ja egr:n säätötangot liikkuivat nätisti kun letkulla ja poskitoimisella alipainepumpulla testaili.

      Edit.
      Rupesin tuossa miettimään kun hetki sitten kaverin kanssa juttelin ja hän kertoili ettei ole hehkun valoa tai muutakaan vikailmoitusta vielä ilmaantunut, autolla kuitenkin ajettu jo yli 100km, suuirn osa kaupungissa. Eihän tuossa pitäsi EGR:lle olla mitään letkua jonka irroittaa, minkäköhän letkun mä sieltä irroitin :) :)
      No, paremmin se kuulemma nyt toimii eikä vikailmoituksiakaan tule :)
      Oisko jollain sen verta etkaa että laittais mulle vaikka s-postiin tai tähän ketjuun kuvan vaikka BRD:n EGR systeemistä?
      klomtsa[atatat]gmail,com

      Edit2.
      Käväsin omasta autostani tutkimassa tota hommaa ja luulempa että tuo letku joka tuolta on irti liittyy tuohon EGR termariin.
      Menin vanhanaikaiseen, myönnetään. Itse venttiilihän on tuolla imusarjan päässä BLB/BNA/BRE/BRD/BRF/BVF/BVA/BVG koneissa.
      Jatketaan....
      Viimeksi muokannut dr_ink; 12.5.2012, 21:10.

      Comment


      • Tänään oli sitten ilmennyt uusi ominaisuus.
        Kaveri oli aamusella lähtenyt kyläilemään, auto normaalisti käyntiin, tyhjäkäyntiä muutama minuutti ja liikkeelle. Ensimmäinen tai toinen "kiihdytys" noin 0,5km jälkeen ja taustapeilistä näkyi sinistä. Pysähdys ja edelleen työntää sinistä ja haisee öljylle. Auto ensimmäisessä mahdollisessa paikassa ympäri ja varovasti takaisin himaan. Just ennen parkkipaikkaa vilkaisu taustapeiliin ja ei savua. Pieni "testilenkki" ja ei savua. Sitten matka vanhemmilleen ja koko matka ilman savutusta.

        Männän päällä tuo öljy tuskin oli kun oli startin jälkeen käynyt ihan normaalisti ja hytkymättä, yskimättä tms.?
        Voisko ahdin päästää öljyä läpi vaan hetken? Itsellä joskus kun ahdin pamahti niin savutus oli kyllä jatkuvaa ja jatkui niin pitkään että kone sammutettiin öljynmerkkivalon kehoituksesta :)
        Eilen kun tuosta vuodot testattiin niin samalla putsattiin huohotusputki -ja venttiili. Oisko tuolta voinut päästä jostain jämät liikkeelle?
        Autolla kyllä ajettu sen jälkeen jo varmaan sen 100km.
        Ahtoputkistossa toki oli öljyä, ei mitenkään "hälyttävästi".
        Venttiilin välistä tietysti voi öljyä päästä koneeseen, mutta sekin tuntuu vähän oudolta että vaan hetken vuotais?
        Täytyy iltasella kurkata naftasuodattimelta minkä väristä naftaa sieltä löytyy, josko siellä vaikka tandempumppu vuotais?

        Jokunen viikko sitten oli auto ilmoitellut vähäisestä öljynmäärästä, kaveri oli sitten siltä seisomalta katsonut että öljyt on alamerkissä ja laskenut litran lisää öljyä koneeseen. Näissähän tuo viivojen väli lienee 3,5dl luokkaa joten tuolla on mitä ilmeisimmin ollut 6,5dl liikaa. Eli varmaan jossain kohtaa on kone vähän huohotellut.
        DPF ja kattihan suorastaan kiittää kun öljyä palaa.

        Auto on ostettu alkuvuodesta käytettynä ja normaalin virhevastuun lisäksi tuossa on joku "vaihtoturva" tms. Joten yksi vaihtoehto on viedä auto huoltoon, mutta ihan mielenkiinnosta olisi mukava selvitellä tätä hommaa ensin itse ja samalla tutustua tuohon 2.0tdi:n sielunelämään.
        Ahdin tuossa on vaihdettu merkkiliikkeessä uuteen joskus reilu vuosi sitten eli sillä on menty sellaiset 20-30tkm. Takuu noissa ahtimissa lienee 2v?

        Comment


        • Joo pojat. Kävipä pirssi sitten taas suuttimenvaihdossa. Osatakuuna meni se tosiaan, kuten tuossa mainitsin. Vaan eipä korjaantunut. Olivat tehneet kaikenlaista tutkimustyötä ja päätyneet semmoiseen lopputulemaan, että kansi olis halki. Korkeapainelinja ei kuulemma pidä painetta kuin pari baaria kymmenen sijaan. Toimihan se sillä uudella suuttimella olennaisesti paremmin, mutta siellä jossai liki 3000 kierroksessa potkuttaa edelleen. Nyt minen vaan oikein enää tiedä, miten tähän suhtautuisi. Millä perusteella kykenen luottamaan vika-arvioon, joka on nyt kulkenut vetoakselinlaipan, viallisen pa-suuttimen, egr-venttiilin, em. venttiilin johtosarjan, tandempumpun ja mahdollisten muiden osien kautta sylinterinkanteen? Ja kun mulle kerrottiin, että auto on kyllä ihan ajokunnossa (huhtikuun alussa) ja nyt siitä oiskin kansi halki?

          Onkos tuo nyt enää tyypillistä? Ja mikä wtu halkaisee kannen autosta, joka ei ole ikinä käynyt kuumana saati keittänyt, joka startataan aamuisin lämpimästä tallista ja jolla ei edes sikana ole räpätty tai ajettu lujaa?

          Tuommoiset modernit diisselit ovat minulle hiukkasen vieraampaa kamaa, kun olen harrastanut enempi bensa-autoja ja niissäkin pääosin laadukasta 50-luvulle pohjautuvaan chevy v8-teknolookiaa. Siitäkin on jo aikaa. Joten, mistä saa second opinionin? Mistä saa kannen? Millainen projekti sen vaihto on? Ja miten tämä kaikki hoituu noin neljänneksellä marmoripajan arviomasta neljän tonnin kustannuksesta??? Vittu.

          Niin, ja turha varmaan edes mainita, että maahantuojalta ei kande enää kysyä mitään, koska en tietenkään ole käyttänyt sitä merkkipajalla öljynvaihdossa...

          Comment


          • Tuo on valitettavasti tuttu juttu...

            Itsellä aiemmasta kulkineesta meni hattu, silloin oli mittarissa reilut 90 tkm mittarissa, ei paljo naurattannu.

            Oire oli juurikin karmee rykiminen n. 2500-3500 rpm kohdilla, sen yläpuolella veti todella hienosti.

            Kakkospytyn halkeama oli mulla diagnoosi tuolloin.

            Comment


              Joo ei ole vierastauti tuo kannen halkeaminen.
              Koskee etenkin 170hv koneita. Joskus pähkäiltiin, että kantta ei vaan ole suunniteltu noille sylinteripaineille, joten halkeamisia tapahtuu.
              140hv versiossa ei ole lähellekkään yhtä yleistä, jos nyt voidaan yleisestä viasta ylipäätään puhua.

              Comment


                barro, miten tuo käyttäytyi alle 2500 rpm kun kansi oli halki? Entäs kannen vaihdon jälkeen? Oliko mitään muita oireita?

                Comment


                • Niin. Se kansi vissiin lienee sama värkki melkein kaikissa moottorivariaatioissa. Oikein kun muistelen, aikanaan 80-luvun 1,6 D Volkkareissani oli myös kansiongelmia. Samoin ensimmäisissä Volvon 740 Dieseleissä, joissa oli VW:n valmistama moottori, joten eikö se VAG-paja opi edes perusasioita moottorisuunnittelusta?

                  Näemmähän noita kansia saa jopa venttiileiden kanssa brand new luokkaan 800 € ja rapiat. Ilman venoja jopa kutosella alkavilla summilla. Tarskohan se ruveta remppahommiin ja kokeilla kannenvaihtoa... Samallahan sitä uusis ne pari vaihtamatonta suutintakin.

                  Vai osaatteko suositella jotakin asiantuntevaa pajaa tähän hommaan? Jänskättää lähinnä se, että mitä säätöhommia tuollainen projekti vaatii ja millaisia vehkeitä. Kansihommat eivät sinällään ole vieraita, vaikka niistä jo aikaa onkin.

                  Comment


                    Mun BRD käyttäytyy sillei että noin 1200 rpm kun lyö lapun lattiaan kakkosella ei tapahdu juuri paljoa, tuntuu siltä että luistonesto haraisi vastaan. Sitten 2500 rpm kohdalla tulee väännöt päälle siitä lähtee hienosti.

                    Jos pohjalla on 2000 rpm niin lähtee ihan nätisti. Onko tuo vääntöpiikki 2500 rpm kohdalla siis merkki haljenneesta kannesta? Pitäisikö ehkä mitata PA-paineet? Tuo pitää vissiin suorittaa irtomittarilla sillä tietääkseni sitä varten ei ole VCDS:llä luettavaa anturia.

                    Sainhan vähän jännitystä elämään :)

                    Comment


                    • No suunnillensa tuohon malliinhan sen käyttäytyy normaalisti :D
                      Vääntöpiikki tuntuu loppuvan siihen paikkaan, kun ongelmat hyökkäävät mukaan. Suuttimen vaihdon jälkeen tuo taas vääntää ihan kivasti sinne 2800 kierroksen nurkille, mikä toimii jo maantieajossa kivasti. Lähinnä 1-2 vaihteilla se tulee äkkiä vastaan ja taas nykäisee. Yli sen nykimisalueen en ole tohtinut yrittääkään, joten siitä punaviivan tuntumassa tapahtuvasta kiertelystä en osaa sanoa tuon taivaallista.

                      Comment


                      • Passatissa vian aiheuttajaksi paljastui haljennut imuletku putsarin ja ahtimen välistä. Halkeamaa ei meinannut silmällä huomata ennen kun putkea hieman taivutteli. Roskaa tuosta tuskin on sisään päässyt joten putki korjattu toistaiseksi vulkanoituvalla teipillä ja uutta osaa vaihdellaan kun saadaan.

                        Jottei elämä kävisi tylsäksi niin tuon kun olin saanut kuntoon ja ajelin kotiin niin matkalla omasta BRD:sta korkkasi ahdin täysin varoittamatta. Ei edes täyskaasu kiihdytyksessä vaan normaalissa 1. vaihteelta kakkoselle vaihdon jälkeisessä kiihdytyksessä. johan oli aikakin, onhan tuolla jo vuosi ikää ja ~20tkm matkaa takana joten ymmärtäähän sen :)
                        Äkkiä kun parkkipaikalla kurkkasin niin akseli on poikki, imusiipi näytti siistiltä eikä putkesta tullut mitään ylimääräistä.
                        Nyt sitten jännitetään audicenterin/vv-auton kanta siihen korjaavatko takuuseen kun kyseessä tosiaan noin vuoden ikäinen ahdin joka saksassa audilla vaihdettu uuteen. Asiasta kun keskustelin niin Vantaan audicenteriltä huoltopäällikkö oli todella asiallinen ja oltiin samalla aaltopituudella asian suhteen.
                        Vv-autolta vaativat että pitää olla esittää alkuperäinen työmääräin tai kuitti huollosta jotta voivat käsitellä takuuna, arvatkaa onko :)
                        Nyt on saksaan oltu yhteydessä ja kuittia odotellaan.
                        Pohjoisemmassa asuvalta tuttavalta, entiseltä audin jonkun näköiseltä huoltopäälliköltä kun kyselin niin kanta oli ettei todellakaan tarvitse kuittia olla asiakkaalla kun näkevät kaiken koneelta.
                        Ilmeisestä vittuilua vv-autolta kun ei ole heidän maahantuoma peli vaan niitä "saksan tuonteja".

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja dr_ink Näytä viesti
                          Vv-autolta vaativat että pitää olla esittää alkuperäinen työmääräin tai kuitti huollosta jotta voivat käsitellä takuuna, arvatkaa onko :)
                          Nyt on saksaan oltu yhteydessä ja kuittia odotellaan.
                          Pohjoisemmassa asuvalta tuttavalta, entiseltä audin jonkun näköiseltä huoltopäälliköltä kun kyselin niin kanta oli ettei todellakaan tarvitse kuittia olla asiakkaalla kun näkevät kaiken koneelta.
                          Ilmeisestä vittuilua vv-autolta kun ei ole heidän maahantuoma peli vaan niitä "saksan tuonteja".
                          Niin kenen kanta tuo "vittuilu" oli?
                          VV-Autotalojen vai maahantuojan eli VV-Auto Groupin?
                          Harvemmin siellä kenellekkään vittuillaan. Autotalojen puolella se voi olla tietämättömyyttä, ajatuskatkos, what evör...

                          Kaikkea ei valitettavasti näe vielä(kään) koneelta vaikka pitäisi näkyä.

                          Comment


                            Jos se on merkkiliikkeessä vaihdettu, niin eikös siitä vaihdosta pitäis olla merkintä huoltokirjassa? Tietysti jos huoltokirja on mystisesti kadonnut matkanvarrella niin sitä voi olla vaikea tarkistaa.

                            Comment


                              Harvoin merkkikorjaamo merkitsee huoltokirjaan muuta kuin kampanjat ja huollot.
                              Loput jää koneille ja asiakkaalle kuitille.

                              Comment


                              • Nyt tarvittais pikaista apua. Suutin vaihdettu nyt jo toiseen kertaan ja edelleen savuttaa runsaasti ja käy "huonosti". Nyt epäilevät EGR:ää. Vikakoodeja ei ole. Itse en ole autoa kuullut/nähnyt...en oikeen usko tuohon EGR:ään. Vikakoodi siis alussa oli että suutin. Joten se lienee kuitenkin alullepaneva juttu. Onko veikkauksia/tietoa?

                                kiitos avusta jo etukäteen.

                                Comment


                                • Kyllä naapuripajalla oli savuttava BRD ja syylliseksi osoittautui rikkinäinen EGR-venttiili. Testerillä näkyi vain että MAF-arvot jäi alhaisiksi isommalla kuormalla eikä ollut vikakoodeja.

                                  Comment


                                  • Hommahan tuon oman auton ahtimeni kanssa on mennyt näin.
                                    Olin autoa ostamassa ja selvitin historiaa audilta->täydellinen merkkihuoltokirja ja suuttimet, dpf-pönttö ja ahdin vaihdettu saksassa noin 20tkm sisällä siitä kun auton ostin.
                                    Nyt ahdin sanoi poks, akseli poikki.
                                    Soitto audin huoltoon mutta sieltä vastaa takuukäsittelijä koska huollossa on ruuhkaa, esitin asiani suunnilleen seuraavasti;
                                    Minä: "Terve, sattuipas sopivasti että tuli takuukäsittelyyn. Tälläinen auto ja tähänhän on saksan audilla vaihdettu ahdin noin vuosi sitten ja nyt se on sitten rikki. Takuuhan teillä on näissä 2v joten koska saisi tulla huoltoon ja miten homma nyt tästä etenee".

                                    AC: "Oletko sä itse vaihdattanut sen ahtimen saksassa?"

                                    Minä: " En ole, vaan audin ensimmäinen ja ainoa saksalainen omistaja on vaihdattanut sen paikallisessa audicenterissä, varmaan näet sillä VIN-numerolla sieltä sun koneelta."

                                    AC: "No joo, katsotaas. Kyllä, olet oikeassa."

                                    Minä: "No niin, mites me nyt edetään tässä asiassa?"

                                    AC: "No mä pyydän tuota meidän huoltoa olemaan teihin yhteydessä".

                                    Minä: "Asia kunnossa".

                                    ...Odottelua...

                                    Soitto huoltoon.

                                    Minä; "Terve, soitteli aamusella ja plaa plaa plaa... Kuinkas edetään hommassa".

                                    Huolto: "Pieni hetki, kyselen tuolta meidän takuukäsittelijältä mitä tehdään".

                                    Huolto: "Juu, elikkäs sille autolle pitäisi nyt varata aika huoltoon, tutkitaan mikä sieltä on rikki ja miksi se on rikki. Tuot auton tähän, saadaan se 3vk päästä työnalle. Ota se alkuperäinen huoltomääräys tai kuitti ahtimen vaihdosta mukaan, se tarvitaan takuukäsittelyyn."

                                    Minä: "Valitettavasti minulla ei alkuperäistä lappua ole tallessa, mutta näet homman siitä koneeltasi, itse kerroit minulle noin 3kk sitten kun olin autoa ostamassa että ahdin on vaihdettu. Voinette tarvittaessa tulostaa laput siitä yhdellä napin painalluksella."

                                    Huolto: "Valitettavasti maahantuoja vaatii sen alkuperäisen lapun, juttelen vielä tuon takuukäsittelijän kanssa ja palaan kohta."

                                    ...Kohta...

                                    Huolto; "Juu, se lapun puute ei välttämättä ole este takuukäsittelylle mutta se on todella, todella iso miinus ettei sitä ole."

                                    Minä; "Jahas, täytyy selvitellä jos sen jostain sitten saisi."


                                    Soitto autonmaahantuoneelle herrasmiehelle, häneltä soitto Hannoverin "Audicenteriin", asian esittely ja audicenterin vastaus; "Homma selvä, lähetä kopio saksalaisesta rekisteriotteesta niin laitetaan sulle lappu sähköpostiin".
                                    Eli nyt odotellaan tuota lappua.


                                    Niin kenen kanta tuo "vittuilu" oli?
                                    VV-Autotalojen vai maahantuojan eli VV-Auto Groupin?
                                    Harvemmin siellä kenellekkään vittuillaan. Autotalojen puolella se voi olla tietämättömyyttä, ajatuskatkos, what evör...

                                    Kaikkea ei valitettavasti näe vielä(kään) koneelta vaikka pitäisi näkyä.
                                    No loppupeleissähän se vittuilu on minun kanta, siltä se asiakkaana tässä kohtaa tuntuu. Kaveri kertoo ensin auton historiasta ja kehuu että kaikki ongelmakohdat korjattu. Ja sitten samaisen lafkan takuukäsittelijä keksii vaatia alkuperäistä kuittia vaikka näkee samat asiat mutterilleen koneelta.
                                    Kuuleman mukaan "maahantuoja" vaatii sellaisen, eli vv-auto group.

                                    Jos se on merkkiliikkeessä vaihdettu, niin eikös siitä vaihdosta pitäis olla merkintä huoltokirjassa? Tietysti jos huoltokirja on mystisesti kadonnut matkanvarrella niin sitä voi olla vaikea tarkistaa.
                                    Niillä kilsoilla on huoltokirjaan laitettu rasti ruutuun kohtaan "öljynvaihto".
                                    Ja ei, huoltokirja ei ole mystisesti kadonnut.
                                    Kuten tuolla joku sanoi niin eipä tuollaisia autotaloissa mihinkään merkkailla.

                                    Comment


                                    • Onpas nyt kyllä aivan outo tämä minun autoni vika. Rohkenen vähän epäillä Audi Centterin diagnoosia haljenneesta kannesta. Nythän nimittäin ajelin tuossa männä viikonloppuna seuraavasti: torstaina, noin 300 km - nyki entiseen malliin siellä lähellä 3000 kierrosta ja vähän alempanakin toisinaan; perjantaina 150 + 200 kilsaa - ei pienintäkään oiretta, lieneekö ikinä minun aikanani vastannut niin pirteästi kaasuun; sunnuntaina 220 kilsaa, edelleen sama juttu; sunnuntai-iltana 130 km - jälleen samanlainen toiminta kuin torstaina. Ja tänään maanantaina taas töihin parikyt kilsaa, sama nyksytys jatkui.

                                      Haljennut kansi tuskin korjautuu väliaikaisesti itsekseen. Mahtaisko tuo olla niissä ahtimen siivissä kuitenkin? Kukas osaa kertoa niistä lisää tai antaa muita valistuneita arvauksia. Marmorin mukaan vika ei pitäisi olla EGR:ssä.

                                      Comment


                                      • Johan minä olinkin mielessäni miettinyt että mahtaisiko meikäläisellä olla maanantaikappale kun suutinongelmista ei ole tietoakaan ja "jo" 117 tkm rullattu. Tänään sitten päätti Audi (BRD) matkansa 1-tielle. Hehkuvalo syttyi ja kone hyytyi eikä inahtanutkaan enään. Lyön 5 euroa vetoa suuttimen puolesta. Jos jotain hyvää tästä hakee niin autonvaihtokuume vaan yltyy...

                                        Comment


                                          No kyllähän tuo maanantaikappaleelta vaikuttaa, mikäli noissa kilsoissa vasta ensimmäinen meni. :)
                                          Itsellänikin mennyt kaksi ja kilometrejä hiukan vähemmän.

                                          Noh, onneksi takuut ilmeisesti pelaa näissä suutinvioissa...

                                          Comment


                                            Ihmeellinen ongelma jäähdytinnesteiden kanssa

                                            Osaisko joku neuvoa mitä seuraavaksi..
                                            Moottori: 2,0tdi BMP
                                            Eli passatti pukkaa paisuntasäiliön kautta jäähdytinnestettä pihalle n.2-3dl (aina sama määrä.)
                                            Korostuu kun vetää esim. kärryä. Lämpömittari pysyy 90 eikä siitä nouse.
                                            Joskus menee 1500km ilman mitää ongelmia ja joskus tarttee päivässä lisätä useamman kerran nestettä. Vian takia on vaihdettu vesipumppu mutta ei auttanut asiaa. Jäähdytinneste pysynyt aivan puhtaana eli ei ilmeisesti kansipahvikaan vuoda??
                                            Kylmällä moottorilla kun lähtee liikkeelle niin lämmöt nousee normaalisti sinne 90 mutta aina ei ala kuitenkaa tulemaan lämmintä ilmaa puhaltimesta vaikka lämmöt tosiaan olisi jo siellä 90 eli joskus joutuu ajamaan "normi" lämmöillä pidempään että saa puhaltimista tulemaan lämmintä. Ja semmosen huomasin myös että kun nousee lämmöt 90 eikä tule lämmintä niin pari vaihdetta pienemmälle eli kierroksia lisää niin lämmintä tulee ja taas vaihteita isommalle niin lakkaa tulemasta!! On käyny vian takia monella korjaamolla mutta syytä ei tosiaan ole löytyny... Yleensä vika ilmenee kun on "rasittanu" moottoria esim. motarilla ja pysähdyt johonki tai ajo muuttuu rauhallisemmaksi (liekkö sattumaa.)

                                            Comment


                                              Ei olisi 1. kansipahvi pakopuolen vuotoineen 8V koneessa. Oireet on hyvin samanlaiset kuin monessa asiakkaan autossa. Joitakin kansia on myös haljenut.

                                              Comment


                                                Jostainhan se repii ilmaa sinne selkeesti, kansipahvi voisi hyvinkin olla... Eli kun ilmaa pääsee niin se tekee lukon juurikin sinne lämppärin kennoon eka kun pienempää putkea, tai niin minä itse kuvittelisin ainakin. Sitten vaihat pienempää niin vesipumppu saa ilmalukon aukeamaan jälleen... Pysähdyt ja pumppu pyörii hissukseen niin taas sama homma alkaa.

                                                Ilmahan sen nesteenkin sieltä syrjäyttää mikä sitten ulos lentelee. Kuuluuko sellaista lotinaa/lorinaa kun käynnistät koneen käynnistät ja kierroksia annat? kun olet nestettä lisänny niin ilmata tosiaan ainakin kannattaisi samalla.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja James Potkukelkka Näytä viesti
                                                  Lyön 5 euroa vetoa suuttimen puolesta. Jos jotain hyvää tästä hakee niin autonvaihtokuume vaan yltyy...
                                                  Joo, olihan se sylinterin nro 4 pumppusuutin joka sieltä kosahti. Reilu tonnin homma josta minulle jäi maksettavaa pyöreät 0 € ja sai vielä ajella 5 vrk uuden karhealla A4:lla.

                                                  Comment


                                                    No sehän meni niin kuin pitääkin!
                                                    Ei muakaan enään ahdista nämä suutinviat kun tietää mitä siitä aina seuraa.... :)

                                                    Comment


                                                    • Jotenkin jäi merkkarin tiskillä sellainen fiilis että jos en olisi osannut kysellä suuttimien jatketun takun perään niin lasku olisi mennyt 100% mun piikkiin. Alkoivat jo puhumaan remontin hinnasta kunnes sanoin taikasanat ja sen jälkeen ilmoittivat että niinhän se oli, ei tästä asiakkaalle mitään kuluja tullut.

                                                      Comment


                                                      • Onko uusissa autoissa nämä suutinviat jo korjattu.
                                                        Sinänsä auto kiinnostaisi ,mutta tuo moottori taitaa olla aika susi.
                                                        On vaikea omistaa tuollainen kurantti auto vanhana.
                                                        Luulis niitten arvo tippuvan aika alas.

                                                        Comment


                                                          Alkuperäinen kirjoittaja nautseri Näytä viesti
                                                          Onko uusissa autoissa nämä suutinviat jo korjattu.
                                                          Sinänsä auto kiinnostaisi ,mutta tuo moottori taitaa olla aika susi.
                                                          On vaikea omistaa tuollainen kurantti auto vanhana.
                                                          Luulis niitten arvo tippuvan aika alas.
                                                          Uutena ei saa enää pumppusuuttimilla varutettua autoa, joten on. Uudet koneet Common Rail koneita.

                                                          Comment


                                                          • Minä vuonna nuo pumpparit vaihtui CR-koneisiin?

                                                            Comment


                                                              Ei kaikki pumpparit ole tuollaisia. Ja moottori sinänsä ei ole susi.
                                                              Esim edellinen pumppari passatti on vieläkin alkuperäsillä suuttimilla matkassa ja kilsoja reilusti yli 400tkm. Eikä mitään viitteitä, että suuttimet olis finaalissa.

                                                              Parempi kysymys on, että milloin nuo epäluotettavat suuttimet on korvattu toisella.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X